Welkom op het GitaarNet.

Bekijk resultaten enquête: hoe hard vind je nu wel genoeg?

Aantal stemmers
28. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • 85 dBA (arbonorm)

    0 0%
  • 95 dBA (gewone horeca)

    2 7,14%
  • 100 dBA

    2 7,14%
  • 103 dBA (belgische norm)

    5 17,86%
  • 105 dBA doe die twee er maar bij voor herder

    0 0%
  • 110 dB (snaredrum op een meter van je oor / kettingzaag)

    2 7,14%
  • 120 dB prijngrens / drilboor

    1 3,57%
  • 130 dB straaljager komt er nog net bovenuit

    0 0%
  • er bestaat geen "te hard"

    4 14,29%
  • tetten

    12 42,86%
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 61 t/m 65 van 65
  1. #61
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik zag laatst bij Concerto gehoorbeschermers voor tien euro . Ik zelf gebruik al een tijd gehoorbeschermers die ongeveer 27 euro hebben gekost . Bij concerten is dat toch wel aan te raden

  2. #62
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.697

    Standaard

    Ik snap sowieso niet dat muzikanten geen goede oordoppen hebben.
    We brengen uren door in de herrie. Als het niet onze eigen herrie is, dan wel die van een ander.

    Voor 160eu heb je een setje waar je, volgens de jongens die erop zitten, zo'n 5 jaar mee vooruit kan.
    Met een beetje pech ben je ze vaker kwijtgeraakt .
    Maak er voor de gein de helft van: 30 maanden.
    Dan is dat €5,30 per maand om niet voortijdig knetterdoof te worden.

    Iedere twee weken één biertje minder in de kroeg en het is gedekt.
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Ik heb het vermoeden dat de geluidsoverlast van mijn DJ buurman, behalve in manie, ook oorzaak vindt in gehoorbeschadiging; behalve dat hij echt knettergek is, sluit ik niet uit dat hij echt niet goed meer hoort dat de toestand gewoon te hard staat, voor buiten een club; maar ja... gehoorbescherming is niet cool he, zeker niet als DJ.

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    ideetje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    Wanneer is het "live te hard"?
    Als je een akoestische band niet meer gewoon met microfoons kunt uitversterken.
    En elektrische bands zijn per definitie te hard.
    Laatst gewijzigd door RB-1; 15 november 2015 om 02:24
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  5. #65

    Standaard

    Mooie discussie.
    Ik ben het met sommigen zeker eens. Ik vind het eigenlijk achterlijk dat je bij veel concerten/optredens tegenwoordig wel bescherming móet dragen. Zoals eerder gezegd, je gaat thuis toch ook niet met doppen in je kop op de bank naar je muziek zitten luisteren?
    Ik ben het er wel mee eens dat je sommige dingen moet kunnen "voelen", maar dat kan inderdaad bij een lager volume ook.

    In meerdere bands waar ik in zit moet ik regelmatig roepen dat het te hard gaat, zeker tijdens het oefenen, wat totaal onnodig is.
    Eén van de drummers is er dan nog eens één die geen volume knop heeft. Hij kan omlaag tot een bepaalde "feel" maar daarna "speelt het niet mer lekker". Kan ik zeker in komen. Ook ik vind het prettig als er een beetje pit in de gitaren zit.

    Als ik nu kijk naar mijn werk, in de chemie-industrie. De ARBO stelt; Boven de 80db moet er door de werkgever gehoorbescherming beschikbaar gesteld worden en boven de 85db ben je het als persoon verplicht. Boven de 87db, moet dit worden teruggebracht naar die 87db...gemeten in het oor. Op één van de plaatsen in onze fabriek heerst een continue geluid van ongeveer 89db en ik moet zeggen dat ik het erg onaangenaam vind om daar zonder bescherming rond te lopen...al is het maar even.

    Nu weet ik dat je een ruimte waar machines in staan te draaien niet direct kan vergelijken met een concert, maar geluid blijft geluid en ik kan me niet voorstellen dat mensen het prettig vinden om naar een concert van 3 uur te gaan waar je pakweg in 100db staat...waarvoor je dus doppen moet gebruiken waardoor je mogelijk een deel van de sound weer door mist.

    Ik vind het gewoon zonde dat het allemaal zo hard(zeker in een kroeg of andere kleinere locatie) moet en ben ook al meerdere malen weggelopen bij een optreden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top