Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25

Discussie: The girl next door

  1. #11

    Standaard

    Dank je wel Kooimens... Zo zie je dat smaken verschillen.
    Ik probeer zoveel mogelijk diverse dingen uit, dus wie weet een volgende keer meer 'country'

    @Heffie, de plugin die ik gebruik in Audacity heet : "Blue Cat's Stereo Chorus".
    Jouw suggestie zal ik ook eens testen, kijken wat dat doet met double voicing.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  2. #12

    Standaard

    Mooi sfeervol nummer! Ik waan mij zo in de jaren 60, hoewel ik zelf uit de 70's kom :-) Ik wilde dat ik kon zingen. Qua productie vind ik het goed klinken, eventueel de drum ietsiepietsie zachter. Erg fijne muziek dit!!

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Mooi sfeervol nummer! Ik waan mij zo in de jaren 60, hoewel ik zelf uit de 70's kom :-) Ik wilde dat ik kon zingen. Qua productie vind ik het goed klinken, eventueel de drum ietsiepietsie zachter. Erg fijne muziek dit!!
    Dank je wel voor het luisteren en fijn te horen dat je het kon waarderen.
    De drums.... dat zal ik onthouden voor een andere keer. Maar zoals gezegd had ik daar meer aandacht voor tijdens het mixen dan de rest...
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  4. #14

    Standaard

    Heb naar aanleiding van jullie opmerkingen het geheel wat anders in de mix 'gezet'.

    Ook van anderen - buiten dit forum - gehoord dat de zang te laag in de mix zit.
    Dit ook aangepast.

    Ben benieuwd wat jullie vinden van die te lage zang. Dus of die nu ook nog te horen is.....
    En of dit beter klinkt dan de eerste versie.

    https://soundcloud.com/ernest01/the-...t-door-new-mix

    Alvast bedankt !
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  5. #15

    Standaard

    Vanmiddag even over mijn nieuwe monitoren beluisterd. Nog niet vergeleken met de vorige versie maar het klinkt prima! Drums zijn dus tevens iets zachter gezet?

  6. #16

    Standaard

    Bedankt voor het luisteren. (met nieuwe monitoren nog wel.... helemaal top)

    Inderdaad de drums zachter in de mix gezet en de gitaarpartijen nog een beetje beter in de mix gezet.
    Ook de zang wat minder double-voicing gegeven.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  7. #17

    Standaard

    Keurig gedaan, prima liedje ook. Ik mis wel een baspartij, en een halve minuut
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  8. #18

    Standaard

    Dank je wel, Paul.
    Tja, was al blij dat ik een keer drums erbij kon zetten. En een bas, ach voor mij is dit al 'vol' genoeg.
    Maar je hebt wel gelijk als je bedoelt dat het dan helemaal af zou zijn.

    Die halve minuut zou het nog meer 60ties maken misschien, maar dit was voor mij een experiment voor het drumstukkie.
    En om die reden gemaakt.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  9. #19

    Standaard

    Je kent me al wat langer dan vandaag.
    Dus je weet dat ik vaker deviant gedrag vertoon.
    Hier ook weer, dus je bent gewaarschuwd.

    Ik vond de eerste akelig raak. Mooi in zijn weerbarstigheid.
    Je hebt net zo lang naar anderen geluisterd, totdat je alle plaatsen waar het een beetje spannend werd eruit hebt gehaald.
    Als je bedoeling een mooi errug MOR (Middle of the road) stukkie te maken, ben je daarin helemaal geslaagd.

    De eerste is strikt persoonlijk en karaktervol. Who needs perfection? Ik niet.
    Ik luister alleen nog naar de eerste.
    Mijn mening maar.
    Gegarandeerd nergens op gebaseerd.

    Vriendelijke groet, Gus

  10. #20

    Standaard

    Dank Gus. Ik laat hem speciaal voor jou staan...
    En jouw mening is altijd ergens op gebaseerd, dus die neem ik zeker serieus.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top