Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard True bypass ding icm met Mobius effectloop vraagje

    Hai,

    Ik zit er steeds meer over te twijfelen zo'n true bypass switch ding op mijn pedalboard te zetten maar hoop dat jullie me even kunnen helpen met m'n main concerns.

    Vanuit mijn Mobius loopt ook een loop met al mijn drives erin. Zo kan ik per effect van mijn Mobius bepalen of die voor of achter de drives komt. Dat is super en wil ik ook houden.
    Hoe kan ik dat behouden als ik de boel ook nog aan zo'n switchunit aansluit? de Mobius en alle drives zouden dan samen een loop zijn maar dat schiet natuurlijk niet op.

    Is dit duidelijk? Iemand een idee of ervaring hiermee?

    Daarbij, wat me nu te binnen schiet. Heeft zo'n ding invloed op fuzzen of is het handig FF achtingen nog voor zo'n apparaat te zetten.

    Ik ben heel benieuwd naar jullie input. Tanx alvast
    prut...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Waarom wil je een true bypass switch?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Omdat ik meer troep op dat board heb waarvan ik denk dat het beter is als het daar niet de hele tijd doorheen loopt. En misschien scheelt het eea aan tapdansen.

    prut...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik begrijp je vraag niet echt helemaal, maar ik heb zo het vermoeden dat je hier nog wel 's zou kunnen slagen:

    http://www.loop-master.com/index.php

    Dat gezegd hebbende, houd rekening met een lange wachttijd en niet al te beste communicatie.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    Hai,

    Ik zit er steeds meer over te twijfelen zo'n true bypass switch ding op mijn pedalboard te zetten maar hoop dat jullie me even kunnen helpen met m'n main concerns.

    Vanuit mijn Mobius loopt ook een loop met al mijn drives erin. Zo kan ik per effect van mijn Mobius bepalen of die voor of achter de drives komt. Dat is super en wil ik ook houden.
    Hoe kan ik dat behouden als ik de boel ook nog aan zo'n switchunit aansluit? de Mobius en alle drives zouden dan samen een loop zijn maar dat schiet natuurlijk niet op.

    Is dit duidelijk? Iemand een idee of ervaring hiermee?

    Daarbij, wat me nu te binnen schiet. Heeft zo'n ding invloed op fuzzen of is het handig FF achtingen nog voor zo'n apparaat te zetten.

    Ik ben heel benieuwd naar jullie input. Tanx alvast
    Dat kost je dan twee loops. Stel je hebt 4 loops dan zal je, als je de Mobius als enige in deze loop zet, twee loops daarvoor moeten gebruiken. Ik heb een looper met 9 loops waarvan dus twee bezet zijn voor de Mobius (één voor de amp, één in de amp fx-loop met de pre/post instelling van de Mobius uiteraard). Je kunt de Mobius als true bypass of buffered bypass instellen dus als de fuzz na de Mobius komt zou ik de Mobius als true bypass instellen!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    Omdat ik meer troep op dat board heb waarvan ik denk dat het beter is als het daar niet de hele tijd doorheen loopt. En misschien scheelt het eea aan tapdansen.
    Die Mobius kan toch ook midi? Dan zou ik zeker voor een programeerbare unit gaan met Midi-ondersteuning.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Dat kost je dan twee loops. Stel je hebt 4 loops dan zal je, als je de Mobius als enige in deze loop zet, twee loops daarvoor moeten gebruiken. Ik heb een looper met 9 loops waarvan dus twee bezet zijn voor de Mobius (één voor de amp, één in de amp fx-loop met de pre/post instelling van de Mobius uiteraard). Je kunt de Mobius als true bypass of buffered bypass instellen dus als de fuzz na de Mobius komt zou ik de Mobius als true bypass instellen!
    Ik heb geen effectloop op mijn versterker (JTM45) dus alles gaat er voorin in. Het gaat erom dat nu op mijn board alle drives (niet de fuzzen) in de loop van de Mobius zitten voor het pre/ post ding. Ik snap er geen hol meer van.

    Kan ik iets doen als in: Eén loop gebruiken voor de Mobius in en FXloop uit, dan die drivers op aparte loops, vervolgens weer een loop met Mobius FX loop in en gewoon uit. Does that make any sence at all?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Die Mobius kan toch ook midi? Dan zou ik zeker voor een programeerbare unit gaan met Midi-ondersteuning.
    Daar weet ik echt te weinig van. Ik ben zo'n ongelofelijke analoge lul.
    prut...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    Ik heb geen effectloop op mijn versterker (JTM45) dus alles gaat er voorin in. Het gaat erom dat nu op mijn board alle drives (niet de fuzzen) in de loop van de Mobius zitten voor het pre/ post ding. Ik snap er geen hol meer van.

    Kan ik iets doen als in: Eén loop gebruiken voor de Mobius in en FXloop uit, dan die drivers op aparte loops, vervolgens weer een loop met Mobius FX loop in en gewoon uit. Does that make any sence at all?



    Daar weet ik echt te weinig van. Ik ben zo'n ongelofelijke analoge lul.
    Dat kan met een wat meer geavanceerde looper.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Dat kan met een wat meer geavanceerde looper.
    heb je ook een idee welke?
    prut...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    heb je ook een idee welke?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top