Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    18 november 2015
    Locatie
    Epe
    Berichten
    5

    Standaard Fender Telecaster Thinline Deluxe; welke pickups ter vervanging?

    Hallo Allemaal,

    Ik ben Guus, speel nu een jaar of 3 gitaar en ben nu nieuw hier op het forum.
    Vergeef me dus als ik een domme vraag stel..

    Ik heb een Fender Telecaster Thinline deluxe met P90 elementen.

    Nu ben ik er wel achter dat ik andere elementen wil, iets met wat meer karakter of een humbucker.
    Dit klinkt al meer in de richting van wat ik wil: https://youtu.be/1Qns1VFsjCA
    Maar, ik vind het zonde om de gitaar te laten bewerken (uitfrezen etc) dus het moet standaard passen.
    En dat doen deze fender humbuckers niet volgens mij...

    Wie weet er welke elementen er wel standaard in deze gitaar passen?

    Ik zag bijvoorbeeld deze:https://youtu.be/GSbTDToZkAE
    Zijn dit elementen die qua (bouw)vorm eventueel zouden passen?

    Of zijn er andere suggesties?

    Bij voorbaat dank!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Een WideRange humbucker is net even anders dan de P90.
    Als je van dat WR-geluid houdt, raad ik je aan eens contact op te nemen met de mensen van At the Creamery. Ze hebben nu enkel een dogear versie, van de WR in het assortiment, maar ik vermoed dat ze op eenvoudig verzoek ook wel een gewone P90-versie kunnen maken voor jou.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Misschien dat die TV-Jones (die ook in de Cabronita's zitten) in de cavities van de P-90 passen, maar de slagplaat zal denk ik custommade gemaakt moeten worden. Een andere optie die je hebt zijn de mini-humbuckers van Seymour Duncan (zoals die in de neckpositie van onderstaande gitaar), maar daarvoor geldt hetzelfde. Overigens vind ik dat je al best een gave gitaar hebt. Een Fender voor onder de €500,-, weliswaar uit China, maar toch gewoon een coole plank.

    Zelf vind ik de P90's die je hebt helemaal niet zo verkeerd en zeker wel met karakter. Maar goed, je mag natuurlijk ook een voorkeur hebben voor humbuckers. Pech is, dat je geen standaard Teleslagplaat hebt, die je met een figuurzaag even wat aanpast, maar misschien zijn er wel humbuckers te vinden die wel die maat hebben.

    Een andere optie die je hebt, is pu's laten maken. dat is helemaal niet zo duur en vergelijkbaar qua prijs met goede A-klasse pu's. De bouwer kan wellicht op basis van de maten van een P90 pu's voor je maken. Ik verwacht dat je dan rond de €200,- kwijt bent. Als je in die richting denkt, heb ik wel een paar adressen voor je.


  4. #4
    Junior Member
    Geregistreerd
    18 november 2015
    Locatie
    Epe
    Berichten
    5

    Standaard

    Bedankt voor de reacties en tips!

    Wat betreft slagplaat:
    Dit is geen probleem, ik ben engineer in de machinebouw en kan er wel zelf 1 ontwerpen in 3d en laten maken denk ik.
    En als van de oude slagplaat enkel de oude uitsparing groter moeten is het al helemaal geen probleem want ik heb thuis een freesbankje staan.

    Met PU's bedoel je pick-ups??
    Laatst gewijzigd door gustav; 21 november 2015 om 08:57

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    PU's is de afkorting voor pickup's

    Handig als je zelf een slagplaat kan maken!

    Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat dit goede pu's zijn :
    http://www.thomann.de/nl/seymour_dun...FasBwwodSe0Erw


    Laatst gewijzigd door Joost de Ruig; 21 november 2015 om 08:59

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    18 november 2015
    Locatie
    Epe
    Berichten
    5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    PU's is de afkorting voor pickup's

    Handig als je zelf een slagplaat kan maken!

    Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat dit goede pu's zijn :
    http://www.thomann.de/nl/seymour_dun...FasBwwodSe0Erw




    OK Bedankt, dat lijkt me wel wat!

    Komt het er op neer dat deze smaller zijn, waardoor er ruimte komt voor de 'dogears'?
    En dan heb ik dus een slagplaat nodig met smallere uitsparingen?

    En vereist dit nog een andere electrisch schema?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Ze zijn niet alleen smaller, maar ook korter. Je slagplaat zal inderdaad custommade worden. Kan je ook leuk zelf de kleur kiezen

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Je koopt gewoon wat pickguard blanks, kan je naar hartelust zelf figuurzagen.
    Ik weet niet of een filtertron in een P90 frezing past, waarschijnijk wel maar dat is vast wel te googelen. En is een pickup breder dan haal je gewoon wat hout weg, gitaar is toch geen duur ding, lekker experimenteer plankje.
    Dat soort dingen deed ik al toen ik 12 of 14 was maar misschien zijn keukenmessen en beitels niet de beste tools voor die klusjes. En misschien had ik ook niet met een Fender mustang moeten beginnen.
    Maar het kan er prima mee.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Goede suggesties hierboven. Ik zou ook eens kijken naar betere P90's. Echt, in een Lollar of een Bareknuckle zit meer muziek. Ja. dat kost wat geld, maar als je gitaar er dito van opknapt en je speelt er weer met plezier op, dan is dat de investering waard.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Ik heb net mijn Gibson lp met p90's geupgrade met een setje under en overwound lollars, zeeeeer veel beter! Ook een goede mogelijkheid om eens naar te kijken misschien?
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top