Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 35
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2002
    Locatie
    Westland
    Berichten
    672

    Standaard Marshall JMP50 kloon

    Ik ben een tijdje bezig geweest met het klonen van één van mijn originele Marshalls. Hier twee foto's met het resultaat (hij is bijna klaar).
    Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden !







    Marc

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 mei 2002
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    658

    Standaard

    mooie kleur, nou nog een bijpassende cab! hoe klinkt ie?

    "mixalogisch pentatonisch weet ik veel hoe het heet" -Nocki
    "...maar ik zweer bij het geluid van een Gibson. (En van Catalyst)" -Sash
    "goet tiepen si for l34mr0rs!" -nk3 fan

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    756

    Standaard

    Prachtig en heel netjes.
    Op ebay.de staat volgens mij nog een cab te koop in het rood.

    Grtz Richard

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    Dude, hijs prachtig, je ziet niet eens dat het een home-made versterker is, het lijkt eerder een soort customshop model! Niets dan lof!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2001
    Locatie
    Hdorp
    Berichten
    1.698

    Standaard

    Vet!!!! Als je het leuk vind mag je er wel een voor mij maken Staat mooi bij mn rode jcm800 :-D

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    Zeer netjes zowel intern als extern.

    Complimenten!!

    NIco

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    21 april 2001
    Locatie
    Emmerich
    Berichten
    1.122

    Standaard

    Bjoettie!!!!!!!!!

    Prima --> oude caps.
    Wat voor OT gebruik je?

    Al

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2002
    Locatie
    Westland
    Berichten
    672

    Standaard

    Bedankt allemaal voor de leuke reacties !

    Antwoorden:

    RadiuS: Hij klinkt heel goed, maar het kan nog beter. Hij klinkt overstuurd niet zo goed als het origineel. Clean komt hij beter overeen.

    PeArLjAm: Ik denk dat als ik alle uren zou moeten berekenen hij wel erg duur zou worden. Misschien moet je zelf eens iets bouwen?

    Al: De uitgangstrafo is van FNS, en dat is gelijk het zwakke punt. Ik wilde eens een keertje de trafo's van FNS proberen maar dat is gelijk de laatste keer geweest. Kwaliteit is prut. Ik had al problemen met de voedingstrafo die bij 230Vac in, belast 7.10 Vac als gloeispanning gaf (is natuurlijk veel te hoog), maar nu blijkt ook de uitgangstrafo niet echt goed te klinken. Clean gaat het best goed, maar met eindtrapoversturing slaat hij nogal de plank mis. Ter zijner tijd zullen er dus wel andere trafo's inkomen.

    De condensatoren zijn inderdaad origineel, maar ook een aantal weerstanden en alle potmeters. Er is trouwens wel wat gewisseld sinds het tijdstip dat de foto is genomen van het binnenwerk. Bijna alle weerstanden zijn nu NOS, behalve de 100K en 220K. Dus als iemand die nog heeft liggen (1/2W Roederstein, donkerrood) houd ik me aanbevolen :wink:

    Marc

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    2.023

    Standaard

    [quote="mathe"]Bedankt allemaal voor de leuke reacties !

    van mij ook !!! complimenten hoor > ik ben zelf ook rete-secuur en zo-origineel-mogelijk bij het maken van een kloon > circuit lay-out ziet er gewoon prachtig uit, keurige bedrading !


    >Al: De uitgangstrafo is van FNS, en dat is gelijk het zwakke punt. Ik wilde eens een keertje de trafo's van FNS proberen maar dat is gelijk de laatste keer geweest. Kwaliteit is prut.

    haha.....je leest dit steeds vaker.
    cheapo dat wel, maar tevens prutto.

    >Ik had al problemen met de voedingstrafo die bij 230Vac in, belast 7.10 Vac als gloeispanning gaf (is natuurlijk veel te hoog)

    had bij mijn PT van mijn 5E3-kloon > 5,8Vgloeispanning en 5,4 voor de gelijkrichter > Ariejans commentaar : " draadje teveel gewikkeld" ...
    moet schijnbaar kunnen gewoon, zo klonk het !

    >maar nu blijkt ook de uitgangstrafo niet echt goed te klinken. Clean gaat het best goed, maar met eindtrapoversturing slaat hij nogal de plank mis.

    ook dat heb ik meegemaakt, notabene in zijn eigen MarbleRoadking.
    na uitgebreide vergelijkingstests bleek ook die OT de sound te verzieken, snel vervangen dus.

    Waar ga je nu naar op zoek denk je qua trafoos ?

    Jay

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2002
    Locatie
    Westland
    Berichten
    672

    Standaard

    Die FNS sukkel vertelde mij laconiek hetzelfde: "windinkje teveel, maakt niets uit. Een hoop Fenders versterkers hebben ook een gloeispanning van 7 Volt."
    Onzin natuurlijk.
    Dit was de eerste en meteen de laatste keer dat ik van die FNS iets kocht.
    En als ik dan van jou hoor dat het zelfs in zijn eigen versterkers niet goed zit worden mijn vermoedens maar weer eens bevestigd...

    Als toekomstige vervanger voor de uitgangstrafo ga ik de Axiom O50JM van Mercury Magnetics gebruiken. Ik gebruik de MM bij restauraties en deze zijn helemaal super!

    Marc

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top