Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Wellicht overbodig, maar welk 'goedje' je ook gaat gebruiken, probeer het eerst
    voorzichtig op de achterkant....

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    216

    Standaard

    De sticker verwarmen met een föhn. Hierdoor wordt de lijm zacht en kun je de sticker gemakkelijk verwijderen. Eventuele hardnekkige stukjes verwijderen met een doekje met wasbenzine. Easy!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard

    Ik zag remmenreiniger voorbij komen?
    Raad ik toch af. Da's best heftig spul nog, afhankelijk van het soort lak kan dit een oplossend effect hebben.
    Zeker wanneer je binding op je gitaar hebt kan deze mogelijk los gaan laten.
    Beste is een doekje met een beetje wasbenzine er op (beetje) en boenen. Dreft werkt inderdaad ook prima!

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Nu te laat, maar tip voor de volgende keer: Verwarm de sticker kort met zo'n hete lucht blower. Op een lage stand zetten, niet heel dichtbij houden en zo'n 'richttuit' gebruiken om de lucht gericht op de sticker te kunnen blazen. Net lang genoeg om de lijm week te maken, dan trek je een sticker er makkelijk en zonder lijm- / papierresten achter te laten in 1x vanaf.
    Nooit met een fohn op hout of plastic werken....werkt dan namlijk als verfbrander en kan blaren in de lak veroorzaken.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juli 2012
    Locatie
    Wieertse
    Berichten
    973

    Standaard

    Olijfolie.. Gegarandeerd succes. Wel een beetje geduld hebben,er op smeren (niet teveel) even laten intrekken en uit poetsen met een handdoek.Niet met je nagels gaan krassen. Klaar!!!

    Groet,
    Marco
    Veni, Vidi, Vagina..., hij kwam en zag dat het kut was

  6. #16

    Standaard

    Allemaal dank voor de berichten! Ik ga straks eens voorzichtig aan de slag .

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVGM-music Bekijk bericht
    Nooit met een fohn op hout of plastic werken....werkt dan namlijk als verfbrander en kan blaren in de lak veroorzaken.
    Ik schreef dan ook verwarmen en niet branden. Niet heel dichtbij houden, enkele tientallen cm, dan kun je gewoon ook je hand ervoor houden en voelen op welke afstand de temperatuur dragelijk is. De temperatuur hoeft niet hoog te zijn om lijm week te maken. Ik gebruik het zelfs op kartonnen dozen en cd-doosjes om plakbandresten te verwijderen zonder enige beschadiging.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hefke Bekijk bericht
    Nu te laat, maar ook nog een tip voor de volgende keer: laat de stickers door de winkel waar je 'm koopt er van af halen.
    Zeker als het stickers zijn die de winkel er op heeft geplakt. die horen er niet op thuis.
    Tja, de reclame stickers achterop de headstock... Ik heb een 2dehands bas en een 2dehands western waar van die handelaarstickers op zitten. Ik heb daar geen moeite mee, ik heb de gitaren daar niet gekocht, ik heb zelfs nooit een stap in de betreffende winkels gezet. Het geeft echter wel een kijkje in de historie van de gitaar. Waar is ze ooit voor het eerst over de toonbank gegaan. De western is kennelijk ooit verkocht hier in Exeter:



    Dat vind ik dan toch wel een grappig weetje.

    edit: extra grappig detail is ook dat een vorige eigenaar het piepkleine 'made in Japan' stickertje (want dat is ze gezien het serienummer) met achterlaten van lijmresten heeft verwijderd, de veel grotere ontsierende sticker van de handelaar zit er nog gewoon op
    Laatst gewijzigd door Plant; 19 oktober 2015 om 19:58
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2013
    Locatie
    As, België
    Berichten
    432

    Standaard

    ik bedoelde niet zozeer een klein stickertje op de achterzijde van de headstock. Dat heb ik ook op één van m'n gitaren en het stoort mij totaal niet.
    Ik doelde meer op de stickers op de body die een winkel (niet de fabrikant, die plakt ze meestal op plastic onderdelen zoals een slagplaat) er op plakt met bijv. x% korting of prijs e.d.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top