Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 80
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerard1793 Bekijk bericht
    Tjonge dat ziet er goed uit! Ik zou heel blij zijn met zo'n resultaat!

    Tip van Flip: wacht een paar week met polijsten, ik heb ook vrijwel direct na het lakken gepolijst, en zie nu de nerven van het hout in de lak. De lak moet echt iets langer uitharden...

    Keep it up!
    Daar ben ik inmiddels ook achter.. Al doende leert men. Plus een paar druipers in de lak.. Ik heb nu een hoop lak er weer vanaf geschuurd en binnenkort nieuwe poging en dan langer laten drogen.
    Enfin, vandaag kwam mijn low budget element gokje binnen.. 2 maal Alnico II elementen van Aliexpress in zebra. Setje voor 23 euro. Ben benieuwd..


  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Ik heb nog een restje magneet verf staan. Van die verf om een magneet bord te maken. Iemand enig idee of dit te gebruiken is als "shielding paint"?

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Euhh, zijn je pu's ook geen magneten?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Euhh, zijn je pu's ook geen magneten?
    Uhm... Oh ja. Nou denk ik niet dat de elementen finaal worden aangetrokken door die verf maar 't zal idd iets doen met de magnetische velden tussen de elementen en snaren bedenk ik me nu. Enfin.. Maar niet doen dus. Dank voor de aangever!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Die magenten in je pups worden niet gehinderd door de verf omdat die verf niet aan de bovenkant zit. Of die verf werkt kun je checken met een multimeter, kijken via de weerstand of ie geleidt. Als ie geleidt zou ie ook moeten isoleren. Aluminiumfolie werkt ook by the way. Niet vergeten om de verf of folie te verbinden met de aarde (schroef erin, draad daarop solderen en naar de behuizing van een potmeter).
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Niet vergeten om de verf of folie te verbinden met de aarde (schroef erin, draad daarop solderen en naar de behuizing van een potmeter).
    Of, zoals je bv bij Tele's wel ziet, een draadje naar de onderkant van de brug. Dat kan zelfs zonder te solderen: schroefje door zilver- of koperfolie tegen de body en dezelfde folie in contact brengen met de brug die je weer terug op de body schroeft.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    't zal wel weer aan mij liggen, maar waarom niet gewoon shielding paint http://www.stewmac.com/Pickups_and_E...ing_Paint.html
    of koperisolatie? http://www.stewmac.com/Pickups_and_E...pper_Tape.html
    ben de leverancier even kwijt maar je kunt ook koperfolie in velletjes verkrijgen

    guitarsupplies heeft ook een setje maar die is meen ik primair voor strats en / of tele's http://www.guitarsupplies.nl/index.p...id=457&lang=NL

    edit: shielding foil: http://www.guitarpartsworldwide.com/...0RkalZIWnZKSGM
    Laatst gewijzigd door MikeD; 1 december 2015 om 12:50
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    't zal wel weer aan mij liggen, maar waarom niet gewoon shielding paint [url]http://www.stewmac.com/Pickups_and_Electronics/Shielding/Conductive_Shielding_Paint.html[/
    Ligt niet aan jouw, dit was een gewoon een idee wat opborrelde bij mij. Van hé dit heb ik nog staan.. Wie weet.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    die kopertape is bij Ali express ook te krijgen rollen van 5cm breed en vanaf 200 cm lang zelfklevend. staat bij gitaar onderdelen.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Ik ga toch waterslides doen .. En hierbij de eerste testrun voor de plaatsing.


    Men heeft 't op internet vaak over Chibson's, maar dan blijkt er Gibson op te staan! Najaa.. Da's toch nie correct gespeld.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top