Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
  1. #1

    Standaard Peavey Valveking 212 combo

    Ik heb al aardig wat info kunnen vinden over de Peavey Valveking 212 die ik sinds zaterdag in mijn bezit heb.
    Ben er erg blij mee en ga deze zaterdag in de oefenruimte testen, thuis gaat deze nogal hard.
    Heeft er ook iemand ervaring om deze versterker te gebruiken in combinatie met een reezafratzitz, boss ds1 en/of een boss sd-1. En welke instellingen er gebruikt worden. Mijn doel is om een soort van doom metal te krijgen( the wounded, candlemass, type o)

    Grt

    Marco

  2. #2
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    The Wounded, zwáár onderschatte doom band!! Direct weer zin om dat op te zetten.


    Maar om op je vraag terug te komen; ik zou het houden bij de scheur die uit de Valveking zelf komt. De pedalen die je noemt hebben mijn inziens geen meerwaarde voor de sound die uit de versterker zelf gehaald kan worden.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Mocht je wat chacka chucka missen en umpf.... wanneer je overstuurd speelt en de sd-1 van boss is niet de boost die je zoekt. Kun je serieus de mxr Zack Wylde overdrive eens proberen. Dit pedaal geeft je drive uit de versterker echt een heerlijke schop onder de kloten. Nadeel is dat (vind ik) hij als stand alone overdrive niet zo mooi klinkt, hij kleurt veel te veel. Maar om je amp agressiever te maken (dus puur in dienst van de drive uit je amp) vind ik het de beste tot nu toe. Verder ben ik het eens dat een ds 1 meer afbreuk doet aan de valveking. Jammer want Boss pedaaltjes zijn wel cool. Je zou nog een BD-2 van Boss kunnen proberen. Op lage gain instelling doet die ook wat fijns met je drive en is ie ook stand alone beter te gebruiken.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb mijn versterker nog niet kunnen testen.
    Wat ik heb gelezen is dat iemand op youtube een bad monkey het gain uit had gedraait en de level volop, tone op de helft.
    Nu weet ik niet of de sd-1 te vergelijken is met een Bad Monkey, ik zal het morgen wel ondervinden. Zoals Rooker ook al aangeeft wil ik een pedaal die de versterker een "schop" geeft.

    The Wounded is zeker onderschat, ben benieuwd naar het nieuwe album. De vorige is volgens mij alweer elf jaar geleden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Ik heb een Valveking 112 gehad en de nieuwe eigenaar koos hem vooral uit op het metalgeluid. Ik zou er eerst maar even lekker zonder pedaaltjes over spelen dus. Succes.

  6. #6

    Standaard

    En vanmorgen getest. Echt een geweldige distortion, zonder overdrive pedaal klinkt deze ook al super. Met een sd-1 lijkt de versterker net iets meer naar voren te komen. Ik ben in totaal 10 minuten bezig geweest voordat ik een acceptabel geluid kon krijgen. Zorg er wel voor dat de versterker qua volume een beetje hard staat. Hierdoor komt het geluid er beter uit dan bijv op 1.

    Op verschillende forums wordt aangegeven dat de orginele speakers nergens naar klinken en dat er beslist geen metal mee gemaakt kan worden. Deze versterker is voor rock tot pure metal bedoelt, echt een aanrader.

    Nog bedankt voor de adviezen, je hebt er echt geen pedaal bij nodig.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Ik had de speaker vervangen voor een Celestion Greenback. Deze klonk zeker warmer dan de originele speaker. Juist voor metal koos de nieuwe eigenaar juist weervoor de originele speaker (die ik bewaard had). omdat deze strakker en wat droger klonk. Bij een heftige distorsion met staccato spel moet ik toegeven dat de originele speaker beter klonk. Zelf speel ik nooit met zoveel distortion dat ik het strakkere drogere geluid nodig had.

    Zo zie je maar weer dat je eerst het maximale uit je bestaande gear moet halen, voordat je dit gaat aanvullen met nieuwe gear. Veel plezier met je buizenbak die inderdaad veel waar voor zijn geld biedt.

  8. #8

    Standaard

    Ik heb dezelfde versterker en ik heb de SHO van de Box of Rock van ZVEX er voor hangen. Sinds ik die er tussen heb wil ik niet meer zonder. Geeft het geluid een bak extra ballen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.030

    Standaard

    In tegenstelling tot wat je zou vermoeden kun je de 112 niet vergelijken met de 212! De 112 klinkt nogal modderig op het gainkanaal terwijl de 212 een zeer goed gainkanaal heeft en dan vooral als je de gainboost erbij aanzet. Ik heb ze allebei gehad. Eerst de 212 die ik heb weggedaan vanwege het lompe gewicht en toen heb ik de 112 gekocht omdat ik daarmee dacht hetzelfde karakter aan te schaffen maar dan lichter......niet dus! Wat een tegenvaller t.o.v. de 212!
    De originele speakers zijn echt wel okee trouwens. Als ik hier in de buurt de head versie tegenkom voor een leuke prijs overweeg ik zeker om 'm weer te kopen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Ik kan over de 212 niet oordelen, maar voor rond de €225 heb je een gebruikte 112 en das geen geld voor een goed draagbare buizenversterker die zowel thuis als in de oefenruimte prima mee kan.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top