Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 80
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard Aliexpress kit les paul build - aka ik maak m'n eigen chibson

    Ik dacht laat ik hierbij netjes een 2de topic aanmaken voor mijn geknutsel.
    Ik heb in Augustus een kit besteld bij Aliexpress. Zie dit topic http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...kit-aliexpress


    En afgelopen zaterdag bij de gitaarbeurs in Barneveld de juiste kleuren gekocht.


    dus laat ik maar 's gaan beginnen. Mrweird knutselt aan de keukentafel deel 1.
    De nek zit niet lekker klem dus daar moest nog iets tussen.. ff neuzen in de gangkast, ja verfroerstokjes!



    Doormidden gezaagd en geschuurd tot 't eigenlijk een stukje fineer is, 1 mm ongeveer.



    Enfin. 't begin is er..

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    En nog een vraagje ajb. De nek van mijn andere les paul is dunner. Een millimeter of twee. Kan het kwaad om gewoon met een schuurpapiertje/blok nog twee millimeter van de achterkant van de nek te schuren?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Een neck die 1mm (!) te ruim in de neckpocket zit (oplossing: opgevuld met roerhoutjes ), 2 mm te dik is...

    Aangezien dit een zelfbouw-topic is (en geen assy-topic) zou ik een kompleet nieuwe hals maken die wel in 1 x goed is.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik vind hem briljant met die roerhoutjes! Vooral als de letters er nog gewoon op staan!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Een neck die 1mm (!) te ruim in de neckpocket zit (oplossing: opgevuld met roerhoutjes ), 2 mm te dik is...
    Shims zitten op een hoop halzen.. Niemand gaan een hele hals overnieuw maken als je 't met een shim kunt oplossen, en 't is een keurig stukje hout mooi gedroogd in mijn gangkast.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Aangezien dit een zelfbouw-topic is (en geen assy-topic) zou ik een kompleet nieuwe hals maken die wel in 1 x goed is.
    Dank voor de goeie raad.. Als mijn schuurpoging mislukt wie weet.
    Ik gokte dat kitjes ook mochten in dit subforum, er staan d'r meer in dit subforum namelijk. Word niet gewaardeerd door den ambachtelijke zelfbouwer?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    O, ik ben geen zelfbouwer. En kitjes mogen natuurlijk best. Maar als het kennelijk qua maatvoering zo beroerd is, zou ik niet met lapmiddelen proberen de boel te redden.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Heretic! Antigrist! Blasfemie! In de gitaarhel branden zul je! Dat je hals voor eeuwig mag torderen!

    Geintje . Veel plezier met in elkaar zetten, ik ben benieuwd naar de kleur en het reaultaat.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Gewoon doen met die latjes. Niemand die het ziet en vast is vast!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Dank voor de bijval, dan klooi ik gewoon lekker verder.

    Schuurpapiertje d'r over en een schildersteepje op de zijkant..


    Tja.. Als ik op youtube enzo kijk, en andere fora dan zegt men neem een oud shirt om te stainen.. Dit shirt vertik ik toch om aan te trekken en 't was gratis. Dus mijn les paul is bij deze mede mogelijk gemaakt door bax-shop.nl


    En mijn eerste poging een finaal gefade les paul te creëren.. Ik zie nu opeens lijmresten die ik net niet zag. Als 't droog is ga ik maar 's proberen deze weg te schuren en daarna verder kleuren met iets meer geel en een drupje rood. Dit was een combi van yellow en cedar.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Buiten die lijmresten zou ik al heel tevreden zijn met die kleur! Komt goed!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top