Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 52

Discussie: kramp in je vingers

  1. #1

    Standaard

    soms als ik speel, vooral een optreden sochtends (wel in een ontspannen sfeer)
    heb ik last van kramp in mijn vingers van mijn linker hand (ik ben rechtshandig dus ik houd mijn gitaar "normaal" vast...) na verloop van tijd gaat dit over.
    ik heb er vooral last van als ik veel barree accorden pak en als ik in bijvoorbeeld F een blues doe.
    na een minuut of 10 heb ik er last van en probeer dan weer open accoorden te pakken maar doet toch wel zeer.

    hebben jullie dat ook of ben ik dood aan het gaan???

    Nocki
    <><

  2. #2

    Standaard

    nog even nagedacht...

    ik heb een gitaar met een extra dunnen hals.
    daar kan het ook nog aan liggen...
    nog steeds zit ik te wachten op jullie ervaringen...

    ps ik speel al langer dan de 3 maanden...
    dus daar licht het niet aan... langer dan 3 jaar ook wel eigenlijk...

    Nocki
    <><

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    leiderdorp
    Berichten
    2.302

    Standaard

    komt door melkzuurvorming in je vingers, als dat niet wegkan (wat dus niet kan tijdens het spelen) krijg je na verloop van tijd kramp

  4. #4

    Standaard

    Bedankt.

    hoe kan ik me daar tegen beschermen???
    tis namelijk best irritant en als ik er iets aan kan doen om het te voorkomen...

    Nocki

  5. #5

    Standaard

    Doorbloeding: als je je barres te hard indrukt, druk je ook de doorbloeding uit je hand.
    Overigens heb ik sinds ik aan fitness (gewichten ed) doe, never last meer gehad van kramp!

  6. #6

    Standaard

    ok. dan moet ik dat maar gaan doen.

    dan wil ik alleen nog weten of er ook halters voor mijn pinkie zijn??? :smile:

    bedankt voor jullie berichten terug.

    Nocki
    <><

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Halters voor je pinkie zijn er, zgn. vingerweights met drie gewichtje van 5 tot 15 gram,verwisselbaar. Ik heb ze een poosje gebruikt maar de laatste tijd niet meer, schijnen de coordinatie te verbeteren, maar ja wetenschappelijk volgens mij niet bewezen.
    Kramp komt ook door te gespannen spelen, speel altijd zo ontspannen mogelijk, als je tijdens het spelen eens let op spierspanning zul je verbaasd staan.

  8. #8

    Standaard

    Meer spelen. Dat helpt.

  9. #9

    Standaard

    stressballetjes fijnknijpen voor en na het spelen. of ff met de toetsenist ruilen.
    als je je vingers maar veel beweegt ja

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    Ik heb gisteren voor de eerste keer in jaren een heel liedje lang een loopje gespeeld op piano (normaal ram ik wat akkoorden), Kramp!

    meestal krijg bij Judo Kramp in m'n vingers (vastpakken van een pak), en dat is ook wel lastig als ik meteen daarna gitaar ga spelen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top