Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 53
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Leuk om te lezen. Mocht ik een keer die kant van het spectrum op willen gaan, overweeg ik toch eerder een Jazzmaster, maar die heeft niet al die coole knopjes
    Jazzmaster mist alleen de 'strangle-switch'. Die knopjes van de Jag zien er fancy uit maar ik vond ze kut. Toen het eenmaal één keer live gebeurd was dat ik per ongeluk met mijn aanslag alle pickups uitzette, was het vrij snel gedaan met die knopjes

    Frusciante overkwam hetzelfde op Woodstock 1999, na 1:10



    De Jag is nu sowieso onze reservegitaar, na mijn Gretsch en de Road Worn Strat is het de beste gitaar van de band. Misschien dat ik hem live ook voor een nummer vast wil inzetten, maar gitarenwissel vind ik irritant.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Er mist wel meer dan alleen een ingeschakelde pu.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    nabij Antwerpen
    Berichten
    1.461

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Ik heb een hele tijd geleden Seymour Duncan SJAG pickups in een Japanse Jaguar gelepeld (zelfde karakteristieken als de Antiquity, zonder de custom-shop hype errond), wat van een schelle gitaar een perfecte allround gitaar maakte, met een warme halsklank, en een heldere brugklank.
    Die "hype" die jij omschrijft zou volgens SD zelf wel een aantal klankverschillen moeten inhouden. De prijs is niet enorm verschillend, dus ik wil graag weten of die hype werkelijk iets doet?

    Wat ik merk is het verschil in magneten: de antiquities gebruiken alnico 2 magneten en de vintage en antiquity II gebruiken alnico 5. Alnico 5 is feller van klank??

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    nabij Antwerpen
    Berichten
    1.461

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Bareknuckle heeft voor de Fender Jaguar Johnny Marr pickups gemaakt. Ze klinken voller dan de standaard Fender pickups. Mocht dat iets zijn, dan kun je ze een mail sturen. Ze kunnen trouwens ook je huidige pickups verbeteren met een rewind.
    Thnx! Ik wist dat die Johnny Marr BK pickups gebruikte, maar die staan dus niet aangeboden op hun website. Die Johnny Marr Jaguar lijkt mij wel een heerlijk ding!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    nabij Antwerpen
    Berichten
    1.461

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Jazzmaster mist alleen de 'strangle-switch'. Die knopjes van de Jag zien er fancy uit maar ik vond ze kut. Toen het eenmaal één keer live gebeurd was dat ik per ongeluk met mijn aanslag alle pickups uitzette, was het vrij snel gedaan met die knopjes
    De Johhny Marr jaguar heeft een 4-weg schakelaar met de 4de stand "reverse polarity" dacht ik. Heb jij dat ook? Iets om aan te raden?

    Wat Frusciante daar meemaakt is wel lullig zeg!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ellisvertellis Bekijk bericht
    De Johhny Marr jaguar heeft een 4-weg schakelaar met de 4de stand "reverse polarity" dacht ik. Heb jij dat ook? Iets om aan te raden?

    Wat Frusciante daar meemaakt is wel lullig zeg!
    nee, is serieel. Reverse polarity houdt in dat twee single coils tegengesteld gewikkeld zijn waardoor ze samen ruis onderdrukken, en dat heeft de Jaguar sowieso (dacht ik).

    Serieel (in plaats van parallel) maakt dat de pickups samen als een humbucker klinkem, dus een stuk dikker.

    Ik heb een keer op zo'n Johnny Marr Jag gespeeld, was heerlijk.

    (edit: Frusciante... ja onhandig, maar ik heb geen medelijden, tis meer onprofessioneel)

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    nabij Antwerpen
    Berichten
    1.461

    Standaard

    Die Vintage Vibe pickups had ik gehoord op een opname van een forumlid, Dweezman. Vond ik lekker klinken. Alle gitaren op een AC30, behalve de slide gitaar die op een andere amp gespeeld wordt. Iemand ervaring met deze pickups (buiten Dweezman dan, die ook nog zijn zeg hopelijk komt doen :-))?

    https://soundcloud.com/dweezman/12-t...ntrol-for-this

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    nabij Antwerpen
    Berichten
    1.461

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    nee, is serieel. Reverse polarity houdt in dat twee single coils tegengesteld gewikkeld zijn waardoor ze samen ruis onderdrukken, en dat heeft de Jaguar sowieso (dacht ik).

    Serieel (in plaats van parallel) maakt dat de pickups samen als een humbucker klinkem, dus een stuk dikker.
    Oops! Alles door elkaar aan't halen.. :-)

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Ik heb de Marr jag, juist omdat die wat warmer en minder pinnig klinkt in het hoog dan de gemiddelde jag. De pickups zijn niet los te koop trouwens. Niettemin, nog steeds is de Marr jag mijn meest hoog hebbende gitaar.
    In plaats van klooien aan de gitaar gebruik ik een andere route. Ik zet er simpel weg een Xotic EP tussen met de interne dipswitch op vintage. Dat haalt het tophoog wat weg en maakt het wat warmer & dikker, voor bright strats werkt het net zo goed natuurlijk. Het 3d effect van de EP is een bonus.

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    3D-effect? Gewoon een buffer toch?

    Dat pinnige hoog kun je ook permanent oplossen met een andere potmeter in het lead-circuit. Of een extra weerstandje, kost 20 cent.

    Of pickups lager, kost niks

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top