Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: baske en versterker

  1. #1

    Standaard baske en versterker

    hey ,

    een vriend van mij is op zoek naar een tof baske (prijsklasse harley benton, squier) en een basversterker om toch wel mee te giggen

  2. #2

    Standaard

    Een advies: doorsparen en iets fatsoenlijks kopen. Met een klein budget kom je in mijn optiek helemaal nergens. Dan is het allemaal net niet, of eigenlijk gewoon helemaal niet.

    Als je maat in een bandje wil spelen, heeft hij sowieso niet genoeg aan een simpel combotje om een beetje drummer bij te houden. Met de prijzen van tegenwoordig zit je nieuw denk ik snel aan 700-900 voor een leuke set.

    Zeker tweedehands kijken. Staat ongetijfeld ergens een leuke Sub/Sterling kopie van een Musicman Stingray of een Squier Classic Vibe te koop. Kwam laatst ook een paar Ampeg Portaflex toppen op marktplaats tegen voor niet al te veel geld. Dan alleen nog een cab.

  3. #3

    Standaard baske

    Wat raad je zoal aan qua versterker?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik zou sowieso qua versterking ashdown checken. Daar zit voor rond de 500 eu prima tops en kasten tussen. Eventueel tweedehands, echt degelijk spul.
    Kwa basgitaar zou ik inderdaad iets van sterling musicman of Ibanez checken. Ook degelijk en lekker klinkende bassen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ga niet goedkoop - dat wordt duurkoop! Spaar voor wat redelijks. Begin bij een degelijke bas, in oefenruimtes staan vaak al basversterkers, en voor optredens kan je die ook huren als je niet al te vaak optreed. Dan sparen voor amp en kast. Ashdown is prima, maar soms kom je ook nog wel degelijk Trace Elliot tegen voor weinig. Gisteren toevallig nog gebast op een 1210 combo met 4 x 10" speakers erin. Dat gaat nog als een malle. Ampeg spul kan je je ook geen buil aan vallen. Vaak bij cheapo spullen is het niet degelijk genoeg om ermee te slepen sjouwen en langdurig te gebruiken tijdens oefensessies en/of optredens, omdat er van bassgear veel gevraagd wordt. I've been there done it - speel al ruim 30 jaar bas en heb een hoop gezien, en op gespeeld, en weet waarover ik het heb.........

    Zelf ben ik niet gek op Ibanez bassen, maar dat ben ik. Veel te dunne halsjes om lekker te klinken. Er moet wel wat vlees aan zitten! Tja, en belangrijker is natuurlijk wat iemand fijn vind om op, en mee te spelen.

    Stel gerust al je vragen, ik zal ze zo goed mogelijk beantwoorden.

    Robin.

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Zag vandaag iemand bassen op een TC Electronic basversterker . Ik wist niet dat ze ook versterkers maakten

  7. #7

    Standaard

    Ik heb 2 van die TC Electronic combo's (BC250 oid) gehad. Zwakke voeding, steeds gezeik mee gehad. Daarnaast is een combo niets voor mij gebleken.

    Persoonlijk vind ik Ampeg gewoon het tofst klinken. Zeer solide en gaat als een malle. Ik zie mijzelf nooit meer iets anders kopen.

    Verder gewoon uitproberen en vergelijken. Blijft toch een kwestie van smaak.

  8. #8

    Standaard

    Ik heb een heel ander voorstel.
    Als je vriend of vriendin dezelfde leeftijd heeft als jij, dan is geld gewoon een issue. And when the money runs out, the options narrow, toch? Met weinig geld een bas en versterkers aanschaffen is wat veel gevraagd.

    Denk een over de volgende constructie:
    Hij/zij koopt een versterker of combo en zorgt dat ie €20,00 in de zak houdt. Daarmee wordt een Trein ticket aangeschaft voor één dag bij de HEMA of wie dat op dit moment in de aanbieding heeft.
    Wonen jullie in regio groot Amsterdam is mams misschien bereid de nieuwe bassist met de auto te vervoeren.

    De bassist krijgt een Ibanez Soundgear GSR200 mee. Er kan worden gespeeld. En een jaar worden gespaard voor iets leuks.
    Blijkt na een jaar dat de man of vrouw de Iba ge=wel=dig vindt, want echt, die mensen zijn er genoeg, dan blijft ie daar.

    Het lijkt onnodig te zeggen maar ik doe het toch. De bas wordt niet verkocht. Niet door mij en niet door jullie. Het is een vrijwel nieuwe, dus geen afgekloven exemplaar. Alles doet het netjes zoals meneer Iba heeft bedoeld.

    Stuur me maar een PM als ik me hier nog mee moet bemoeien.
    Vriendelijke groet, Gus

  9. #9

    Standaard

    Ehm....., op het gevaar af wat aangebrand over te komen:
    Ik heb de IBA net aan iemand meegegeven.
    Netjes gewacht op een reactie.....
    En die kwam er niet.
    Hoe lang moet je wachten voordat je een basgitaar weg kunt geven?

    Alors, nieuwe rondes nieuwe kansen hoop ik.
    Vriendelijke groet, Gus

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Gus, ik vermoed dat TS jouw filantropische aanbod niet heeft begrepen.....
    een aap die wel bananen eet speelt vals

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top