Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Omdat een delay toch vaak lekkerder klinkt in de loop dan straight into de preamp.
    .... Is het verschil echt zo groot dat je in een live situatie het verschil hoort?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Dat niet, maar een delay direct in de amp wil nog weleens te hard in de mix met jw gitaar geluid klinken. In de loop klinkt hervat subtieler en ronder.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Dat niet, maar een delay direct in de amp wil nog weleens te hard in de mix met jw gitaar geluid klinken. In de loop klinkt hervat subtieler en ronder.
    Dat, plus dat het je preampsound beïnvloedt.

    Het schijnt trouwens dat de 30-watter wel is uitgerust met een loop. Dan snap ik niet echt dat de 45 watter er geen heeft. Die logica ontgaat me.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 10 november 2015 om 18:54
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    De eerste geluiden over de nieuwe Bassbreakers zijn nogal positief. Paar recente filmpjes op FB voorbij zien komen en voor wat die waard zijn, word ik er wel nieuwsgierig naar. Zelf echter totaal niet in de markt voor een amp
    Laatst gewijzigd door Joost de Ruig; 2 april 2016 om 04:13

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Wat ik heb gehoord op Youtube vond ik nog niet zo heel overtuigend.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    .... Is het verschil echt zo groot dat je in een live situatie het verschil hoort?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Een delay of galm wordt intenser naarmate daarachter meer oversturing plaats vindt. Als je je amp op randje zet en dan een booster intrapt verandert de mix droog/wet van je delay. Soms wil je dat gewoon niet.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Daar heb je helemaal gelijk in.




    Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Bump,

    Vorige week in een verloren half uurtje voor een afspraak even lang Dirk Witte geweest en de 15 Watt combo hiervan geprobeerd.
    bewust met een goedkoop stratje.

    Ik was heel erg onder de indruk. Je hebt drie standen die van clean tot redelijke scheur gaat en alle drie de standen zin super dynamisch. Clean is echt lekker romig en veel voller dan bij bv een Blues deluxe waar ik altijd een beetje ruzie mee heb. Het klinkt inderdaad iets Britser en dat lijkt zo een hele goeie combi. Iets meer mid maar toch nog wel 'fender' ofzo.

    Geen idee hoe het in band verband gaat maar met die 15 watter heb je iig volume zat. Ik zit er wel over te piekeren dat 15 Watt topje te kopen.

    Niet een hele uitgebreide review maar ik denk, ik gooi hem er even in.
    prut...

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Er zitten enkele aardige sounds tussen, maar mij stoort het geflubber in het laag en het gezoem na je attack. Met name bij de 45-watter. De 18/30 vind ik iets lekkerder klinken.



    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #20

    Standaard

    Vorige week de 15 watt versie getest naast een Vox AC15 C1 (greenback), Fender Blues Junior, en Marshall DSL15C. De Bassbreaker 15 overtrof ze allemaal vond ik. Ik had op t eind haast, want ik moest werken, dus heb maar geen overhaaste beslissing genomen. Ik ga zo terug naar de winkel, zet de Bassbreaker 15 nog even naast de 18/30 en misschien nog een Engl gigmaster ofzo. Maar waarschijnlijk ga ik dan wel terug met een Bassbreaker 15!

    Ik wil straks eerst nog wel even goed de FX loop testen, ik lees hier en daar op internet dat die niet goed werkt...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top