Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 10 EersteEerste ... 678910 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 99
  1. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik lees in reviews dat de medewerkers het geluid ook niet absoluut niet onder controle hadden. Falende monitorgroepen en slechte FOH. Ook profileren ze zich heel nadrukkelijk als poppodium en dat ze eigenlijk een hekel hebben aan al die harde muziek.

    Ten minste, zo lees ik dat.
    elke kutband geeft het geluid de schuld. Ik wantrouw dit soort berichten.
    Als je letterlijk bands wegens te hard van het toneel moet halen, dan schat ik de kans dat "Falende monitorgroepen" een geluistechniekprobleem is hooguit 0.5% in.
    "slechte FOH" relateer ik ook aan "band die met "versterkermuur voluit" voor 500 man staat. Die FOH stond waarschijnlijk niet eens aan...
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    elke kutband geeft het geluid de schuld. Ik wantrouw dit soort berichten.
    Als je letterlijk bands wegens te hard van het toneel moet halen, dan schat ik de kans dat "Falende monitorgroepen" een geluistechniekprobleem is hooguit 0.5% in.
    "slechte FOH" relateer ik ook aan "band die met "versterkermuur voluit" voor 500 man staat. Die FOH stond waarschijnlijk niet eens aan...
    http://www.ragherrie.com/live/2015/k...-in-hilversum/

    "In het begin lijken er nog wat problemen te zijn met een monitor, maar dat wordt gelukkig snel verholpen."

    "De hardste band van het festival was in ieder geval Herder. De band doet hun motto “Herder is harder” in ieder geval eer aan, want het optreden van de Groningers wordt al na twintig minuten gestaakt omdat de drummer boven de geluidslimiet zit. Herder wordt (naar eigen zeggen onder politiebegeleiding) de zaal uitgestuurd en is per direct niet meer welkom in Vorstin. Dit is een vrij overdreven reactie omdat niemand echt last lijkt te hebben van het geluid en de band behaalt hier alleen maar publiciteit mee. Zoals ze zelf zeggen: Herder 1 – Hilversum 0."

    "In de grote zaal is Rotting Christ de eerste buitenlandse band van het festival. Muzikaal is Rotting Christ natuurlijk top, maar ze hebben te kampen met slecht geluid, waardoor het optreden niet helemaal uit de verf komt."

    https://www.youtube.com/watch?v=ajpEiCsWCg8

    "Het is een pop podium he? En als er regels zijn dat je niet boven de 103DB mag komen, en je doet dat vervolgens tóch dan is het logisch dat er acties komen.
    Het gaat niet alleen om het overschrijden van de huisregels maar het hele plaatje eromheen.

    En meld ook even in je beschrijving dat jullie al meerdere waarschuwingen kregen tijdens de set maar gewoon stug doorgingen zonder wijzigingen. Danku "

  3. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ach, ik vind dat weer een kutmening. Zo heeft iedereen wel iets!
    Dat mag, alleen wordt ik met die mening niet de zaal uit getrapt
    Wat een dom volk hier !!!!!!!!!!!!!!

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Prima voorspelbare reactie, Harold!

    Wat is dat toch? Metalheads staan bekend als meest gelukkig, maar toch voel je je elke keer persoonlijk aangevallen als iemand je muzieksmaak niet waardeert. En met zulk ontoegankelijk materiaal zul je er veel vaker tegenaan lopen. Wordt dat niet een keer vermoeiend?
    Ik denk omdat er tegenover metal meestal op een negatievere manier word gereageerd. Mensen die het niet waarderen zijn wat ongenuanceerder dan tegenover andere genres zal ik maar zeggen.

    Overigens ben ik het helemaal met Harold eens dat een metaldrummer hard moet kunnen slaan. Dat geeft iig in dit genre een heel ander geluid. Vooral als het wat sneller gaat gaan veel drummers aaien. En dat klinkt nergens naar.

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunes Bekijk bericht
    Dat mag, alleen wordt ik met die mening niet de zaal uit getrapt
    Ik ook niet.

  6. #76
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard



    Met als begeleidende tekst:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herder
    VORSTIN WHINERS REFUSE TO PAY DESPITE VIDEO EVIDENCE OF OUR INITIAL COOPERATION, NONETHELESS SENKS FOR THE PROMO. REST OF YOU MAGGOTS READY FOR THE COMING DEBILITATING EARRAPE IN EINDHOVEN? PEOPLE AT DYNAMO ENSURED US THEY ARE EVER MORE PUMPED FOR THE SHOW AND SO ARE WE. STAB OR BE STABBED AND FUCK OFF AND DIE

  7. #77
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Altijd een vriendelijk woord voor de fanbase.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #78
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Altijd een vriendelijk woord voor de fanbase.
    Da's stoer man. Over 15 jaar lopen ze allemaal achter de bugaboo naar kdv pippie
    Mwa...

  9. #79
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ook profileren ze zich heel nadrukkelijk als poppodium en dat ze eigenlijk een hekel hebben aan al die harde muziek.
    Klopt ook wel. Mijn vriendin woont in Hilversum en heeft in De Vorstin gewerkt. Ook kent zij dan daar weer mensen die dingen zoals Krachtstroom daar proberen op te zetten, iets wat blijkbaar al moeilijk is omdat de organisatie 'metal' en het hardere werk dus niet zo heel erg zien zitten; althans, zover heb ik dat gehoord.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  10. #80
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Metal blijft een niche markt. Kameraad van me speelt in een metalband met eigen nummers en spelen elk jaar op dezelfde plaatsen met name in ozzy's in Apeldoorn. Daar wordt dan zo'n avondje voor metalbands georganiseerd.
    Wat betreft de Vorstin, hadden gewoon betere research moeten doen naar welke bands ze programmeerden, en dan wisten ze wat een band als Herder doet en speelt. Ik vind het echt een beetje gejank achteraf allemaal.
    En Herder, beetje gemaakt stoer doen allemaal, volgens mij zijn die gasten al allemaal dik in de 30, dus eigenlijk horen ze allang volwassen te zijn, en is het vrij triest hoe ze zich profileren want zo presenteerden bands 30-35 zich al op die manier, ook niet vernieuwend dus.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top