Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1

    Standaard Spaanse akoestische gitaar: waar op te letten?

    Ik speel al jaren gitaar, eigenlijk alleen elektrisch. In die subcategorie weet ik m'n weg wel aardig.
    Mijn meisje is nu ook bezig met gitaarlessen, en wil een akoestische gitaar kopen.
    Dit brengt echter enige complicaties met zich mee:

    - Ze heeft weinig geld / klein budget.
    - Ze accepteert lastig dergelijke cadeaus van d'r vriend (eigenwijs monster).
    - Ik heb weinig kennis van dergelijke gitaren.

    De vraag is eigenlijk simpel: Wat is een goed merk/model voor Spaanse gitaren om naar te kijken?
    Met een budget van max 200 euo lijkt 2e hands mij een goed idee. Het ding hoeft niets te hebben qua luxe, maar gewoon speelbaar zijn (net afgewerkte frets, geen torenhoge actie, niet elke 2 minuten hoeven te stemmen, etc).

    Ik hoor het wel

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Alhambra gitaren, 3c denk ik, prima studiegitaartjes.. Daar kan je niet heel fout mee gaan en voor een beginner goed te doen.

    Hou er rekening mee dat nieuwe snaren altijd lastig zijn, je bent een week veel aan het stemmen. Snaardiktes werken eigenlijk hetzelfde als bij staal. Van extra low tension tot high tension.. Al naar gelang de gewenste bespeelbaarheid en geluid..

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Alhambra ligt voor de hand, maar ik vind bijvoorbeeld de José Rodriguez gitaren over het algemeen mooier klinken voor hetzelfde geld (in de tot €500,- prijsklasse in ieder geval).
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 24 oktober 2015 om 14:39

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Er ligt momenteel ook weer een "Concert Gitaar" bij de Aldi voor 50 euro.
    Ben ik mee begonnen en vrij snel toch een andere gekocht.
    Echter heel af en toe pak ik hem nog wel eens en verdorie is dat ding nog steeds goed gestemt....

  5. #5

    Standaard

    Mijn leraar vindt Martinez beter dan Alhambra. Ondanks dat Martinez in China geproduceerd wordt. Ben zelf nl. ook op zoek naar een spaanse gitaar. Hij adviseert minimaal MCG40, die kost zo rond de 200 nieuw.

  6. #6

    Standaard

    Nog een stem voor de Alhambra, zeker goed om mee te beginnen ook goed tweedehands te krijgen bij de toch andere een hobby kiezers!
    .........het zag er allemaal zo gemakkelijk uit!!!

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Goed opletten of hij nergens aanloopt en rammelt .

  8. #8

    Standaard

    Alhambra, José Rodriguez of Martinez, dank, ik ga eens wat dingen checken!

    Dat advies voor de Aldi-gitaar: ik ga vragen bij een mod of je een ban kan krijgen, dat geef je toch niet als advies?
    Als ik bij Aldi een gitaar ga kopen, ga ik éérst een tree Schultenbräu wegtikken voor ik me in laat

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Nielsje,

    Waar slaat dat nou op.
    Ik geef toch alleen maar aan dat je daar een gitaar voor weinig kunt kopen, aangezien je zelf zegt "- Ze heeft weinig geld / klein budget."
    Ook geef ik aan dat ik vrij snel een andere heb gekocht, maar dat dat ding wel goed op stemming blijft.
    Meer zeg ik toch niet?
    En daarvoor moet ik een ban krijgen?
    Beetje zielige reactie......

  10. #10

    Standaard

    Als je een tree schultenbrau kunt wegtikken, kun je ook op een aldi gitaar spelen.

    Ik denk dat zo'n aldi gitaar iets is als je nog niet weet of je gitaar spelen leuk vind. Mocht het niets voor je zijn, geen man overboord voor 50 euro, is het wel wat leer je eerst wat spelen en koop je later een betere. In beide gevallen kan die aldi gitaar altijd nog als cavia speelhokje dienen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top