Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 30
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Je hebt UI waarmee je wat kan sturen maar de keuzes -journey- van je gebruiker is niet eenduidig natuurlijk.

    Mijn vraag is oprecht hoor. Ik geef af en toe een presentatie over UX en UI maar als er een vraag komt over adaptive kan ik daar wat over vertellen maar dat blijft abstract want echt voorbeelden, ik zou het zo niet weten.
    Een site die een M variant heeft is niet adaptive, dat is dedicated, dan moet een klant gewoon 2 keer in de beurs tasten.
    Met adaptive bedoelt Gustafson dat je website zich aanpast per platform op UX niveau. Van klik naar touch of pijltje naar swipe om maar eens wat te noemen. Of van cursor naar linker duim.
    Verkopen is wat anders dan het moeten maken he.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard

    Daar heb je ook helemaal gelijk in.
    Echt concrete voorbeelden durf ik je ook niet te geven.

    Of een M variant altijd adaptive is, nee. Maar vaak wel.
    Het is inderdaad dedicated, een 2e website.
    Maar het neemt niet weg dat een dedicated site vaak wel (wat mijn ervaring in ieder geval is) vaak op een adaptive manier is geschreven.

    Verkopen is zeker iets anders dan moeten maken maar ik vind wel dat je als je als webshop houder (ik ga er even van uit dat je hem bedoeld met de verkoper) wel wat mag verdiepen in hoe een webshop in elkaar zit. Niet op heel technisch niveau maar wel bepaalde functionaliteiten. Dat maakt een gesprek met developers en designers een stuk prettiger en zorgt voor een beter project verloop.

    Zelf ben ik nog altijd wel voor responsive. Als je echt een goede responsive site bouwt werkt die op ieder device prettig.
    Maar ook is het dan weer afhankelijk van de website zelf en de (hoeveelheid) informatie je wilt weergeven op een device.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ja, als je een goeie responsive/adaptive bouwt heb je geen dedicated of app nodig, dat is het hele idee.

    Het belangrijkste blijft content. Ik heb een kennis, gitaarwinkel plus website. Heeft net alles laten vernieuwen. Het scaled als een malle, ziet er ook op mobiel goed uit. Na een paar maanden nog steeds dezelfde gitaren, meeste zijn allang verkocht. Bij "Aanbieding" heeft nog nooit wat gestaan. Dan moet zo'n bouwer zeggen, haal dat weg als je daar niks mee doet. Update is niet alleen af en toe er wat bij zetten.
    Aan de andere kant, Oldenburg vintage guitar heeft jarenlang een 1998 website gevoerd. Het heeft nu een kleine verfrissing gekregen maar elke week viel er wel een mailtje in het postvak van iemand die zei, ik kan een moderne website voor jullie maken. Uiteindelijk hebben ze het op hun website gezet: Nee, wij willen geen nieuwe website. Onze klanten willen het niet en wij ook niet. Dank u.

    Soms kom je in een tak van sport terecht waar de telefoon nog floreert. Als je daar lukraak een webshoppie inhangt kan dat gewoon slecht uitpakken.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard

    Helemaal mee eens!

    Daarom is het zo belangrijk om je klant te onderzoeken en niet lukraak afgaan op aannames.
    Zelfs met een berg aan ervaring gaat niet altijd op voor iedere webshop.
    Als extreme solutions slim is benaderen ze de bestaande klanten.
    Wat vinden zij goed aan de shop, waar lopen zij tegen aan. En gaan dan outsiders er bij halen en stellen de zelfde vragen (met de huidige site).

    Wat mij betreft, voor ieder online project, data data data.
    Zorg dat je je ontwerpen kunt onderbouwen dmv data.

    Maar dat is hoe ik er tegen aan kijk.
    Ik ben zelf nu met een webproject bezig voor een reisorganisatie en het eerste wat ik ben gaan doen was zoveel mogelijk data verzamelen. Van verschillende afdelingen, van verschillende klanten, bestaande maar ook nieuwe en potentieel nieuwe, kijken naar de directe concurrenten (je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden) en maak eens een ouderwetse swot-analyse.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Het begint met data maar zonder goede tagging is die waardeloos. Ik heb wel eens projecten bedacht wat betekende dat er 3 maanden alleen maar video's getagd werden door een redactie. Voor de meeste bedrijven is dat niet weggelegd natuurlijk, dan moet je varen op properties maar met nieuwe data moet daar dan wel een begin mee gemaakt worden.

    Zit net naar Linda te kijken bij DWDD, komt met iets NIEUWS kirt ze... video snacks app! Er vallen nog termen als lineaire platform, business plan, pay tv... alsof je naar een pitch van 10 jaar geleden luistert.
    John zal wel gezegd hebben, als je doet alsof het nieuw is wed ik dat je zelfs bij Matthijs binnenkomt.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard

    Die Linda toch

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    1: Zoeken. En dan ook echt goed; snel, met facets, suggesties, etc.

    Dat je daarnaast ook detailpagina's en andere soort pagina's hebt is ook handig, maar ik kom op jouw website met 1 doel: zo snel mogelijk vinden waar ik voor kom.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Het is ook belangrijk dat een detaillist z'n plaats weet in de markt, en dat bedoel ik echt zo positief mogelijk!
    In dit geval praten we over een webshop(je) met welgeteld 25 gitaren online, die (begrijpelijkerwijs) nou niet
    bepaald tegen bodemprijzen worden aangeboden. Met alle respect voor de voornamelijk technische posts,
    maar daar zit deze lokale gitaarboer dus echt niet op te wachten.

    Ik denk dat zijn klanten met name uit de omgeving komen, zo'n winkeltje waar je even naar toe fietst voor
    een setje snaren, een bakkie koffie en misschien een inruilertje waar je per ongeluk tegen aanloopt.
    Helemaal niets mis mee, maar met een 'slick' site met dito dedicated M variant, (ik lul hier maar even wat mee hoor), maar daar schiet de beste man natuurlijk helemaal niets op..

    Misschien moet de focus van zo'n site juist op de 'charme' van zo'n ouderwetse grutter, gezelligheid, goede koffie, lokale gitaarhelden, inruilen e.d.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard

    Heb je zeker een punt Dutch!
    In dat geval moet hij misschien wel helemaal geen webshop willen beginnen.
    Ik ken de winkel natuurlijk niet goed maar ik ga er van uit dat extreme solutions zich daar wel in verdiept en de beste man ook zo goed mogelijk adviseert.

    Als het mijn klant zou zijn en die ondernemer verteld me dat hij maar 25 gitaren online kan zetten en verder wat klein spul (zoals pedaaltjes of toebehoren) dan zou ik me al serieus gaan afvragen of een webshop de kern moet zijn.
    Geen webshop wil natuurlijk niet zeggen geen product informatie!
    Want je moet wel kunnen tonen wat je in huis hebt.

    Dat allemaal gezegd hebbende, we zijn hier natuurlijk flink aan het speculeren want (dat denk ik tenminste) niemand kent hier volgens mij De Gitaarhoek?
    Hoe dan ook ben ik altijd erg benieuwd hoe dit soort projecten zich ontwikkelen.
    Ik hoop ook eigenlijk nog wel op een reactie van extreme solutions

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Het is ook belangrijk dat een detaillist z'n plaats weet in de markt, en dat bedoel ik echt zo positief mogelijk!
    In dit geval praten we over een webshop(je) met welgeteld 25 gitaren online, die (begrijpelijkerwijs) nou niet
    bepaald tegen bodemprijzen worden aangeboden. Met alle respect voor de voornamelijk technische posts,
    maar daar zit deze lokale gitaarboer dus echt niet op te wachten.

    Ik denk dat zijn klanten met name uit de omgeving komen, zo'n winkeltje waar je even naar toe fietst voor
    een setje snaren, een bakkie koffie en misschien een inruilertje waar je per ongeluk tegen aanloopt.
    Helemaal niets mis mee, maar met een 'slick' site met dito dedicated M variant, (ik lul hier maar even wat mee hoor), maar daar schiet de beste man natuurlijk helemaal niets op..

    Misschien moet de focus van zo'n site juist op de 'charme' van zo'n ouderwetse grutter, gezelligheid, goede koffie, lokale gitaarhelden, inruilen e.d.
    Helemaal goed, en je spullekes kan je net zo goed op marktplaats zetten met die aantallen.
    Heb zelf een site gehad, ik begin er niet meer aan.
    Bezoekers laag, response nog lager, verkoop zo goed als nul.
    Ik heb na een jaar weer weg gedaan en verkoop alleen nog via ebay (internationaal) en marktplaats/facebook.
    En je kan een site maken wat je wil, zolang je je niet onderscheid van anderen verkoop je niks.
    En zaken als bax daar kan je echt niet tegenop, dus zal je het anders moeten doen.
    Ik zou de website vooral informatief (wat kan je bij ons verwachten) en inderdaad proberen een indruk achter te laten van een goede (ouderwetse) muziek winkel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top