Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 46 van 46
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Heb je ook ervaring met Allplast van Uhu? Laatst geprobeerd mijn eerste binding (rond een toets) te lijmen, maar die Allplast droogde zo snel aan de bindingzijde, dat er zich al een droog laagje gevormd had voordat ik het stuk binding op zijn plek had. Doet secondenlijm misschien ook wel, maar Allplast is veel dikker.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Goeie tip Tabula! Zo ga ik t de volgende keer ook proberen. Tot nu toe was t altijd heel voorzichtig te werk gaan met secondelijm, dat leidde altijd tot vieze handen en frustratie als de bocht rond een hoorn maar niet lekker pakte.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik heb al vanalles geprobeerd. Secondenlijm werkt best maar laat plekken na die je volledig moet wegschuren als je wil gaan stainen. Uhu ook goed maar je moet de juiste versie hebben (die vulcaniseert). Voor multiple binding (lamineren tijdens heb binden) : is alleen netjes te doen met aceton maar er moet wel vlug en secuur gewerkt worden.

    Voor extreem bochtenwerk: binding eerst heel goed voorbenden (warmte), zodat ie al echt de vorm van de gitaar heeft, dan werk secondenlijm prima.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waaslander Bekijk bericht
    En dan ging het fout..... Mijn fout... Te snel willen werken bij het boren van output gat is mijn boor een beetje uit het center gegaan.....

    Resultaat...

    [IMG][/IMG]

    Niet mooi in het midden....

    En te denken dat ik een centerpons heb liggen....stom
    Is dat gat niet erg groot. anders kun je zelf een plaatje maken met het gat in het midden dat het grote gat afdekt en wat er onder zit ziet niemand. en je aansluiting zit optisch toch in het midden. ik denk dat een stukje rvs dan mooier werkt dan kunststof maar dat is een kwestie van proberen.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Locatie
    Middelstum
    Berichten
    425

    Standaard

    Ga je de achterkant dekkend lakken? Dan zou je ook een grote plug kunnen maken en die in het gat lijmen.
    Mijn Les Paul zelfbouwproject
    Mijn zelfbouw Superstrat project
    Te koop aangeboden: zo goed als nieuw 12" radiusblok. Eventueel ruilen tegen 16" blok

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard

    Met aceton schijn je ook binding te kunnen vastkrijgen op je body.

    https://www.youtube.com/watch?v=hszYf0V7HlA
    (Vanaf 1:25)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top