Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard Line6 M5 via MIDI sturen

    Hallo

    ik heb sinds kort een Vinteck TB10 MKII switcher (toestel met loops, switcher en midi functie) en heb ook een Line6 M5 gekocht voor effectjes die ik maar heel weinig gebruik. Ik wil met de Vinteck mijn M5 via MIDI sturen, maar dit lukt me niet helemaal.

    Bij preset 1 van de Vinteck schakelt hij effect 1 van de M5 aan, bij preset 2 het 2de effect.... Maar ik wil zelf bepalen welk effect hij bij een bepaalde preset schakelt. Hoe kan ik dit veranderen?

    PS: de M5 staat met midi instelling OMNI

    Bedankt alvast
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    De Vintech controller zend waarschijnlijk ControlChange (CC) berichten. Probeer om deze ProgramChange (PC) berichten te laten versturen...
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Bedankt, maar ik denk dat de Vinteck wel Program Changes stuurt. De Vinteck kan 100 program changes maken. Telkens naar een volgende PC ga, gaat de M5 ook naar een volgend effect (die heeft ook 100 effecten). Maar de M5 kan 24 presets hebben en die zou ik willen aansturen, omdat ik dan vb. dezelfde delay op verschillende manieren kan programmeren (en oproepen met een ander program change). Maar ik vind niet hoe ik dat moet instellen. De handleidingen zijn niet zo duidelijk (voor mij).

    In de handleiding v/d M5 lees ik: "De M5 ontvangt programmakeuze- en controlecommando’s, die op een
    bepaald (1~16) of alle MIDI-kanalen (“Omni”) worden ontvangen." Wat moet ik hier kiezen?

    http://be.line6.com/data/6/0a060b316...ev%20A%20).pdf
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Als je hem op OMNI zet dan reageert de M5 op alle MIDI kanalen - oftewel - maakt het niet uit op welk MIDI kanaal je VinTech het bericht vertuurt.

    De handleiding zegt ook -daarna- "Dit bepaal je in de instellingsmode". Dus kijk even wat daar staat ingesteld...
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Als je hem op OMNI zet dan reageert de M5 op alle MIDI kanalen - oftewel - maakt het niet uit op welk MIDI kanaal je VinTech het bericht vertuurt.

    De handleiding zegt ook -daarna- "Dit bepaal je in de instellingsmode". Dus kijk even wat daar staat ingesteld...

    dus voor mijn toepassing (omdat de Vinteck maar 1 midi-toestel aanstuurt), maakt het niet uit als die op OMNI staat? zolang ze beiden maar hetzelfde kanaal gebruiken?
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Er zijn 16 midi kanalen, en daarnaast Omni. Gebruik je meerdere midi devices, kies je voor ieder een apart midikanaal. Wil je ze allemaal tegelijk aansturen, dan kun je omni gebruiken bijvoorbeeld. In jouw geval met één midi device maakt het niet uit dat je omni gebruikt. Voor de bediening met midi kan je het beste op de midi implementation chart kijken wat wat doet. Deze is bijlgeleverd als het goed is bij je line 6 product. Jij wil waasrschijnlijk bij een preset op jouw switcher een bepaald commando voor de line6 meesturen, maar niet pc 001 voor preset 1, pc 002 voor preset 2 enz. Toch even de chart raadplegen

    Mmm, ik heb even de handleiding online bekeken, en je zal met je switcher moeten spelen om één van de 24 presets op de M5 te kiezen. Het zal je switcher zijn waar je dat insteld. Mijn switcher kan dat gewoon, al gebruik ik géén midi op mijn switcher......

    Robin.

  7. #7

    Standaard

    De Vinteck TB10 zal waarschijnlijk vanuit de fabrieksinstelling al een program change van 0-127 uitsturen en dat verklaart waarom de M5 netjes mee schakelt.

    De omni midi kanaal insteling is goed tenzij je meerdere midi apparaten hebt en deze ook afzonderlijk van elkaar wilt schakelen (in dat geval moet je ieder apparaat een apart midi kanaal instellen waarop hij gaat luisteren). Volgens mij staat je Line6 M5 dus goed ingesteld.

    In de handleiding van de Vinteck lees ik alleen dat je midi reeks op 0-119 of van 1-120 kunt instellen voor program changes. Het lijkt er niet op dat je de knoppen afzonderlijk een eigen program change kunt laten uitsturen. Het minder elegante alternatief is dan om dan je presets op de M5 te herschikken zodat deze op het juiste midi Program Change nummer staan...
    Laatst gewijzigd door tnijland; 15 november 2015 om 14:36

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    @tnijland: dat kon ik niet echt opmaken uit de handleiding of dat kan..... Wellicht wel, maar dat zou ik dan nog even moeten bekijken voor de TS als hij er niet uitkomt.

    Robin.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    De vinteck kan niet geprogrammeerd worden om PC per patch te bepalen..... Dat is jammer. Je zult het dus op je M5 van Line6 moeten doen. Hoe kon ik niet zo gauw zien in de handleiding. Heb je bewust voor de vinteck gekozen, of liep je er één tegen het lijf? Als het een bewuste keuze was heb je dat over het hoofd gezien denk ik.

    Maakt niets uit, er is vast een oplossing voor!

    Robin.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Waarschijnlijk kan je met de monkey software van Line6 de volgorde van je fx kunnen bepalen en plaatsen. Ik weet dat niet, want dat gebruik ik niet, maar dat maak ik op uit de handleiding van de M5. Daarvoor heb je een midi interface nodig, en de monkey software.

    Ik zou dat ééns proberen. Dan kun je jouw 24 fx in de goede volgorde zetten. Vergeet ook niet in te stellen dat de vinteck van 0 start en niet 1 - staat in de handleiding hoe dat moet.

    Robin.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top