Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 8910
Weergegeven resultaten: 91 t/m 99 van 99
  1. #91
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik kan mij niet voorstellen hoe een band, uit dit hout gesneden, aan betere reclame zou kunnen komen.

  2. #92
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Zucht. Jij bent echt oud, of speel je in een coverband? (of beide? )
    Ehm, wat nou als je in een coverband speelt die er om bekend staat heeeul hard te spelen?

    (Wij hebben nl. zo'n 120dB+ drummer en ik speel sinds 2005 ofzo al standaard live met -15dB autoplasten in.)
    En nee, aan een plexiglazen scherm krijgen we hem helaas niet.

    A.s. zaterdag spelen we in 't Ukien te Kampen i.i.g.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  3. #93
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Het moet nooit snoeihard, maar als ik de instrumenten en zang niet meer kan onderscheiden is het voor mij klaar. Smaak of niet, het zijn gewoon randdebielen die lopen te hakken en heeft niks met goed muziek maken te maken.
    En zo is het maar net, ben het er helemaal mee eens.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  4. #94
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Ehm, wat nou als je in een coverband speelt die er om bekend staat heeeul hard te spelen?



    (Wij hebben nl. zo'n 120dB+ drummer en ik speel sinds 2005 ofzo al standaard live met -15dB autoplasten in.)

    En nee, aan een plexiglazen scherm krijgen we hem helaas niet.

    Ik wist niet dat onze drummer in nog een bandje speelde ☺☺

  5. #95
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riny Bekijk bericht
    En zo is het maar net, ben het er helemaal mee eens.
    Ik niet. Er blijven ook maar weinig professionele drummers over dan. Hard slaan geeft een ander geluid dan zacht slaan, zo simpel is het. Arjan speelt in een coverband, dus zal hier niet veel mee te maken hebben. Helemaal prima, maar Arjan denkt wel vaker wat hokkerig en uit dat dan als zijnde waarheid.

    Zijn al die gitaristen die menen zo hard mogelijk te moeten staan, om hun eindtrap zoveel beter te moeten laten klinken ook allemaal a-muzikale idioten?

  6. #96
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Hard slaan klinkt inderdaad anders. Een rimshot (waarbij de stok ook de rand van de snare raakt) klinkt veel harder en directer dan wanneer je met de stok alleen op het vel van de snare slaat. Rimshots zijn bijna onmisbaar bij zware en dynamische muziek.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #97
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Brum, het is maar hoe je er tegenaan kijkt en wat functioneel is binnen je band.
    Inderdaad speel ik in een coverband, niet luid. Ook ik vind een werkende eindtrap lekkerder klinken. Maar we spelen alle 7 met in ears en de drummer hebben we achter plexi glas. Op verzoek van d'r geluidsman, die zo min mogelijk herrie van het podium wil hebben.
    Dit betekent dus als gitarist concessies doen. Wil ik harder, zet ik m'n mixertje harder. Per locatie is het weer afhankelijk hoe hard je mag en kan.
    Dat jij er dan uit concludeert dat ik dit als waarheid breng, is jou interpretatie. Ik probeer gewoon mijn kennis op een positieve manier op dit forum te delen. Als jij dat pedant en wijsneuzerig vindt, prima. Dan doe je niks met die info, ook goed.
    Ook ik weet niet alles, maar misschien is m'n info mbt (podium)geluid wel nuttig voor anderen.

  8. #98
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Hard slaan geeft een ander geluid dan zacht slaan, zo simpel is het.
    Juist. Beide drummers waar ik vaak mee speel (TANK86, en drummer van Red Vultures) slaan ook hard, maar functioneel.

  9. #99
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Brum, het is maar hoe je er tegenaan kijkt en wat functioneel is binnen je band.
    Inderdaad speel ik in een coverband, niet luid. Ook ik vind een werkende eindtrap lekkerder klinken. Maar we spelen alle 7 met in ears en de drummer hebben we achter plexi glas. Op verzoek van d'r geluidsman, die zo min mogelijk herrie van het podium wil hebben.
    Dit betekent dus als gitarist concessies doen. Wil ik harder, zet ik m'n mixertje harder. Per locatie is het weer afhankelijk hoe hard je mag en kan.
    Dat jij er dan uit concludeert dat ik dit als waarheid breng, is jou interpretatie. Ik probeer gewoon mijn kennis op een positieve manier op dit forum te delen. Als jij dat pedant en wijsneuzerig vindt, prima. Dan doe je niks met die info, ook goed.
    Ook ik weet niet alles, maar misschien is m'n info mbt (podium)geluid wel nuttig voor anderen.
    Beter lezen Arjan. Je haalt er nu van alles bij wat ik niet heb gezegd. Info geven is ook helemaal geen probleem, maar dit is simpelweg foute info wat je zegt over drummers. Ik zie je vaker uitspraken doen als zijnde waarheid, maar wel helemaal gebaseerd op jouw hokje. Ook hier roep je iets over drummers en da's best een straffe uitspraak, maar wel helemaal gebaseerd op jouw hokje. Dan kun je ook verwachten dat mensen het niet je eens zijn. En geloof me, ik reageer vaker niet dan wel op je soms wat al te stellige meningen hoor.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top