Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1

    Standaard Verloren in de trein: Alliance western gitaar, zwart, linkshandig

    Donderdag 16 november heeft mijn zoon zijn gitaar in de IC van Nijmegen naar Den Helder laten staan toen hij uitstapte in Utrecht. De NS hebben niets gevonden, dus we vrezen dat iemand hem heeft meegenomen.
    Mijn zoon is erg aan de gitaar gehecht, dus als iemand hem ziet, of te koop ziet staan, hoor ik het graag!
    Beschrijving:

    - westerngitaar, linkshandig, zwart (enigszins transparant), messing mechanieken
    - merk Alliance
    - hij zat in een zwart met grijze gigbag, opschrift 'schreeven.nl'
    - piëzo-draad onder de brug, later aangebracht.
    - In de gigbag zat bij het verliezen verder nog een blauwzwarte leren draagband, een rood-zwart schriftje met songs, en een groene map met de naam 'Reinder Bosman' erop.

    Alvast erg bedankt!
    Hendrik Jan Bosman.

  2. #2

    Standaard

    Op marktplaats staat zo'n gitaar: http://link.marktplaats.nl/m988064996
    Verkoper weet niet waar hij het over heeft want er staat bij "klassieke of spaanse gitaar"

    Alleen de mechanieken lijken verguld te zijn maar dat kan aan de lichtval liggen. Ook de piezo zie ik zo snel niet.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Scherp opgemerkt en veel gelijkenis. Benieuwd of het hem is.

  4. #4

    Standaard

    Nu vraag ik me af, als het hem inderdaad is, wat die je dan? Hoe bewijs je dat het die van jou is? TS noemt geen serienummer, dus dit is aangenomen dat hij die niet weet.

  5. #5

    Standaard

    Even langsgaan en vragen of de eigenaar even linkshandig een deuntje speelt...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.907

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruud313 Bekijk bericht
    Nu vraag ik me af, als het hem inderdaad is, wat die je dan? Hoe bewijs je dat het die van jou is? TS noemt geen serienummer, dus dit is aangenomen dat hij die niet weet.
    Er staan genoeg kenmerken in de openingspost. En er is kennelijk later een element aangebracht. Kan zonder preamp zijn en dus onzichtbaar als de output ook nog eens in de endpin-jack zit.

    Alliance is een merknaam die in de jaren 90 maar kort heeft bestaan. 2dehands zie je al hoogstzelden en dan ook nog zwart en linkshandig?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Verkoper weet niet waar hij het over heeft want er staat bij "klassieke of spaanse gitaar"
    Da's dan weer te kort door de bocht. Dit is gewoon een optie die je op MP kunt aanvinken. Iemand die een akoestische gitaar aanbiedt doet dat al gauw.
    Laatst gewijzigd door Plant; 30 november 2015 om 00:21
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Er staan genoeg kenmerken in de openingspost. En er is kennelijk later een element aangebracht. Kan zonder preamp zijn en dus onzichtbaar als de output ook nog eens in de endpin-jack zit.
    Oke, je kunt met die gegevens tegen de verkoper hard maken dat dat jouw gitaar is, maar dan loop je het risico dat 'ie gewoon zijn advertentie verwijdert. Dus tenzij je het ding met je maatjes van de motorclub gaat ophalen, zul je gauw uitkomen bij de politie en dan is het jouw woord tegen dat van de verkoper. Het lijkt me lastig om de claim hard te maken.

  8. #8

    Standaard

    Dank voor de tip en het meedenken! Het is wel opmerkelijk: model, merk en kleur kloppen absoluut, jammer genoeg hebben we het serienummer nooit opgeschreven....
    Alleen is de draagtas een andere en zou je volgens mij een draadje moeten zien dat naast de brug de kast in gaat, van het piezo element. En dat 20 jaar in de kast klopt iets te goed met de geschiedenis van het model om verzonnen te zijn.
    Maar ik ga het onderzoeken.

    Terugclaimen zal inderdaad lastig worden. Misschien toch maar terugkopen dan. Er moet sowieso een nieuwe gitaar komen, dus..

  9. #9

    Standaard

    Helaas... Ik zie nu dat de advertentie op 20 november geplaatst is, en mijn zoon is zijn gitaar pas op 26 november verloren. Maar bijzonder is het wel, exact zo'n zelfde zeldzame gitaar op dit moment... Nogmaals dank voor het meedenken!

  10. #10

    Standaard

    Zie nu ook dat ik in mijn openingspost een typo in de datum heb gemaakt: moet 26 nov zijn, geen 16. Stom...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top