Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 50
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door terrasbeest Bekijk bericht
    Gibson ES-sen van een paar duizend zijn ook maar van multiplex.
    Een Les Paul bestaat ook voor het ene deel uit maple op mahogany en voor het andere deel rosewood op mahogany

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    't Is allemaal zo subjectief als de neten. Als 'wereldhit' je definitie is van wat rommel is en wat niet...
    jij leest precies dat ik wereldhits persé goed vind wil gewoon zeggen dat grote gitaristen die gitaar goed genoeg vonden om dure studiotijd aan te besteden, ja da's dus toch soort referentie. nu hebben dano kenners Jimmy Page niet nodig om te weten dat het gitaren zijn met een unieke sound en doorgaans prima gebouwd.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    jij leest precies dat ik wereldhits persé goed vind wil gewoon zeggen dat grote gitaristen die gitaar goed genoeg vonden om dure studiotijd aan te besteden, ja da's dus toch soort referentie. nu hebben dano kenners Jimmy Page niet nodig om te weten dat het gitaren zijn met een unieke sound en doorgaans prima gebouwd.
    Of juist andersom, omdat die studio zo verrekte duur is en ze het ook wel op een cheape gitaar kunnen inspelen, geven ze minder prioriteit aan de gitaar.

    Snap je punt verder wel hoor.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    En nu, een experiment dat de mensen die vinden dat het hout van de body er bij een elektrische gitaar eigenlijk niet echt toe doet helemaal zal verbazen... wat gebeurt er als je de body eerst een jaar in een vat wijn marineert...



    Waarom moet ik nu onmiddellijk aan Tom Waits denken

    https://www.facebook.com/ritterinstr...43622168990702
    Volgens mij ligt die body niet in de wijn om de klank van de body te verbeteren maar om de smaak van de wijn te verbeteren Moet je eens proeven wat zo'n lekker stukje toonhout toevoegt.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #25

    Standaard

    Ach, het is weer eens iets anders dan eikenvlokken. Echt efficiënt is het denk ik echter niet, als je het niet versnippert... Of zouden er tonechambers in zitten. Is eindelijk opgelost waar die voor zijn

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    'Ilja Gort' legt het even uit (vanaf 0:50) :

    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door terrasbeest Bekijk bericht
    Gibson ES-sen van een paar duizend zijn ook maar van multiplex.
    nee die zijn van triplex, of zoals gibson zegt laminated wood, klinkt al weer veel duurder die term.

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wietse Bekijk bericht
    nee die zijn van triplex, of zoals gibson zegt laminated wood, klinkt al weer veel duurder die term.
    Tis gewoon allemaal multiplex dat Gibson gebruikt... ALLEMAAL!

    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2006
    Berichten
    3.881
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Volgens mij ligt die body niet in de wijn om de klank van de body te verbeteren maar om de smaak van de wijn te verbeteren Moet je eens proeven wat zo'n lekker stukje toonhout toevoegt.
    En als je zo'n body in Cola marineert blijft er niks meer over.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Ik heb een oude Vester telecaster. Gebouwd als een tank, je kan er echt mee naar de oorlog. En ondanks de keramische elementen klinkt die zo slecht nog niet. De gebruikte hardware en elektronica is inderdaad niet je dat: plastic nut, pots die kraken of helemaal dicht lijken te staan, schakelaar die niet meer werkt. Enorm zachte frets.
    Ik heb er altijd graag op gespeeld, vooral dankzij de fantastische hals. Maar ik heb (voorlopig) geen zin er meer geld in te steken dan de gitaar eigenlijk waard is: refret is nodig, nieuwe pots en schakelaar, nieuwe nut, nieuwe elementen misschien. Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om ze weg te doen.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top