Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 36

Discussie: op het podium...

  1. #1

    Standaard

    Hoi.

    als ik op het podium sta wil ik altijd weer raar gaan doen maar weet niet hoe de rest vanm de band dit op pikt.
    ook heb ik altijd het probleem dat ik te hard sta. waardoor de geluidsmensen weer vervelend lopen te doen.
    ik heb alleen maar een mooi geluid als ik eens wat harder sta.
    hoe staan jullie op gesteld en hebben jullie dit ook???

    \nocki

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    223

    Standaard

    Ik sta altijd te zacht! Blijkt achteraf dan. Alle geluidsmensen schijnen een communicatie gebrek te hebben ofzo?

  3. #3

    Standaard

    een gehoorprobleem hebben ze volgens mij

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Wat zeg je ??

    Ik versta je niet zo goed want ik heb een gehoorprobleem.
    De meeste knoppendraaiers zijn volgens mij of erg hardhorend of hebben geen verstand van muziek. harde muziek is prima maar als ik geen oordopjes draag is het direkt afgelopen en gaat de boel protesteren. Nu houd ik het gepiep onder controle. Maar de meeste mensen hebben geen bescherming en worden gefolterd zonder dat ze hetzelf in de gaten hebben.
    Net als in het verkeer mag het allemaal wel wat zachter, kan je er langer van genieten.

    Belangrijk bij optredens is om iemand met muzikale oren mee te nemen en niet iemand die alleen graag de zang hoort. Je staat te hard zegt de een , te zacht zegt de ander. In kleine zaaltjes waar je zelf alles regelt is dat goed te doen maar op een groot podium, ben je aan de goden overgeleverd.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2001
    Locatie
    Rozenburg
    Berichten
    511

    Standaard

    Nou sommige mensen snappen dr echt de ballen van. Zo heb ik es een optreden gehad in een klein kerkje waar 300 man in kon. T was een soort van benefiet concert en de organisatie had een drive-in crew ingehuurd. Nou die gasten wilde zelfs de drum gaan versterker! in een zaaltje met 300 man!! K stond daar met mn 60 watt amp die ik niet eens op de helft hoefde te zetten om verstaanbaar te zijn. Uiteindelijk stonden drum en zang veel te hard en waren gitaar en bas slecht verstaanbaar. lekker was dat!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 februari 2002
    Locatie
    Vennel
    Berichten
    131

    Standaard

    Een hele goede geluidsman is héél belangerijk daarom ben ik zo blij dat iemand uit mijn vriendin kring dit vaker doet.
    Als je het van geluidsmensen terplaatse moet hebben heb je vaak een probleem........in de zaal tezacht of te hard.........op het podium niks te horen of tehard.

    Ja het is altijd wat :|

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    ow ik had de afgelopen maand een paar voorrondes(=eigenlijk oefenrondes) voor een talentenjacht op school, met m'n band... wat er ontbrak:

    Gitaarversterkers want daar zouden de (break)dance acts last van hebben
    MONITORS! er waren geen monitors! de boxen die stonden recht op de aula gericht en wij stonden er achter. ik moest wel want anders kon ik niet zingen... we hoorden onszelf dus niet spelen, ik oorde wel vaag wat, maar de anderen bleken nog minder gehoord te hebben dan ik...

    wat er fout ging:
    - oké ik zat vaak een tel te vroeg, dus het wrong (enige eigen fout)
    - Saxofonist hoorde ons slecht en wist dus niet waar we waren... begon solo een brug te vroeg
    - ik besloot zelf de solo op het juiste punt te gaan doen en start met het rammelen van een powerchord terwijl ik m'n gitaar omhoog hou... IPV van een ja... overloopstukje ziet de geluidsman dit als het einde van het nummer! hup alles uit, raak van m'n apropos verneuk de solo(die toch niemand hoorde :wink

    door al het geklooi van deze roostermakerexamencommisarisgeluidstechnicus was eigenlijk de hele band in de war en was de organisator weer pissed of omdat we er niks van bakten :sad:
    Op de generale gaat een klasgenoot van me gelukkig de "professionele" geluidsmensen adviseren over het geluid van verscheidene bands... vorig jaar waren ze namelijk ook een beetje rottig, gitaren zacht, veel bas en zang... nergens goed voor :wink:

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2002
    Locatie
    Lichtenvoorde, Nederland
    Berichten
    1.809

    Standaard

    Mmm, dat optreden lijkt me echt geweldig. Ik zou wel eens een kruknummer Pennyroyal tea willen doen voor een zaal; of about a girl. Lijkt me echt cool.

  9. #9

    Standaard

    Geluid: zowel podium als zaal. Het is bijna altijd volstrekt klote. Afgelopen zaterdag speelde ik in de halve finale van de Grote Prijs van Zuid-Holland in LVC in Leiden. Dit is geheel georganiseerd door de PopUnie. Je zou verwachten dat het geluid goed is.
    Niet dus. Het zaalgeluid was bagger. Op het podium kon ik alleen mezelf horen spelen. En pas in ons tweede nummer had de techneut achter de knoppen door dat ik ook tweede stem meezong; waarna hij eindelijk mijn microfoon ook opengooide.
    Kortom, wil je goed geluid? Dan moet je het echt ver schoppen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2002
    Locatie
    Lichtenvoorde, Nederland
    Berichten
    1.809

    Standaard

    Ja, dat kan wel waar zijn (het IS waar denk ik) maar toch, de kick om voor de eerste keer op dat podium te staan.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top