Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard Gezocht: Banjoles (5 snarig) in omgeving Dordrecht

    Ik ben een absolute beginner en wil graag folk banjo leren spelen. Liefst clawhammer, maar een andere stijl is ook goed. Het gaat vooral om de basis van het spelen goed te krijgen.
    Laatst gewijzigd door Soj; 13 november 2015 om 14:58 Reden: taal fout

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Thumbs up

    Ik geef les in 3 finger style en woon in de noordelijke Randstad, dus mij lijkt dat dat 'm niet gaat worden.
    Zelfs woont er in dit huis nog iemand, die heel goed uit de vingers komt op clawhammer, maar dus nog steeds te ver weg...
    Nu wil het toeval dat ik wel wat contacten heb, dus wellicht zit daar iemand bij die je kan helpen of doorverwijzen.
    Even een PM en dan (morgen of later...) praten we verder.

    Bela Fleck, Bill Keith of Earl Scruggs wannabees kunnen zich natuurlijk wel meteen bij mij aanmelden....
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb inmiddels iemand gevonden om mij te leren om banjo te spelen. De lessen zijn een combinatie van lessen via Skype en lessen gezamelijk op 1 lokatie. Dit omdat mijn leraar in Den Haag woont. 2 wekelijks naar Den Haag vergt veel tijd. Had eerst weinig vertrouwen in les via Skype maar ik ben erg tevreden. Mijn leraar: http://www.gijsbertgitaarles.nl

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Party

    Prima! Dat is geluk hebben, want er zijn maar weinig goede clawhammeraars in Nederland die ook nog eens lesgeven.
    Omdat Bluegrass en Old-time meestal samen optrekken (in ieder geval op de informele muzikanten meetings, zit daar nu zo'n ~30 jaar bij) verbaast het me dat ik nog nooit van hem had gehoord.
    Maar dat zal dan spoedig wel veranderen, denk ik zo.

    Een van de zeldzame opnames waar ik gitaar speel (iemand heeft iets heel erg fout gedaan bij de opname van het geluid ) :
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top