Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 50
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Mijn eerste gitaar was een multiplex strat. Gebrek aan talent en daarom verkocht aan een vriend en ik ben maar roadie geworden. Na een aantal jaren heb ik het ding compleet aan gort gespeeld terug gekregen, electronica niet jofel meer, frets versleten en ik had bedacht dat ik dat ding ooit ging opknappen omdat ik inmiddels zelf toch was gaan spelen.
    Enfin, na een aantal jaren is het ding toch op de stort beland. Geluid was wel aardig, maar ik ben niet sentimenteel genoeg om er veel te veel geld in te steken...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  2. #32

    Standaard

    Essenhout is zwaar en soms een beetje 'wild' (gevoelig aan kromtrekken). Multiplex is licht, stabiel en stevig.
    Essenhout is eerstenklasse brandhout. Multiplex niet, de aanwezige lijm is nefast voor kachel en schoorsteen(brand), je kan er maar beter een gitaar mee bouwen.


    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    trouwens, brandhoutgewijs:


  4. #34

    Standaard

    Vorig jaar heb ik een zelfbouwgitaar verbouwd om een lichtere body te krijgen. Gewoon bij de Multimate paar plankjes hardhout (iets wat leek op meranti, maar wel wat steviger) en multiplex aan elkaar gelijmd. Gitaar ziet er niet uit maar klinkt echt goed. Ik neem aan dat de DiMarzio's (PAF Pro en Super Distortion) daar de grootste bijdrage toe leveren. Redelijk goede sustain en goed gedifferentieerd geluid. Ik neem hem nooit mee naar een optreden omdat hij er niet uitziet zoals ik wilde, maar qua geluid en bespeelbaarheid, prima gitaartje.

    Overigens is deze video jullie misschien wel bekend?


  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.613

    Standaard

    Ah,.was dat niet een deel van de YouTube toiletseat tonewood bitchfight?

  6. #36
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zjanke Bekijk bericht
    Mijn eerste gitaar was een multiplex strat. Gebrek aan talent en daarom verkocht aan een vriend en ik ben maar roadie geworden. Na een aantal jaren heb ik het ding compleet aan gort gespeeld terug gekregen, electronica niet jofel meer, frets versleten en ik had bedacht dat ik dat ding ooit ging opknappen omdat ik inmiddels zelf toch was gaan spelen.
    Enfin, na een aantal jaren is het ding toch op de stort beland. Geluid was wel aardig, maar ik ben niet sentimenteel genoeg om er veel te veel geld in te steken...
    En toen ben je maar een pilsje gaan drinken

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik heb hem nog steeds, mijn eerste guitaar. Staat in het rek, puur vanwege de sentimental journey.



    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #38

    Standaard

    Categorie brandhout: pas een oude multiplex Hondo II LP gekocht voor 75 euro die tof klonk, maar hals issues had (scheur tussen toets en hals, hobbel bij hogere frets). Nu voor 30 euro op marktplaats een simpel Epiphone LP special halsje op de kop kunnen tikken. Klein beetje schuren (nekpocket was iets te smal) en 4 nieuwe gaatjes voor halsbevestiging moeten boren. En nu: lage actie! Geweldig geluid! Het is nu een Frankenstein Hondo geworden, multiplex body met holte onder de welving van het bovenblad, maar met de Dimarzio elementen die er vaak in zaten bij Hondo echt heerlijk bluesy en gaat van clean tot classic rock scheur als de brandweer. Helemaal blij!

  9. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fozziemusic Bekijk bericht
    Categorie brandhout: pas een oude multiplex Hondo II LP gekocht voor 75 euro die tof klonk, maar hals issues had (scheur tussen toets en hals, hobbel bij hogere frets). Nu voor 30 euro op marktplaats een simpel Epiphone LP special halsje op de kop kunnen tikken. Klein beetje schuren (nekpocket was iets te smal) en 4 nieuwe gaatjes voor halsbevestiging moeten boren. En nu: lage actie! Geweldig geluid! Het is nu een Frankenstein Hondo geworden, multiplex body met holte onder de welving van het bovenblad, maar met de Dimarzio elementen die er vaak in zaten bij Hondo echt heerlijk bluesy en gaat van clean tot classic rock scheur als de brandweer. Helemaal blij!
    Grappig. Op precies zo'n witte Hondo II heb ik ooit leren spelen. Hij was van mijn pa die 'm gebruikte voor jazz! De originele hals heeft zelfs block inlays zoals een custom. Wat ik dan weer gek vind is die bolt-on neck op een Gibson imitatie, maar dat was voor jou in dit geval wel zo makkelijk.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  10. #40

    Standaard

    tjonge een necrobump
    trouwens op de noordergitaardag met de bouwer van rikkers zitten praten en die was van mening dat multiplex helemaal niet slecht is alleen een slechte naam heeft, hoe stijver de constructie hoe langer de sustain en des te beter het klinkt hij was van mening je kan beter een goedgebouwde multiplex gitaar hebben dan een gammel ding van dure houtsoorten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top