Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28
  1. #1

    Standaard Vernet 50W plexi met een probleem.

    Hallo,

    ik heb afgelopen week voor een belachelijk laag bedrag een prachtige, paarse Vernet 50W plexi gekocht. De prijs was zo laag, omdat hij een mankement heeft. Het ding is absoluut zijn reparatiekosten waard, dat weet ik zeker.

    In eerste instantie leek dit mankement wel mee te vallen. Ik kon er gewoon mee spelen (thuis) en een enkele keer begon hij even te brommen. Net probeerde ik hem weer ff met de master op 10 (dan wordt de master uit het circuit gehaald) en toen begon hij te stotteren. Als ik een akkoord hard aansla, dan valt het volume weg. Het algehele volume lijkt nu te zijn gehalveerd. Ik heb hem getest op een Marshall 1960a (16 ohm), op een Orange PPC212ob (ook 16 ohm) en een Orange PPC112 (8 ohm). Op al mijn cabs vertoont hij dezelfde symptomen. Er zit weinig muziek meer in.

    De vorige eigenaar dacht dat dit met de eindtrafo te maken had en misschien zijn er ampdoctors op dit forum die dit kunnen bevestigen aan de hand van deze symptomen? Of kan er iets anders aan de hand zijn?

    Ik hoor graag van jullie!

    Michiel
    Laatst gewijzigd door MJR; 28 november 2015 om 14:03

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Er zijn hier zeker ampwizzards. Ik druk nu mijn stopwatch in, in afwachting van hun reply 😃

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.522

    Standaard

    Wel, de maker loopt hier rond. Toch van jou Frits?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Slechts amateur, maar ik zou niet direct vrezen dat de uitgangstrafo stuk is. Klinkt als een slecht contact ergens.

  5. #5
    pandjesbaas
    Geregistreerd
    12 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.659

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Wel, de maker loopt hier rond. Toch van jou Frits?
    Nee hoor, van Frank!

  6. #6

    Standaard

    Ik heb net weer een dik uur gespeeld. Niks aan het handje. Ik heb nu de andere speaker uitgang van de amp gebruikt, ik weet niet of dat uitmaakt. Ik zal zo nog ff checken of hij ook met de master uit het circuit in orde blijft...

  7. #7

    Standaard

    *Ook met de master uit het circuit (en de rest op héél zachtjes) ook geen enkel probleem. Ik hoor niks ongewoons. Terwijl ik eerder deze middag amper geluid uit de amp kreeg... Vreemd!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Slechte soldering , rotte potmeter , kan veel zijn. Ik zag hem ook te koop staan , maar was te laat, helaas!

  9. #9

    Standaard

    Zit er een fx loop op?
    Verder meten om te ontdekken wat er is lijkt me.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.185

    Standaard

    Zou er even niet mee blijven klooien want in het ergste geval zou het je wel een uitgangstrafo kunnen gaan kosten. Weet je of de brom 100Hz is zo ja dan is het een voedingsbrom en zou kunnen wijzen in de richting van een overbelaste voeding. Een voorbeeldje, als je negatieve voeding wegvalt gaan de eindbuizen maximaal stroom trekken. Deze stroom gaat door beide trafo's en kan ze de kop kosten. Dat zou zonde en onnodig zijn. Laat het ding ff goed nakijken dan heb je zo een leuke amp voor weinig.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top