Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 52

Discussie: kapot pedaal live?

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik heb altijd kabels en wat extra pedals mee
    Voor welke pedalen heb je dan wel een backup en voor welke niet.
    Een distortion oid kan ik me nog voorstellen, maar verder?

  2. #12

    Standaard hhaha

    ik lig plat van dat eerste filpje ;-)

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Ik heb er een heilige schrik voor dat er iets met mijn spullen zou misgaan live (wat overigens een paar keer gebeurd is), daarom probeer ik, in de mate van het mogelijke, er altijd voor te zorgen dat ik iets van back up mee neem.
    Ook check ik voor elk optreden of mijn spullen allemaal in orde zijn.

    Ik had bijvoorbeeld altijd een ht dual overdrive/distortion van blackstar op de reserve bank.
    Gaat er iets mis met de pedalenplank dan kan deze mij altijd uit de nood helpen, meer nog, gaat er iets mis met de versterker kan die blackstar in geval van nood rechtstreeks de mengtafel in.

    Dus eender wat er qua pedalen of versterker mis gaat kan ik me behelpen om het optreden af te werken,
    want per slot van rekening kan je als band een avond voor een organisator volledig naar de kloten helpen door niet voorzien te zijn op een eventuele panne.

    Intussen heb ik een koffertje samengesteld met die ht dual, een delay, wat reserve patchkabels, batterijen, reserve microfoon enz...
    Ook altijd reserve gitaar bij en extra kabels.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deefke666 Bekijk bericht
    Ik had bijvoorbeeld altijd een ht dual overdrive/distortion van blackstar op de reserve bank.
    Gaat er iets mis met de pedalenplank dan kan deze mij altijd uit de nood helpen, meer nog, gaat er iets mis met de versterker kan die blackstar in geval van nood rechtstreeks de mengtafel in.
    Dat is wel handig idd.
    Ik heb eigenlijk nooit een reserve amp bij. Weleens gedacht om een of andere transistor head erbij te kopen, maar ja, die kan ook kapot.
    Ik heb live nog nooit een kapotte amp gehad, dus als ik daar dan een backup voor mee zou nemen, kan ik erop wachten dat die het dan ook niet doet.
    Pedalen heb ik weleens stukken aan gehad, dan moet het in 2 tellen op te lossen zijn, anders gaat de hele zooi er tussenuit en gaat de gitaar direct in de amp (eerlijk gezegd, zo repeteer ik ook altijd, zonder effecten).

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Kapotte amp heb ik ook nooit niet mogen meemaken, maar ik heb tot een paar maanden geleden altijd met een pod hd500 gespeeld,
    en dan heb ik het ooit gehad dat die het begaf met als resultaat, geen amp meer maar ook geen pedalen meer. Da's het grootste nadeel als alles in één bakje zit. (was gelukkig in de bisnummers).

    Nu heb ik altijd zoveel mogelijk reserve spul bij. Better safe than sorry.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Voor welke pedalen heb je dan wel een backup en voor welke niet.
    Een distortion oid kan ik me nog voorstellen, maar verder?
    In mijn geval drive/distortion-pedalen. Geen backup delay, chorus of flanger, als je dat bedoelt. Ik kan me echter niet voorstellen dat de hele board ineens de geest geeft. Een pedaal dat kuren vertoont, kun je er snel tussenuit halen. Heb ik ook wel eens gehad.

    Bij optredens neem ik ook altijd een reserve-amp mee. Ik heb twee identieke tops voor mijn coverbandwerk.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Er zijn eigenlijk maar 3 pedalen die functioneel zijn in de zin van: ik wil harder, ik wil vervormd en ik wil stemmen, de rest is fancy aankleding. Harder kan je met je gitaar volumepot opvangen en stemmen kan je op het gehoor dus alleen als je overdrive opgeeft ben je screwed (en dan nog alleen in geval dat er geen master op je amp zit)
    Een extra overdrive pedaaltje meenemen kan maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit meegemaakt dat een pedaal kapot ging. Kabels, snaren, amps, bottleneck wel maar overal valt wel een mouw aan te passen dus ik zou me er niet zo druk over maken.

    Aangenomen dat je niet in U2 speelt.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Met 3 distortion pedaaltjes (geen vervormd kanaal op mijn amp) en een extra reverb op mijn floorboard (naast de reverb op mijn amp) zijn de twee belangrijkste effecten altijd dubbel aanwezig. Overigens heb ik nog nooit een defect pedaaltje gehad en pas 1x een amp die het tijdens de soundcheck begaf. Behalve wat gebroken snaren dus eigenlijk nooit podiumpanne. Die kans lijkt mij dan ook erg klein. Wel heb ik altijd een paar zekeringen, batterijen, snaren en kabeltjes aan reserve bij me.

  9. #19
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ha ha , de gitarist en leider van de band van een neef van me had een stel van die Morley pedalen . Dat figuur was een echte nitpicker behalve als het om de degelijkheid van zijn snoertjes ging , op dat punt was hij erg laconiek . Bij een bepaald optreden viel de boel uit tijdens een nummer , hij kreeg het niet meer aan de praat .

    Toen heeft hij woedend de boel opzij geschoven en rechtstreeks ingeplugd . Man wat een kaal geluid vergeleken met zijn met effecten aangekleed geluid

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    In geval van nood kan ik altijd via mijn Harley Benton American Sound (€29,- koopje van het jaar haha) rechtstreeks de mengtafel in. Het pedaaltje heeft een speakersim die dan heel aardig klinkt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top