Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1

    Standaard Spaanse akoestische gitaar: waar op te letten?

    Ik speel al jaren gitaar, eigenlijk alleen elektrisch. In die subcategorie weet ik m'n weg wel aardig.
    Mijn meisje is nu ook bezig met gitaarlessen, en wil een akoestische gitaar kopen.
    Dit brengt echter enige complicaties met zich mee:

    - Ze heeft weinig geld / klein budget.
    - Ze accepteert lastig dergelijke cadeaus van d'r vriend (eigenwijs monster).
    - Ik heb weinig kennis van dergelijke gitaren.

    De vraag is eigenlijk simpel: Wat is een goed merk/model voor Spaanse gitaren om naar te kijken?
    Met een budget van max 200 euo lijkt 2e hands mij een goed idee. Het ding hoeft niets te hebben qua luxe, maar gewoon speelbaar zijn (net afgewerkte frets, geen torenhoge actie, niet elke 2 minuten hoeven te stemmen, etc).

    Ik hoor het wel

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Alhambra gitaren, 3c denk ik, prima studiegitaartjes.. Daar kan je niet heel fout mee gaan en voor een beginner goed te doen.

    Hou er rekening mee dat nieuwe snaren altijd lastig zijn, je bent een week veel aan het stemmen. Snaardiktes werken eigenlijk hetzelfde als bij staal. Van extra low tension tot high tension.. Al naar gelang de gewenste bespeelbaarheid en geluid..

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Alhambra ligt voor de hand, maar ik vind bijvoorbeeld de José Rodriguez gitaren over het algemeen mooier klinken voor hetzelfde geld (in de tot €500,- prijsklasse in ieder geval).
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 24 oktober 2015 om 14:39

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard