Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1

    Standaard Gitaartas op de motor

    Ik heb sinds kort gitaarles in Rotterdam, ik rij hiervoor een half uurtje op een neer op de motor.

    De gitaartas die ik heb is redelijk zacht dus er komt wel wat wind op te staan, ik heb op dit moment
    een goedkoop lesgitaartje maar ben van plan binnenkort een betere gitaar te kopen.

    Wat denken jullie, heeft dit een negatief effect op de hals of maakt het niet uit ?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Vocht en gitaren zijn vijanden. Een serieuze waterdichte rugtas is echt een aanrader. Los daarvan. Als je valt met de motor kan deze gitaar jouw rug breken en je daarmee doden. Het is maar een overweging.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  3. #3

    Standaard

    Waterdicht is uiteraard belangrijk, dat het bij een val gevaarlijk is ook. Vallen op de motor is nooit een goed idee.

    Echter was de vraag of het slecht voor de gitaarhals zou kunnen zijn.

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Een ander idee is , wanneer je een scooter hebt een box achterop zetten zoals die fastfood bezorgers . Als je een kleine set up hebt met een compacte versterker dan kan je hele rig in dat ding en je gtaar in je gig bag op je rug . Dit heeft echter wel een nadeel . Straatrovers hebben het vaak op fastfoodbezorgers voorzien .

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Om ook een echt antwoord op je vraag te krijgen: ik geloof nooit dat de rijwind dermate veel kracht op de hals uitoefent dat het slecht is voor de hals hoor! Maar ik rij geen motor, moet ik er bij zeggen....

    *edit: als de rijwind zo sterk zou zijn dat die de hals zou vervormen zou de tas je bijna van de motor af trekken lijkt me....

    **dubbel edit: als je Brad een vuurtje vraagt krijg je meteen bosbrand.....
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 16 oktober 2015 om 15:29
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Nee hoor, dat kan geen kwaad. Toen ik 18 was, en dat is echt tientallen jaren geleden, ben ik motor gaan rijden en speelde al een paar jaar gitaar. In die tijd bestonden er nog niet van die mooie hulpmiddelen zoals nu. De modellen die zowel gitaartas als rugzak waren moesten nog worden uitgevonden. Ik had een groot model rugzak (de opening moest vrij groot kunnen zijn om de gitaarbody te kunnen opnemen) en daar deed ik dan de gitaarhoes met daar de gitaar weer in. Echt aerodynamisch verantwoord is het ook niet en je voelt dat de gitaar op je rug ook je als het ware achterover of rechterop wil trekken. En je moet om die reden ook geen Mach III snelheden willen rijden met zoiets op je rug.
    Maar misschien bestaan er inmiddels ook van die stoere tuigleren zijtassen voor naast je achterwiel. Net als een winchester geweer in de zijtas van je Harley... stop je dan zo de body van je in een waterdichte gigbag verpakte les paul in en laat de kop er schuin naar achteren uit steken...je ziet, ik droom ook maar wat.
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  7. #7

    Standaard

    Heren, bedankt voor de reactie en suggesties!

    Ik zal komende zondag gewoon lekker op de motor met m'n gitaarrugtas op de weg te vinden zijn.

    Mijn motor is een supersport dus mooie oplossingen zal lastig worden, al vind ik de "shotgun" oplossing een topidee
    voor als er ooit chopper gereden gaat worden

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Zijspan kopen?

  9. #9

    Standaard

    niet onder lage bruggetjes door rijden, ken iemand die dat op zijn brommer met basgitaar op zijn rug deed :P

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shandar Bekijk bericht
    Ik zal komende zondag gewoon lekker op de motor met m'n gitaarrugtas op de weg te vinden zijn.
    Ja, zondag is het echt een lekkere dag voor op de motor: <10 graden en regen!
    Ach, je moet er iets voor over hebben om in het openbaar in een leren pak te kunnen lopen zonder dat mensen je raar aankijken

    Ik snap dat slepen met gitaren voor een half uurtje of uurtje les eigenlijk niet zo. Kan je niet een gitaar van de docent lenen? Ik zou als docent altijd een cheap gitaartje hebben liggen voor het geval dat. En van een uurtje op een andere gitaar spelen heb je echt geen last als je weer terug moet naar je eigen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top