Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 12 EersteEerste ... 2101112
Weergegeven resultaten: 111 t/m 118 van 118
  1. #111
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Locatie
    Middelstum
    Berichten
    425

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KoenB Bekijk bericht
    In de blauwe Ibanez die je van mij hebt gekocht bedoel je ? In dat geval geen slechte upgrade voor dat beestje!
    Die bedoel ik inderdaad Koen! Nee zeker niet, deze GFS Floyd is een stuk stabieler. Ik speel er nog steeds met veel plezier op!
    Mijn Les Paul zelfbouwproject
    Mijn zelfbouw Superstrat project
    Te koop aangeboden: zo goed als nieuw 12" radiusblok. Eventueel ruilen tegen 16" blok

  2. #112
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.179

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerard1793 Bekijk bericht
    Die bedoel ik inderdaad Koen! Nee zeker niet, deze GFS Floyd is een stuk stabieler. Ik speel er nog steeds met veel plezier op!
    Goed om te horen dat je er blij mee bent! De goedkopere ibanez floyds zijn inderdaad niet zo fantastisch, goed dat je 'm vervangen hebt. En weer even on topic: volgens mij wordt dit ook een prima scheurijzer! Keep it up!
    Te koop:
    Hughes & Kettner Duotone 100W buizentop
    Kool & Elfring 2 x 12" cabinet (Celestion Vintage 30)
    Blackstar DistX buizendistortion in goede staat, incl adapter

  3. #113
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Locatie
    Middelstum
    Berichten
    425

    Standaard

    Update! Ik heb de tremcavitie gefreesd, tuners en locknut geinstalleerd en heb een begin gemaakt met het shapen van de hals. Helaas lukt het even niet op de foto's te uploaden

    Ik ben hier niet zo actief maar achter de schermen wordt er wel doorgewerkt
    Mijn Les Paul zelfbouwproject
    Mijn zelfbouw Superstrat project
    Te koop aangeboden: zo goed als nieuw 12" radiusblok. Eventueel ruilen tegen 16" blok

  4. #114
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Locatie
    Middelstum
    Berichten
    425

    Standaard

    Nog een update! Ik heb 'm gisteren besnaard en even bespeeld! Moet nog wel behoorlijk afgesteld worden maar de eerste indruk is heel goed!

  5. #115
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Fotos?!?!?!?!
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  6. #116
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Locatie
    Middelstum
    Berichten
    425

    Standaard

    Even geduld

    Vandaag helaas niet zo'n fijne dag gehad. Toen ik een tijd terug de hals passend in de body heb gemaakt heb ik te veel van de kopse kant af geschuurd. Hierdoor is de inbusmoer van de trussrod te kort geworden. Toen ik vanmiddag de hals wilde stellen is de moer kapot gedraaid omdat de inbussleutel er geen grip op had. Toen dacht ik, als ik nu de hals aan de onderkant daar waar de moer zit een stukje uitfrees, dan kan ik de trussrod er uit trekken en er een nieuwe in schuiven... Verkeerd gedacht. Dan het fretboard er maar af. Het strijkijzer en plamuurmes ter hand genomen, en de daad bij het woord gevoegd. Helaas zijn er hierbij chips uit het fretboard gebroken, fucked up beyond any repair.

    Mooi klote, heel wat werk voor niks, maar dat hoort er bij I guess... Ik ben inmiddels bezig om een boodschappenlijstje te maken met wat ik allemaal nodig ben voor een nieuwe hals.

    De zonnige kant van het verhaal: ik kan de hals nu opnieuw maken, met een paar extra fretten en de neckpocket aanpassen zodat de hals goed past.

    Balen.
    Mijn Les Paul zelfbouwproject
    Mijn zelfbouw Superstrat project
    Te koop aangeboden: zo goed als nieuw 12" radiusblok. Eventueel ruilen tegen 16" blok

  7. #117
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Locatie
    Middelstum
    Berichten
    425

    Standaard

    Zoals beloofd de foto's!


    Positie voor de nekschroeven bepaald.


    Neck ruw in vorm.


    Mockup met passende neck.


    Neckpocket, neck is aangepast maar dit wordt dus allemaal een stuk strakker met de nieuwe hals. Dat hoop ik tenminste.


    Trempositie bepaald.


    Locknutschroeven verzonken.


    Trempostplate verzonken.



    Tuners en locknut gemonteerd.
    Mijn Les Paul zelfbouwproject
    Mijn zelfbouw Superstrat project
    Te koop aangeboden: zo goed als nieuw 12" radiusblok. Eventueel ruilen tegen 16" blok

  8. #118
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Locatie
    Middelstum
    Berichten
    425

    Standaard


    Tremcavity gefreesd, moet nog afgewerkt worden.


    Backcavity gefreesd, moet ook nog afgewerkt worden maar dat doe ik als ik het aan spuiten toe heb.


    Besnaard! De eerste indruk is goed, mooie resonantie en goed volume. Intonatie is ook redelijk in de buurt.


    Toen sloeg het noodlot toe:


    Kapot.


    Fretboard er af gehaald om een nieuwe trussrod in te leggen.


    Helaas bleek de secondelijm van een oude reparatie niet los te laten met behulp van het strijkijzer. Hierdoor is er een stuk van de toets gebroken.

    Inmiddels ligt het hout voor een nieuwe hals al klaar, daar hoop ik volgende week mee te beginnen!
    Mijn Les Paul zelfbouwproject
    Mijn zelfbouw Superstrat project
    Te koop aangeboden: zo goed als nieuw 12" radiusblok. Eventueel ruilen tegen 16" blok

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top