Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 april 2005
    Locatie
    eindhoven
    Berichten
    163

    Standaard Bareknuckle the Mule in ES335

    Ik heb in mijn '89 ES335 de orginele pickups (en pots) vervangen door een setje The Mules van Bareknuckle. Nu vind ik dat het brug element relatief zacht gaat tov het hals element, ondanks dat het brug element output gecompenseerd is. Het brug element moet nu relatief dicht bij de snaren en het hals element zit er ver vanaf. Herkent iemand dit bij the Mules? Opzich is de balans nu best goed maar er is nu weinig ruimte om met de hoogte te spelen.

  2. #2

    Standaard

    Zomaar een gedacht: als de balans goed is dan moet je toch niet meer met de hoogte spelen?...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Bareknuckle the Mule in ES335

    Wel raar... Niet per ongeluk neck en bridge omgewisseld? (Been there, done that..... )
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik heb een setje Mules in mijn St. Blues zitten en heb dat probleem niet. Misschien bridge en neck omgewisseld, zoals Little Jay suggereert.
    Met de hoogte spelen, is wel van belang bij scatterwound pickups. Het geluid verandert hoorbaar bij de kleinste tweak. Het is zoeken naar de sweet spots.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 april 2005
    Locatie
    eindhoven
    Berichten
    163

    Standaard

    Verkeerd om monteren zou inderdaad kunnen en tenminste oplosbaar zijn.. maar ik zie het draadje met sticker neck naar de goede pot lopen. het brug element heeft ook een wide spacing en die zit ook goed. dus het kan niet fout zijn. Dat heb ik tijdens het monteren ook 10x gechecked want alles in een ES335 monteren was echt rot klusje.
    Het brug element zit nu op zo'n 1 a 2mm van de snaren terwijl het hals element op zo'n 5 a 7mm zit. En dat wordt meer als ik het brugelement lager wil zetten voor inderdaad het zoeken naar de sweet spot. het is niet alleen de balans.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2004
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    1.380

    Standaard

    in principe hoeft brug pickup niet zo dichtbij te staan om volume te compenseren. Wat TR schreef klopt, kleinste tweak is hoorbaar en je zou beter met pooltjes kunnen tweaken, dan met capje. Ik heb ook een maand of 3 geleden mules in mijn Epi gedaan, eerste dacht ik wtf, maar na een half uurtje draaien en tweaken vind ik ze onvervangbaar. Gun het de tijd ;-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top