Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard Wat voor Vintage Japans Basje is dit????

    Zie hieronder......mijn eerste basje dat ik gisteren uit het ouderlijk huis heb gered. Gekocht tweedehands en … nou dat zal rond 1975 zijn geweest bij ofwel Dirk Witte ofwel (waarschijnlijker ) de Sound Schoft in de Witte de Withstraat te Amsterdam (in die tijd kwam ik eigenlijk alleen maar bij die twee zaken kopen..)

    Inmiddels wat stoffig en plakkerig na 40 jaar hangen maar toch.. En toen meende ik wat te herkennen op pagina 9 van het onvolprezen Vintage Ibanez Identification Book, model No. 5902.
    Overeenkomsten qua bodyvorm en slagplaten waarbij No 5902 twee elementen heeft en de mijne 1 maar wel van hetzelfde uiterlijk.
    De hals heeft zelfs binding (komt onderaan los bij de lage E) en de frets op de hogere posities lijken ietwat vlak te zijn gevijld (….niet door mij…)

    De sticker met de draak is afkomstig van een stickerposter die destijds door een benzinemerk werd verkocht (Shell of Esso.. weet ik niet meer precies)
    Voor de rest origineel en zelfs bijna geen bucklerash

    ……..maar geen merkje er op…..
    Volgens Harry Kruisselbrink (ja inderdaad.... hij van dat Ibanez boek) is het geen Fuji Gen Gakki product.
    Harry schreef mij:
    " Mij lijkt het eerder een Matsumoku of Moridaira produkt, maar dan mis ik weer een beetje die “Steel reinforced neck” aanduiding op de neckplate."

    Dus heren (en dames) GitaarnetForumJapanseVintageGoeroe's.... laat uw licht schijnen en draagt uw twee centen bij....
    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]


    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

    een aap die wel bananen eet speelt vals

  2. #2

    Standaard

    dat is een aria a100, let wel kan ook een kawai kopie van die bas zijn want een 6 schroefs halsbevestiging ken ik alleen maar van kawai en hoyer.
    aangezien het steeladjustable neck verhaal niet op de neckplate staat denk ik sterk aan kawai, was het een a200 geweest dan is identificatie gemakkelijker, aria toggleswitch voor de elementen, kawai grote plastic schakelaar per element.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Dankjewel Wietse.... weet ik na 40 jaar eindelijk wat ik in huis heb gehaald.....
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  4. #4

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Leuk verhaal Blindmouse. Zulke foto's uit de ouwe doos moet ik ook nog ergens hebben alleen dan niet met deze bas d'r op. Als er nog zo'n oudere jongere is die dolgraag zo'n basje wil... (of een jongere jongere die een beetje retro wil) inclusief de 40 jaar oude roundwounds er nog op....plus wat dust of ages....(maar dat kan ik er vanaf stofferen) laat maar weten. Ik heb nog twee bassen dus dit stukje jeugdsentiment gaat waarschijnlijk door mij niet zo snel bespeeld worden. Stof vangen heeft ie lang genoeg gedaan.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  6. #6

    Standaard

    Dat ze nog bestaan.
    Is ooit mijn eerste bass geweest!
    Gekocht tweede hands in 1969!
    Hoe die klonk, weet ik echt niet meer, maar ik heb het er wel op geleerd

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    nou Harry.. je ziet het... wat niet sneuvelde in de handen van jonge punks , overleefde het.... en hij klinkt nog steeds zoals toen.....
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  8. #8

    Standaard

    Ik vind hem briljant!
    In de tijd dat ik hem had, had die rubberwounds snaren erop zitten. Voor de betere blubbersound!
    Was toen helemaal hot!!
    Ik speelde (leerde spelen) op een Selmer versterker.
    Was toen ook nog maar 8 a 9 jaar oud.

    Ik word haast melancholisch nostalgisch
    Laatst gewijzigd door Ducharry; 7 januari 2016 om 00:33

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    tja dat is wel heel erg veel jeugdsentiment.... lekker jong begonnen ook..... En als je die Selmer nog had gehad, was je nu ook blij geweest, denk ik....
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  10. #10

    Standaard

    Ik heb er zo eentje gehad in begin jaren 80. Er stond Arirang op, maar ze zijn onder drie of vier verschillende namen verkocht afhankelijk van welk land. Hopeloze elementen die bestonden uit een hele mooie verchroomde kap over een vrij l*llig spoeltje. Het basgitaartje zelf (multiplex body..) speelde niet onaardig met wat dunnere snaren erop. Ik kocht hem toen tweedehands bij Tonika in Emmen voor 75 gulden...zegt genoeg denk ik. Pluspunt was inderdaad wel de mooie sunburst op body én hals.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top