Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 10 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 91
  1. #11

    Standaard

    Sinds een klein jaar ben ik de eigenaar van een Gallagher D71 een echt bluegrasskanon, en ja daarvoor heb ik gewoon bij de bank aangeklopt...

    Het is een gitaar die door zijn degelijke constructie echt tijd nodig heeft om ingespeeld te raken maar het leuke daarvan is dat je hem maandelijks nog voelt en hoort "groeien". Qua acoustische gitaar mijn droomgitaar.

    Sinds een maandje heb ik ook een Gibson ES335, nashville customshop '63 historic reissue. Ook een dijk van een allround gitaar, met net als ik een lichte voorkeur voor jazz/blues.

    Ik geloof niet dat ik nog heel veel te zeuren heb. I'm a happy picker

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door john.westhoff Bekijk bericht
    Sinds een klein jaar ben ik de eigenaar van een Gallagher D71 een echt bluegrasskanon, en ja daarvoor heb ik gewoon bij de bank aangeklopt...

    Het is een gitaar die door zijn degelijke constructie echt tijd nodig heeft om ingespeeld te raken maar het leuke daarvan is dat je hem maandelijks nog voelt en hoort "groeien". Qua acoustische gitaar mijn droomgitaar.
    Cool, typisch een merk dat je niet niet tegenkomt maar wel echt mooie gitaren bouwt. Mooie keus, hoor! Doc Watson en Steve Kaufman konden/kunnen er ook wat van op hun Gallaghers.
    Martin D-18V - Guild JF-30 12 - Northernlake OM/D (zelfbouw) - Northernlake Advanced Jumbo (zelfbouw)

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Sinds 4 maanden datgene gekocht wat al zo`n 35 jaar op de verlanglijst stond. Een Martin HD-35. Speel al die tijd elke dag met groot ontzag voor dat instrument. Heel af en toe hang ik hem even aan de muur en dan hoor je heel langzaam toon wegsterven. Heb ik nog nooit bij een andere gitaar staan doen.
    Heb nog steeds ColeClarks , Fenders, Gresches enz. Maar de Martin heeft een hele bijzondere plaats. Gebruik hem ook alleen acoustisch en ook alleen maar thuis.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2009
    Locatie
    lochem/Gelderland
    Berichten
    355

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Ik zou heeeel graag mijn oude Bozo terug willen kopen
    gedwongen verkoop na scheiding & ontslag....
    Als de koper dit bericht leest en vervolgens weer rustig wil gaan slapen is terug "geven" de enige optie. O ZO! BOZO!!!
    handcraft Hopf Tarantella (1971), 12-snaren Eko, Farida D67 Dreadnought, Salvador Cortez CF-120.

  5. #15

    Standaard

    Ja Joost, is die gitaar nog bij de persoon die die van je gekocht heeft en kun je de vraag stellen?? Heb je de gegevens bewaard mogelijk nog ergens in oude mailpost of zo.....

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Dat is heel aardig van jullie, maar ik heb geen flauw idee wie de koper was en heb daarnaast het budget niet. Als dat laatste er op een dag komt, dan heb ik misschien het geluk er ooit nog een tegen te komen. Ook hier op GN hoor ik nooit iemand over een Bozo. Laatst heb ik een 12-snarige van MP iemand aanbevolen, maar dat was er een sobere uit de budgetrange. Nog steeds mooi en goed, maar niet vergelijkbaar met mijn oude liefde. Ik hoop dat de huidige bezitter de gitaar waardeert en er dagelijks van geniet.

  7. #17

    Standaard

    Heb een B80-12S Waanzinnige gitaar uit de Yairi stal. Niet de jouwe overigens voorzover ik kan weten. Een oude kennis (lang niet meer gezien) had het model van Harry Sacksioni laten bouwen door Bozo zelf in de 80er jaren. Speelde lichter dan de mijne, maar vond mijn gitaar beter klinken. Die Japanse Bozo's konden erg goed zijn.

    Er was recentelijk (vlak voor Bozo's dood) weer een nieuwe serie goedkopere fabrieksgitaren met ontwerp van Bozo, maar die zagen er wel duidelijk anders uit. Alleen op foto's gezien.

  8. #18

    Standaard

    Mooi om die diversiteit aan droomgitaren voorbij te zien komen, en wat een uitersten prachtig!
    Overigens ben ik ook erg blij met mijn huidige gitaar Larrivee OM 03R.
    Laatst gewijzigd door Gert2015; 24 oktober 2015 om 13:36 Reden: typo
    .........het zag er allemaal zo gemakkelijk uit!!!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gert2015 Bekijk bericht
    Overigens ben ik ook erg blij met mijn huidige gitaar Larrivee OM 03R.
    Mooie gitaren, larrivee.
    Ik heb zo'n 12 jaar geleden, toen ik niks wist van akoestische gitaren (nu nog steeds zo overigens), een larrivee L-01 gekocht, na een lange middag yamaha, blueridge, seagull, Furch, etcetera uitproberen. Ik was toen eigenlijk helemaal niet bekend met larrivee.
    Gitaar met zowat geen franje (enige luxe is de binding rond de toets), maar wát een geluid, zeker de prijs in ogenschouw nemend.

  10. #20

    Standaard

    ik had ook een paar Larrivee's willen testen, , had er wat in reservering staan voor eind november / december.... in de winkel toch een paar getest en wel goed van geluid maar voor mij te brede hals. Vind de Larrivee's wel heel mooi door de matte eenvoud juist erg mooi ook!!!!

    Dus viel de Larrivee ook af voor mij, en toen de ingeving van de verkoper om de Takamine TLE-D1 een te proberen, was ik eigenlijk direct om zeep!
    Smalle hals met toch best wat bolling in je handpalm zeer comfortabel om op te spelen en geluid is echt heel goed doet eigenlijk niks onder voor de Martin hd28, echt mijn droom gitaar en een beauty om te zien ook!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top