Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30
  1. #1

    Post Website voor een gitaarwinkel

    Beste Forumleden,

    Voor een opdrachtgever is mij gevraagd om een advies/ontwerp op te stellen voor een geheel vernieuwde website van gitaarwinkel de Gitaarhoek (www.degitaarhoek.nl). Voor dit advies ben ik jullie hulp nodig, doel van de eigenaar is om een gitaarwinkel te runnen, voor de gitarist, door de gitarist en met de gitarist. Langs deze weg willen wij jullie dan ook vragen om je mening te geven over wat volgens jullie belangrijk is op een website voor een gitaarwinkel. Hierbij geld "the sky is the limit", ofwel verras ons met je wildste ideeën.

    Alvast bedankt voor jullie input.

    Met vriendelijke groet,
    John van der Aa
    Extreme Solutions / Namens de Gitaarhoek

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    En dat is niet de site die ik nu zie?

    Je kan al beginnen met die bak witsel en al die uitgeschreven nieuwsberichten weg te halen en ergens anders onder te brengen, niet op de hompage iig, dat is niet pakkend en nodigt mij iig al niet uit om verder te kijken.

    Verder is het allemaal te wit en zijn de overzichten van ijv. de gitaren ook niet echt pakkend. Dat mag er best wat gelikter uitzien..

    Dat ff in het kort..

    Ik denk idd dat hier en hoop te winnen valt! Succes met de uitdaging!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Is het de bedoeling om een webshop op te richten?

    Verder zie ik graag wat een winkel in stock heeft en wat de prijs voor de producten is. Verder is het interessant om veel te linken naar Youtube. Vergeet zeker niet om de contactgegevens in de kijker te plaatsen en ervoor te zorgen dat de styling van de website overeenkomt met de styling van de winkel.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    De huidige website nodigt niet echt uit om ff rond te kijken, dus vernieuwing lijkt mij wel hard nodig.

    Voor nieuwe gitaren is één foto wel genoeg, er is immers genoeg op het Internet te vinden. Voor occasions zie ik graag meerdere foto's, zodat ik alvast een goed beeld krijg van de staat van de gitaar/versterker.

    Een onderscheid tussen elektrisch, bas en acoustisch maakt een site overzichtelijk. Prijzen vermelden en of dit inclusief koffer, gigbag e/o verzendkosten is.

    Het heeft voor een kleine Shop nauwelijks zin om mee te gaan in de prijsrace van de bekende dozenschuivers. De Shop moet zich dus ergens anders in onderscheiden, zonder het gat met de dozenschuivers al te groot te laten worden. Een site moet uitnodigen om de Shop eens te bezoeken: Service, persoonlijke behandeling, testruimte, e.d. Een Shop moet ook een plaats zijn waar je gewoon voor een praatje, kopje koffie of een tijdschrift naar toe kan gaan. Bij zaken doen staat de gunfactor en de service op 1 terwijl de prijs pas op plaats 6 staat ofzo.

    Geen winkelmandjes! Als Shop moet je werken aan klantenbinding en dat doe je niet met een anonieme Internetaankoop. Zorg ook dat je minimaal maandelijks je website vernieuwd, dat houdt je hoger in de googleranking. Iedere maand dus een aanbieding, of een highlight van iets dat nieuw in het assortiment is.

    Succes ermee.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Correct Nederlands wil ook helpen.
    Wij nemen de tijd ervoor om jou de tijd te geven voor een juiste keuze
    Nondeju.....

    Verder is het advies van Joost zeer steek houdend.

    Gezellig, met klompen!
    Laatst gewijzigd door beruk; 14 oktober 2015 om 22:38
    Mwa...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik zou ook graag correcte omschrijvingen zien.
    Staat een MusicMan axis op, prijs onder €1000,-. Staat niet bij dat ie tweedehands is, dus is ie nieuw (geldt overigens lang niet bij alle -en zelfs zeer gerenommeerde- zaken, schandalig, maar ja). Ik zit al bijna in de (virtuele) auto, overtuig wederhelft onderweg nog wel. Ik kijk stiekem nog eens goed naar de headstock....hmm, iets klopt er niet...nog eens naar de omschrijving kijken...verrek, er staat "ax40" bij. Dan is het een Sterling, geen music man

    Dit is natuurlijk overdreven, maar een beetje hetzelfde als gibson schrijven en epiphone verkopen. Waarmee ik niet wil zeggen dat het bewust zo gedaan wordt, want dan had "ax40" er niet bij gestaan, en was de foto anders geweest, maar toch, persoonlijk vind ik een correcte omschrijving voor de eerste oogopslag wel fijn.

    Verder even off topic, die bo-el mc-6 gitaren, weet iemand wat daarmee is gebeurd? Ik herinner me dat die een paar jaar geleden rond de €1700,- waren in plaats van tegen de €2200,-?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Beste John,

    Met ontsteltenis heb ik (even) gekeken naar dit stukje huisvlijt, je bent heerlijk aan het fröbelen.
    Beetje het niveau van 'Jip en Janneke bouwen een website' zeg maar...

    Als je dit werkelijk 'in opdracht' doet hoop ik oprecht dat ik dit moet vertalen naar, 'ik help een maatje
    van me', want zelfs met een (gratis) Joomla template zou je 'klant' nog beter af zijn...

    Dit even los van het feit dat je post überhaupt randje spam gevalletje is.

    Dutch

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Met ontsteltenis heb ik (even) gekeken naar dit stukje huisvlijt, je bent heerlijk aan het fröbelen.
    Beetje het niveau van 'Jip en Janneke bouwen een website' zeg maar...
    Ik ging er eigenlijk van uit dat wat we nu zien de oude site is, die dus nog veranderd gaat worden?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Beste John,

    Met ontsteltenis heb ik (even) gekeken naar dit stukje huisvlijt, je bent heerlijk aan het fröbelen.
    Beetje het niveau van 'Jip en Janneke bouwen een website' zeg maar...

    Dutch
    Beste Dutch66,

    Zoals ook al in de opening van mijn topic aangegeven gaat het hier om een nieuwe, nog te bouwen website welke ter vervanging komt van de nu "Jip en Janneke" gemaakte website.

    Met vriendelijke groet,
    John van der Aa

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Beste John,

    Dit even los van het feit dat je post überhaupt randje spam gevalletje is.

    Dutch
    Beste Dutch,

    Ook ben ik wel erg benieuwd wat je hiermee probeert te zeggen. Het is absoluut niet de bedoeling om een website te promoten, maar om een mening te krijgen over wat de doelgroep, a.k.a gitaristen, belangrijk vind aan een website voor een gitaarwinkel. Dit zijn dan ook reacties die serieus meegenomen gaan worden in het ontwerp voor de nieuwe website.

    Met vriendelijke groet,
    John van der Aa

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top