Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 53
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Goh, een jaguar klinkt "dun", maar zeker niet lijzig, zoals deze meneer bewijst.

    Ik heb een hele tijd geleden Seymour Duncan SJAG pickups in een Japanse Jaguar gelepeld (zelfde karakteristieken als de Antiquity, zonder de custom-shop hype errond), wat van een schelle gitaar een perfecte allround gitaar maakte, met een warme halsklank, en een heldere brugklank.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ellisvertellis Bekijk bericht
    Als ik zo wat verder zoek, zijn er maar relatief weinig firma's die jaguar pickups kant en klaar afleveren. Seymour Duncan, Fender, Lollar, VVG en Curtis Novak zijn degenen die ze op hun website aanbieden (er zijn er vast nog wel). Maar toch een klein aanbod als je gaat vergelijken met bv stratpickups of humbuckers! Bare nuckle, lindy fralin enzo, waar zitten die met hun Jaguars?
    Tja, verhouding Strat staat tot Tele staat tot Jaguar schat ik in op 500 staat tot 100 staat tot 1. Dus wel logisch dat de grote merken niet in de nice market Jaguar stappen

    Maar Jaguar pu's zijn dus ook custom made te koop voor een vergelijkbare prijs van een goede Strat pu.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Bareknuckle heeft voor de Fender Jaguar Johnny Marr pickups gemaakt. Ze klinken voller dan de standaard Fender pickups. Mocht dat iets zijn, dan kun je ze een mail sturen. Ze kunnen trouwens ook je huidige pickups verbeteren met een rewind.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Tja, verhouding Strat staat tot Tele staat tot Jaguar schat ik in op 500 staat tot 100 staat tot 1. Dus wel logisch dat de grote merken niet in de nice market Jaguar stappen

    Maar Jaguar pu's zijn dus ook custom made te koop voor een vergelijkbare prijs van een goede Strat pu.
    Het irritante is vooral dat de frezing anders is (hij moet 'plat' zijn, geen 'driehoek' zoals standaard strat pickups) en dat je daardoor geen standaard Strat pickups kunt nemen, afgezien van een aantal seymour duncans).

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    nabij Antwerpen
    Berichten
    1.461

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Goh, een jaguar klinkt "dun", maar zeker niet lijzig, zoals deze meneer bewijst.

    Ik heb een hele tijd geleden Seymour Duncan SJAG pickups in een Japanse Jaguar gelepeld (zelfde karakteristieken als de Antiquity, zonder de custom-shop hype errond), wat van een schelle gitaar een perfecte allround gitaar maakte, met een warme halsklank, en een heldere brugklank.
    Thnx, dat zijn die "vintage" pickups van Seymour Duncan toch he? Niet te schel? Ben jij dat in dat filmpje? Klinkt goed!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Jaguars zijn erg cool om te zien, maar beide filmpjes bevestigen mijn beeld dat het nooit mijn gitaar zal worden. Wil je iets aan de schelheid doen (het rare is dat ik het schelle van een Tele wel mooi vind), dan kunnen een paar andere pu's zeker helpen.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ellisvertellis Bekijk bericht
    Thnx, dat zijn die "vintage" pickups van Seymour Duncan toch he? Niet te schel? Ben jij dat in dat filmpje? Klinkt goed!
    Ben ik inderdaad, en inderdaad ook die "vintage" pickups. Niet te schel is een subjectief begrip natuurlijk, het is een Jaguar, natuurlijk dat dat niet gaat klinken zoals een LPCustom, maar die SJAG pickups haalden zeker de "ice peak ear piercing shrill" uit het geluid weg, en gaven een warmere en gebalanceerdere klank in de plaats. Ik zou de woorden "dynamisch en gearticuleerd" gebruiken. Zeer goede gitaar, zo'n Japanse Fender, maar de elektronica is inderdaad een beetje zwak.
    Stratpickups gaan sowieso niet passen, die hebben een andere maatvoering, en de uitlijning en locatie voor de hoogteschroefjes liggen ook anders.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Jaguars zijn erg cool om te zien, maar beide filmpjes bevestigen mijn beeld dat het nooit mijn gitaar zal worden. Wil je iets aan de schelheid doen (het rare is dat ik het schelle van een Tele wel mooi vind), dan kunnen een paar andere pu's zeker helpen.
    Snap ik wel. Ik heb er juist om die reden erg lang op gespeeld - de gedachte dat een gitaar niet veelzijdig is, maakt alleen maar dat ik liever het tegendeel bewijs. Die gitaar was mijn beste vriend tot ik mijn Gretsch vond, die de Jag in alle opzichten eruit speelt. Neemt niet weg dat ik flink heb gehuild toen ik er in augustus achterkwam dat de body gespleten was - inmiddels zorgvuldig en voor maar 60 euro gerepareerd door Patrick Koopman.

    Ik heb er wel erg lang over gedaan om het geluid uit de Jag te halen wat ik eruit wil halen. Althans, die halspickup zat wel goed. Die brugpickup is lastig, eerlijkheid gebied te zeggen dat ik het echte Jaguar-geluid uit de brugpickup ook niet zo interessant vind.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik vind sommige Jag-sounds wel lekker en ze zien er cool uit, maar het lijkt me meer een gitaar voor erbij. Ook de scale moet je ding zijn.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Leuk om te lezen. Mocht ik een keer die kant van het spectrum op willen gaan, overweeg ik toch eerder een Jazzmaster, maar die heeft niet al die coole knopjes

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top