Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 14 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 140

Discussie: Ze zijn er weer!

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Daar gaan we weer. Voor al die mensen hier die 1 G. of F. gitaar hebben is dit niet interessant. Als je een verzameling gitaren hebt maakt het wel uit of een pakje snaren 6 a 7 euro per stuk kost of 2. Ik vind ze prima, gaan lang mee, roesten niet.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Ik vind ze ook prima! Vorig jaar drie van die doosjes gekocht, en heb ze nog steeds. Ga ze denk ik weer in slaan. Ik gebruik ALTIJD goedkopen snaren, ook setjes van Thomann voor €1,- stuk, en doe daar al mijn werk mee. Laat ze nou ook flatwounds maken, want die moet ik nog steeds voor €11 van Thomastik bestellen . Ik ga ze waarschijnlijk weer halen.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Het is jammer dat ze die snaren maar bij Lidl maar in 1 tension verkopen, daarom haal ik ze niet daar. Maar die snaren zijn in vele gedaanten ook in andere tensions te koop, helaas dan relatief duur maar alsnog goedkoper dan snaren van bekende merken.

    Die snaren van Thomann zijn 10 tegen 1 hetzelfde fabrikaat, de snaren zitten individueel in precies dezelfde plastic zakjes met blauwe nummers. Zo zijn ze ook te koop onder de namen Chord (elektronica-online) en Alba (Conrad), alleen dan zonder extra g of d snaren. Net uit de verpakking voelen ze idd plakkerig aan, maar dat gevoel is zo weg. Ze klinken goed, ze zijn gecoat en gaan relatief lang mee. Het kost iets meer moeite om ze op stemming te houden (ze voelen ook wat soepeler dan de tension qua getallen doet vermoeden) en tot nu toe heb ik er nog geen 'voortijdig' gebroken.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #14

    Standaard

    Bestel zelf ook altijd de pakjes van thomann, prima snaartjes, spelen lekker en gaan best lang mee!
    Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab

  5. #15
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Hank Marvin vertelde in een interview dat de snaren in de tijd dat hij net begon een soort staalkabels waren

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Die snaren van Thomann zijn 10 tegen 1 hetzelfde fabrikaat
    +1. Zeker weten. Ik haal de niet omwonden snaren altijd even door een doekje om het plakkerige wat kwijt te raken.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Ik ben ook tevreden hoor en vind het helemaal niet plakkerig aanvoelen. Merk qua tone niet echt een verschil ofzo en gebruikte altijd D'Addario regular light dus tja ben wel tevreden hoor met die Lidl snaren.
    Ik heb ook sowieso geen zweterige vingers maar ze gaan bij mij best wel lang mee en ik speel bijna elk weekend dus straks meer weer een paar pakken bij de Lidl halen

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Dit vraagt om een (dubbel)blind onderzoek!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Die snaren van Thomann zijn 10 tegen 1 hetzelfde fabrikaat, de snaren zitten individueel in precies dezelfde plastic zakjes met blauwe nummers.
    En bij Thomann zijn ze nog goedkoper ook, de elektrische variant in ieder geval.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Echt, gaat iemand die dingen weer kopen? Ik heb het vorige keer geprobeerd, blegh lelijke slechte klote snaren zeg. Klinken erg dun en breken/corroderen erg snel vond ik, totaal het geld niet waard.
    Klinken erg dun? Een 010 snaar is een 010 snaar ongeacht wat voor merk je ook hebt dus ze kunnen echt niet dunner of voller klinken als je ze allemaal naast elkaar zou testen. Helderheid misschien nog wel maar geloof er absoluut niet in dat een 010 van de Lidle of Thonmann dunner klinkt dan een 010 van D'Addario, Ernie Ball of een Fender.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top