Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 91
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Dat is ook zo, koopjes en tweede hands scoren is top. Heb laatst voor €94,= de laatste Way Huge Fat Sandwich weggekaapt bij Bax, zijn normaal veel duurder die dingen..... Ook mijn Okko Diablo Gain + voor de helft tweedehands weten te krijgen. Als ik dit niet deed, kon ik het niet betalen voor de normale prijs, daar ben ik heel eerlijk in.......

    Robin.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2002
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    2.341

    Standaard

    ...lange tijd later..
    Als geld geen rol speelt?
    - Martin D45



    Of Gibson L5:



    Gibson Byrdland:



    Moet ik nog ff doorgaan?
    Gewoon dit soort werk dus.
    Speel technisch ben ik ze nog lang niet waard maar daar werd gelukkig niet naar gevraagd.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Zo'n D45 lust ik ook wel. tfoa had er een voor €85.000,- te koop staan. Uit circa '38 meen ik met een unieke bracing net tussen een oud en nieuwer model in.

    Een Martin-OO uit de jaren '30 zou ik trouwens nog liever hebben.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Zo'n D45 lust ik ook wel. tfoa had er een voor €85.000,- te koop staan. Uit circa '38 meen ik met een unieke bracing net tussen een oud en nieuwer model in.
    Dan zal er wel wat aan die gitaar geschort hebben (of bijlange niet meer origineel zijn), want prewar D45's zijn erg zeldzaam (er zijn er slechts 91 gemaakt tussen 1933 & 1942), en gaan zonder uitzondering voor 6-figures. Of was het een "Rozawood"?


    Voor mij, als geld van geen tel was: prewar D28 & ditto Southern Jumbo.
    Laatst gewijzigd door Mr.Fingers; 13 augustus 2016 om 21:31
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Dan zal er wel wat aan die gitaar geschort hebben (of bijlange niet meer origineel zijn), want prewar D45's zijn erg zeldzaam (er zijn er slechts 91 gemaakt tussen 1933 & 1942), en gaan zonder uitzondering voor 6-figures. Of was het een "Rozawood"?
    Ik ben de details ff kwijt. Er was geloof ik wel een topic over circa 1/2 jaar geleden.

    Ps ff gecheckt: het was een pre-war D28. Excuus

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2002
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    2.341

    Standaard

    Je moet er snel bij zijn voor een flattop. Ze hebben een prognose gemaakt dat flat tops een jaar of 90/100 mee gaan als ze continu onder spanning staan. Een hollowbody met gewelfd boven blad gaat veeeeel langer mee. Kijk maar naar een Stradivarius.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2006
    Berichten
    3.954

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luca P Bekijk bericht
    Je moet er snel bij zijn voor een flattop. Ze hebben een prognose gemaakt dat flat tops een jaar of 90/100 mee gaan als ze continu onder spanning staan.
    Ja, zo heb ik gelezen dat bijvoorbeeld Stefan Grossman ook een aantal OM's van Martin heeft gehad, maar dat hij ze na een tijd weer verkoopt. Hij stelt dat een gitaar vanaf nieuw door het spelen beter gaat klinken, en na een aantal jaren weer minder, en dan doet ie ze gewoon weer van de hand. Komt ook nog mooi uit, want over het algemeen hebben de mensen die van alles horen in een gitaar van een bekend model en een vroeg bouwjaar meer geld dan muzikaal talent :-).

    Groet, Jan.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Als ik geld zou hebben, kocht ik een L-serie strat uit 1965, pre-CBS. En een Gibson lp uit 1959. Dan ben je wat gitaren betreft klaar als je poprock speelt 🙈

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.494

    Standaard

    Als ik geld zou hebben kocht ik van alles, maar het overgrote deel zou niet met gitaren te maken hebben ☺

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Eens, als ik geld had is het eerste wat ik zou doen m'n huis inclusief boete clausule 100% afbetalen en daarna echt leuke dingen doen 🙈

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top