Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11

    Standaard

    Mooi begin van het nummer, wat met de solo wat minder 'spannend' wordt.
    Had daar een ander geluid mooier gevonden.

    De 'orgelman' had voor mij meer in de mix gemogen. Had ook het gitaar-geluid beter ondersteund dan nu het geval is.
    Verder is het een leuke compositie die (zoals hierboven gezegd) wat gladjes overkomt.
    Het gebruik van muziekpapier is daar misschien debet aan ? (dus dat een optreden meer 'ruimte' zal geven ?)

    Opname is goed gedaan, zonder meer. En dat jullie dit live opnemen.... zie/hoor je niet vaak..
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  2. #12
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Is dat Leon Klaasse die vroeger bij Powerplay heeft gespeeld ?

  3. #13

    Standaard

    Dank voor de reacties!

    Wel grappig dat een aantal van jullie noten voor je neus associëren met gladjes, maar ja, het is nu ook weer niet zo dat we heel vaak hebben gerepeteerd voor de opnames. Dan is lezen wel handig, zeker als je bruikbare takes van hele nummers wil maken, zonder foutjes in de melodie enzo. Sowieso vind ik dat je als muzikant zowel mét als zónder noten voor je neus goed voor de dag moet kunnen komen.

    Deze opname is één take, waarin een heel klein beetje is geëdit. De solo (het gedeelte met wah) is geheel geïmproviseerd en zonder edits. En de hele plaat is in één dag opgenomen, op een enkele (viool)overdub na. Ik zie bij collega-muzikanten vaak dat zo'n soloproject zich jaren voortsleept voordat het een keertje af komt, ik wilde dat anders proberen te doen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Is dat Leon Klaasse die vroeger bij Powerplay heeft gespeeld ?
    Jazeker! En bij Eef Albers, een van mijn favoriete gitaristen.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ja, lekker Focus sfeertje, prima gespeeld
    En een verrekt lekkere toon voor een LP model gitaar
    Ik hou dervan.
    Mwa...

  5. #15

    Standaard Inmiddels vier liedjes op Youtube

    Inmiddels staan er vier liedjes op youtube:
    https://www.youtube.com/watch?v=pj81...fSWfZD&index=4

    De release van het album is begin 2016, vanaf maart hoop ik ook te gaan optreden met repertoire van het album.

  6. #16
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Hoe ga je dat album aan de man brengen ? Ik bedoel via welk medium . CD , Vinyl , MP3 online ? Gewoon interesse
    Laatst gewijzigd door Brad; 2 december 2015 om 23:31

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Hoe ga je dat album aan de man brengen ? Ik bedoel via welk medium . CD , Vinyl , MP3 online ? Gewoon interesse
    Sowieso via downloads. Als er vervolgens optredens staan, ga ik denk ik ook CD's of vinyl persen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top