Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25

Discussie: The girl next door

  1. #1

    Music The girl next door

    Nieuwe 'creatie' : The girl next door.

    Een experimentje voor wat de stem betreft. De zgn. 'double-voicing' toegepast, dus alsof het twee keer is ingezongen. (maar dan met software dat gedaan)

    Ander experimentje is het toevoegen van 'trommels'.....
    Van Gus (van dit gitaar-forum) een aantal drum-samples (korte stukjes met verschillende drumpatronen) gehad.
    Gebruikt in dit liedje. Dus stukjes uitzoeken die 'passen' en dan maar knippen en plakken....

    Dit alles onder 'niet goed, geld weg' garantie, natuurlijk. Maar elk commentaar is altijd welkom.


    https://soundcloud.com/ernest01/the-girl-next-door
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  2. #2

    Standaard

    Heerlijke sixties vibe :-) Krijg er zin van om mn ouwe Steely Dan platen op te zetten. Drum vond ik tricky af en toe, maar klopt als een huis. Mooi!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    leuk ernest je bent knap aan t freubelen geweest met de drumstukkies..ik doe t je niet na, ben daar totaal niet geschikt voor hahaha
    harstikke leuk gedaan, leuk vrolijk nummertje..drums mogen van mij iets zachter..iets te veel naar voren getrokken naar mijn smaak
    maar ik vind het echt wel leuk gedaan allemaal en je schrijft van die leuke vrolijke luddekes

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Lekker nummer! Complimenten!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    Lekker nummer! Jammer dat de drums soms niet matchen met de flow, maar ach. Verder vind ik je experiment an sich geslaagd, maar vind ik de zang niet heel lekker in de mix liggen. Beetje begraven af en to.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Sixties revival

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Sixties revival
    +1
    Ik vind dit nummer een heel mooie 60's vibe hebben
    Voor mij persoonlijk zou de zang misschien inderdaad wat meer naar voor mogen, maar da's smaak natuurlijk.

    Knap gedaan in ieder geval

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 maart 2004
    Locatie
    Julianadorp
    Berichten
    126

    Standaard

    Yup. Fijn nummer! Ik ben het met Fusion eens dat er soms een hiaatje in de drumtrack zit t.o.v. de rest van het nummer maar dat is klein bier. Het geheel luistert lekker weg in elk geval. Je zang vindt ik sterk verbeterd in vergelijking met het vorige nummer wat ik van je gehoord heb. Dit lijkt beter bij je bereik te passen.

    De double voicing is ook overtuigend. Gebruik je hiervoor een plugin of heb een duplicate van je zangtrack gemaakt en deze met met een andere EQ en/of galm bewerkt(mijn gok is dat laatste. Niet dat het uitmaakt voor het resultaat).

    Mooi gedaan inderdaad.

  9. #9

    Standaard

    Iedereen bedankt voor het luisteren en de complimenten.

    Sixties.... ja, dat is de tijd dat ik met muziek aan de gang ging - op een aftandse gitaar.
    Heb 10 jaar gespeeld en pas 4,5 jaar geleden weer begonnen. Maar de feel blijft dus blijkbaar....
    Leuk dat jullie dat herkennen, aan de 'sound'.

    Drums wat te prominent aanwezig.... tja, noem het 'jeudig' (haha) enthousiasme.
    Was er zo tevreden over, dat ik het te hard in de mix heb gelaten, waardoor inderdaad de zang wat verder weg is gezonken.

    @Heffie, ik laat je later weten welke plugin het was die ik voor de double voicing gebruikt heb. Zit niet op deze laptop...
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Vrolijke themaatjes. De gitaar doet ook niet alleen maar achtergrondakkoorden, zoals in veel van je vorige nummers wel het geval was. De zang vond ik persoonlijk in vorige nummers juist weer leuker. De countryvibe die je soms hebt in je stem, ontbreekt hier. Volgende keer weer meer uptempo .

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top