Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 14 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 140

Discussie: Ze zijn er weer!

  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Ik speel momenteel met Lidle snaren en niet omdat ik me geen dure kan permitteren maar omdat ik ze goed vind klinken als D'Addario snaren dus waarom niet op Lidle snaren blijven spelen?!
    "Waarom besparen op snaren als je spullen goed voor elkaar is" vind ik echt onzin?! Heel wat anders als je op een Fender CS speelt over een Kustom versterkertje dan zou ik zeggen ja.
    Ik hoor weinig verschil tussen een Lidle en een D'Addario dus voor mij absoluut geen besparing! Ik ben juist iemand die "tone" belangrijk vind en sluit me dagen op in een oefenruimte om mijn sounds te maken en als een setje Lidle snaren mijn sound zou aantasten dan gingen ze er gelijk af.

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.598

    Standaard

    Ik ben wel benieuwd, ik ga vandaag een doosje halen. Gelukkig heb ik twee identieke gitaren, kan ik het mooi "wetenschappelijk" vergelijken. Uiteraard kan ik een vergelijkend warenonderzoek in de vorm van wat soundbytes hier plaatsen, mocht daar behoefte aan zijn.

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik ben benieuwd naar je bevindingen. En of je dezelfde ervaring hebt als ik met die snaren had!

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik ben ook benieuwd.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #65

    Standaard

    Ik wil ook wel eens een Geluids clipje opnemen met de goedkope snaren en ernie ball snaren. Zelfde gitaar, zelfde instellingen etc.

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.598

    Standaard

    Heb ze er nu op liggen. Eerste indrukken:
    - Je handen ruiken ietwat naar olie, zodra je de hele set erop hebt gezet
    - Ze missen (gelukkig) die vieze helderheid die je normaal hebt bij een splinternieuwe, verse set. Wat mij betreft een pluspunt, vergelijkbaar met Elixer
    - Niet stugger of soepeler dan Darco of Dean Markley, wat ik op mijn andere, vergelijkbare gitaren heb liggen
    - Voelen prima aan
    Vanavond repeteren, dan raken ze ook aardig ingespeeld. Vergelijkbare clipjes volgen dan later deze week.

    Referentiekader: GHS, Dean Markley, Ernie Ball, Elixer, Fender, Gibson, DR, Maxima Gold (heet nu Optima ofzo?), D'addario, La Bella, Darco, EHX.
    Laatst gewijzigd door dml; 1 december 2015 om 17:41

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    - Ze missen (gelukkig) die vieze helderheid die je normaal hebt bij een splinternieuwe, verse set. Wat mij betreft een pluspunt, vergelijkbaar met Elixer
    Is er de laatste 10 jaar iets veranderd aan Elixir snaren?
    Toen de Polyweb snaren net bestonden eens geprobeerd. Coating snel eraf, geluid niet top.
    Later nog eens de nanoweb coating elixirs geprobeerd, toen hadden ze inmiddels dezelfde verpakking als nu, en ik vond ze toen vooral heel veel laag missen, en/of heel heel veel hoog hebben.

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Net twee pakken van 5 setjes gekocht. Ik heb nog nooit een waarneembaar verschil gemerkt tussen snaarmerken, in klank en nadat ze zijn ingespeeld. de ene is mss wat stroever dan de andere maar dat boeit mij absoluut niet. Aan zoiets pas je je aan na een minuut.

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Heb ze er nu op liggen. Eerste indrukken:
    - Je handen ruiken ietwat naar olie, zodra je de hele set erop hebt gezet
    - Ze missen (gelukkig) die vieze helderheid die je normaal hebt bij een splinternieuwe, verse set. Wat mij betreft een pluspunt, vergelijkbaar met Elixer
    - Niet stugger of soepeler dan Darco of Dean Markley, wat ik op mijn andere, vergelijkbare gitaren heb liggen
    - Voelen prima aan
    Vanavond repeteren, dan raken ze ook aardig ingespeeld. Vergelijkbare clipjes volgen dan later deze week.

    Referentiekader: GHS, Dean Markley, Ernie Ball, Elixer, Fender, Gibson, DR, Maxima Gold (heet nu Optima ofzo?), D'addario, La Bella, Darco, EHX.
    Dat is precies wat ik ook ervaar... geen irritante helderheid van een nieuw setje Ernie Ball, voelt en speelt zoals ik dat normaal gewend ben en inderdaad een beetje olieachtig maar absoluut niet plakkerig.

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Net twee pakken van 5 setjes gekocht. Ik heb nog nooit een waarneembaar verschil gemerkt tussen snaarmerken, in klank en nadat ze zijn ingespeeld. de ene is mss wat stroever dan de andere maar dat boeit mij absoluut niet. Aan zoiets pas je je aan na een minuut.

    Daarom kan ik me dat ook niet voorstellen dat hier gitaristen zijn die dat anders beleven qua tone, voor mij is een D'Addario 010 snaar hetzelfde als een 010 Ernie Ball of een 010 Fender... of een 010 Lidle Tenzij het natuurlijk van een ander materiaal is gemaakt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top