Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Hallo

  1. #1

    Standaard Hallo

    Hallo, ik ben Klaas, 45 lentes jong . Als kind blokfluit en elektrisch orgelles gehad (totaal 3 jaar) maar nooit mee verder gegaan.
    Sinds een maand heb ik gitaarles (akoestisch). 20 jaar geleden eens een tijdje op een 100 gulden gitaar gespeeld en mezelf wat akkoorden geleerd maar daar bleef het dus ook bij helaas. Nu een wat betere gitaar gekocht, een Taylor 114e. Mede nav advies van een collega die de 214e heeft. Wat ik vooral wil leren is tokkelen/fingerstyle/fingerpicking.
    Na de eerste pijn in de vingertoppen, doorspelen, eelt, doorspelen en nog meer pijn, even zonder wijsvinger spelen en weer doorgaan heb ik volgens mij de ergste pijn gehad (ik oefen soms meerdere uren op een dag).
    We gebruiken de methode "progressive fingerpicking guitar" en af en toe zoek ik zelf wat nummers met akkoorden.

    Ik heb gelijk een vraag:
    Op zich gaan de meeste basisakkoorden(wisselingen) redelijk, de "7" akkoorden zoals A7, B7, E7 blijven moeilijk maar vooral de G, of ik hem nou met i m a speel of m a c of "beatles G, het blijft lastig. Zijn er bepaalde vingeroefeningen om dit soepeler te laten gaan of is het een kwestie van gewoon die akkoorden blijven oefenen?
    Laatst gewijzigd door Pearl; 16 oktober 2015 om 17:05
    Ze doet niets liever dan haar ontplofte rat te laten zien aan ons bezoek, hè?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Welkom en succes!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Welkom Klaas,
    We hebben dezelfde muziek achtergrond.
    Bah, die blokfluit, als ik daar aan terug denk, wat een verschrikkelijk instrument.
    Toen orgelles met bandjes van Stef Meeder.
    Tussendoor nog wel even accordeon les gehad en zelfs nog een maand alt-hoorn, jaja...
    Dan 35 jaar geen instrument en een aantal jaren geleden een gitaar van de Aldi gekocht.

    Blijven oefenen, na een maand is het nog niets, na een jaar gaat het beter..

  4. #4

    Standaard Hallo

    de blokfluit... Ach... Toen dacht ik er nieteens over na, je leerde noten lezen en volgens mij vond ik dat helemaal niet zo erg.

    Na een maand elke dag trouw minimaal een half uur oefenen is het inderdaad nog niets. Het gaat ietsje soepeler maar als er iemand meekijkt is de souplesse weer weg 😳
    Maar we zullen volhouden. Ik wil toch op zijn minst na een jaar een paar liedjes bij het kampvuur kunnen spelen 😊
    Laatst gewijzigd door Pearl; 20 oktober 2015 om 13:45
    Ze doet niets liever dan haar ontplofte rat te laten zien aan ons bezoek, hè?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top