Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Gibson es 139

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard Gibson es 139

    Heeft er iemand ervaring met de Gibson es 139 ?

    Dit model is niet erg bekend en kennelijk zelfs niet meer terug te vinden op de Gibson website.
    Sommige winkels hebben blijkbaar toch nog een (kleine) voorraad :

    http://static.keymusic.com/products/...-139-ebony.jpg

    Betere foto :

    http://www.guitar-legend.fr/gibson-es-139-ebony.html

    Het is wel een "sobere" gitaar maar ziet er toch niet slecht uit vind ik. Youtube filmpjes laten vermoeden dat de klank best ok is. Prijs is 1.333 Eur. Dit is "spotgoedkoop" naar Gibson normen...
    Laatst gewijzigd door denis.hermans; 13 november 2015 om 10:01

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ja geweldig!
    D.w.z., het oogt als iets nieuws, iets wat IK iig nooit eerder gezien heb, maar idd, sober. En dat is PRECIES waar ik van hou. Nou ja, nu lieg ik een beetje. Ik hou van uitersten. Óf heel sober, óf volledig 'over the top'.
    Die 'soberheid' geeft me altijd het gevoel dat het met de kwaliteit wel goed zit. Een goede afstelbeurt en je hebt een waanzinnig koele en goede gitaar in je klauwen.

    Het uiterlijk (het model an sich) spreekt me niet zo aan, maar de afwerking maakt veel goed. Ik zie een moderne Keith Richards, wie dat dan ook moge zijn, er wel mee het podium op stappen. Een beetje het idee van 'ome Keef' die voor enkele nummers ALTIJD die ene lelijke, zwarte Custom Telecaster (heb ik dat goed, heren?) pakt. Geen hond wilde er mee gezien worden. Maar nu lijkt het of iedere gitarist zo'n gitaar heeft en zoals dat met veel dingen gaat: hoe vaker je iets ziet of hoe vaker je iets hoort, hoe mooier het uiteindelijk wordt. Ik weet nog dat ik in het begin helemaal NIETS moest hebben van die Cabronita Telecasters. En nu? Nu zou ik er, bij wijze van spreken, een moord voor doen!

    Wel, het is een beetje een idioot verhaal geworden, maar dit is de manier waarop ik naar deze gitaar kijk. Ja man...., het begint NU al te kriebelen. Ik vind het een geile plank!

    Ik ga jou natuurlijk niet vertellen dat je 'm moet kopen of niet, maar het doet me een beetje denken aan een Gibson die ik ooit voor ongeveer hetzelfde bedrag heb gekocht en die je verder ook zo goed als nooit tegenkwam. Echt de perfecte gitaar. Helaas toe aan een goede afstelbeurt (iets wat ik nog steeds liever aan een pro over laat). Ja, dáár doet het me aan denken.

    Hmmmm..., ik begin verliefd te worden op dat rare ding.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Lijkt me een fijne jazz- en bluesbak.






    Populier met esdoorn gelamineerd. Wil niet zeggen dat dat slecht is. Mijn Gibson MIII was ook van populierenhout.

    The Gibson Memphis ES-139 with the familiar style of the world's greatest guitar, the Les Paul, but at an average weight of 6.5 lbs. and the superior semi-hollow construction which breathes new tonal air into an admired ancestor's appearance. The new single cut body shape looks like Rock, and features 2 Burstbucker Pro's, with Stopbar and an ABR bridge with single volume and tone controls. The weight-relieved centerblock goes without f-holes for a high volume performance without feedback problems. Other features are CTS Pots, “Orange Drop” capacitors and a quartersawn maple neck. The ES-139 is 100% American made in Memphis, TN.

    Includes gig bag.

    Features
    100% American made in Memphis, TN
    All new single cut, Rock-looking body shape
    Two Burstbucker Pros with single volume and tone
    Stopbar and an ABR bridge
    Weight-relieved centerblock and no f-holes for high-volume performance
    CTS pots and "Orange Drop" capacitors
    Quatersawn maple neck
    Includes gig bag
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Lijkt wat op een lower budget Howard Roberts Fusion zonder f-holes.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Geen ervaring maar wat een vreselijk mooie bak!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    In sunburst wel veel fraaier dan in zwart. Het geluid komt mij wel wat dun over.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    In sunburst wel veel fraaier dan in zwart. Het geluid komt mij wel wat dun over.
    Dat vind ik altijd lastig te beoordelen op basis van dit soort vids. Amp, eq, opnamekwaliteit, het speelt allemaal een rol.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top