Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1

    Standaard Tone: Oscar Peterson vraagt je als gitarist en je neemt mee?

    Aparte keuzegitaar voor deze gig, klinkt verder precies als alle andere jazzbakken


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Nou, de toon is wel iets anders, maar het spel is typisch jazz. Noten, frasering, timing, dat maakt dat het klinkt als alle andere jazznummers. Waarbij maar weer eens bewezen is dat techniek en notenkeuze veel belangrijker is dan de gear waar je mee speelt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #3

    Standaard

    toneverschil is een fractie helderder dan de old school jazz gitaristen. Die gebruikten vaak flatwounds, dan heb je totaal geen hoog bij je bassnaren. Ligt meer aan snaren en keuze dan aan gitaar. En idd. frasering en notenkeuze doen het werk.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    strat like body is nu eenmaal meest ergonomsiche vorm, zittend en staand, dus op zich niet gek dat een profi voor zoiets kiest.

    ik meen trouwens dat hij ook flatwounds gebruikt

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Dat was de top of the line Ibanez RoadstarII van die tijd. Die zag je in de jaren 80 overal. De bouwkwaliteit was toen beter dan een Stratocaster...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Wie zegt dat emgs kil en niet dynamisch zijn? Klinkt goed voor jazz deze gitaar of niet?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Wat een toppers op dat podium, zeg. Echt lekker dit. Vwb de gitaarkeuze: er zijn mensen die jazz spelen op, jawel, laat je verbazen: een tele. Op jazzguitar.be zie je dat regelmatig terugkomen. Zelf zou ik naast mn jazzbakken vooral een goed zittende kruk meenemen en ook een paar smokings en dito schone overhemden. Maar eh, ik ben nog niet gevraagd. En terecht niet.
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hotpepper01 Bekijk bericht
    er zijn mensen die jazz spelen op, jawel, laat je verbazen: een tele. [/SIZE]
    Oui!


    Misschien is dit wel het geheim:



    Een hele goede transistor versterker.....
    Laatst gewijzigd door beruk; 17 oktober 2015 om 12:13
    Mwa...

  9. #9

    Standaard

    Ach



    Met een microfoon ervoor geloof ik het trouwens wel. Je hebt ook geen idee wat er nog aan EQ en effecten bij zit. Dat het in de ruimte net zo goed klinkt, betwijfel ik wel.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Dit kan wel. Gewoon de mic voor de amp, niet er op en de mic heel hard uitsturen, beetje reverb via de tafel erbij en klaar! Dan bereik je met elke amp dit geluid!
    Ben het met je eens, harald dat dit kleine ampje in de ruimte zelf compleet anders klinkt, boxier, vlak, doods.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top