Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard Semiprofessioneel gebruikt instrument behoort tot inboedel?

    Ik las dit vandaag op de site van het AD..

    http://www.geldenrecht.nl/artikel/20...t-tot-inboedel

    Muziekinstrumenten die een verzekerde ieder weekend gebruikt bij zijn optreden in een band, behoren gewoon tot de inboedel. Dat blijkt uit een bindende uitspraak van de Geschillencommissie van het Kifid.
    Waterschade aan muziekinstrumenten

    Een verzekerde had waterschade waardoor zijn muziekinstrumenten beschadigd waren. De ingeschakelde schade-expert constateerde dat de verzekerde naast zijn volledige baan bijna ieder weekend in een band optrad en daarvoor ook werd betaald. Voor de verzekeraar was dat voldoende reden om de schade van ruim 1100 euro niet te vergoeden met als argument dat de muziekinstrumenten niet tot de particuliere huishouding behoorden.
    Hobby

    De verzekerde stapte naar de Geschillencommissie, omdat het optreden met de band geen beroep was. Het was een hobby waarvoor hij niet meer dan de onkosten vergoed kreeg. De Geschillencommissie was het daarmee eens.

    De man heeft een volledige baan en mede daarom kon de verzekeraar niet hard maken dat de muziekinstrumenten beroepsmatig werd gebruikt. Het waren dus hobbyartikelen die tot de particuliere huishoud8ing behoren en bij schade moet de inboedelverzekering uitkeren.
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Let wel, dit geldt alleen binnenshuis en niet in de auto of bv op vakantie. Daarvoor heb je een kostbaarhedenverzekering nodig wil je je instrumenten verzekerd hebben. Zo heb ik voor mijn zakelijk te gebruiken gereedschap een transportverzekering, waardoor schade/diefstal in/uit de auto ook gedekt is.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Standaard

    Ook ik heb een aanvullende verzekering om mijn instrumenten e.d. tot een uit te keren bedrag van €25.000,00 ongeacht wat er mee zou gebeuren.
    Ook bij gebruik buitenshuis is mijn materiaal verzekerd.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Is dat onderdeel van snode plannen ? Je hoort weleens dingen

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riny Bekijk bericht
    Ook ik heb een aanvullende verzekering om mijn instrumenten e.d. tot een uit te keren bedrag van €25.000,00 ongeacht wat er mee zou gebeuren.
    Ook bij gebruik buitenshuis is mijn materiaal verzekerd.
    En wat betaal je aan extra premie dan per maand?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    En wat betaal je aan extra premie dan per maand?
    Ik dacht iets van zo maar een paar euro.
    Wanneer het extreem had geweest had ik het nooit gedaan met mijn WAO- uitkering.
    Je zou dit eens aan verzekeringsagent / tussenpersoon kunnen vragen.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riny Bekijk bericht
    Ik dacht iets van zo maar een paar euro.
    Ikhad vroeger een kostbaarhedenverzekering voor mijn muziekapparatuur. Verlies, beschadiging en diefstal was gedekt bij non-commercieel gebruik, ook tijdens transport en opslag. Ik trad toen circa 6x per jaar op en oefende 1x per week. Dat gebruik was geen probleem en daarvoor betaalde ik iets van €200,- per jaar. Sta je echter wekelijks op een podium, dan zou het wel eens duurder kunnen worden.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Standaard

    Voor een paar keer per jaar als freelance musicus, 4 tot 6 maal heeft mijn verzekering geen problemen.
    Mogelijk wanneer ik ieder weekend 3 maal aan het werk zou zijn dat het een ander verhaal zou kunnen worden, dat weet ik dus niet.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Voor een paar euro per maand zou ik ook wel een muziekinstrumentenverzekering willen afsluiten. Welke maatschappij doet dat dan? Tell me.
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hotpepper01 Bekijk bericht
    Voor een paar euro per maand zou ik ook wel een muziekinstrumentenverzekering willen afsluiten. Welke maatschappij doet dat dan? Tell me.
    Ik kan mij een premie onder de €20 per maand niet voorstellen en dan nog is het waarschijnlijk in combinatie met een inboedelverzekering bij dezelfde verzekeraar. Als er inderdaad onder de €10 per maan verzekerd kan worden, ben ik benieuwd naar de polisvoorwaarden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top