Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard tannhauser orchestra - veneralia

    Tannhauser orchestra, waarin ik ook een bescheiden rol speel, heeft een nieuwe plaat klaar, die je integraal alhier kan beluisteren:

    https://soundcloud.com/tannhauserorc...sets/veneralia

    Ik ga mijn favoriete nummers nog niet verklappen, luister zelf maar even en laat weten wat je ervan vindt.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Eerste nummer gedraaid. Lekker. Beetje new wave meets shoegaze, of, whatever. Maar vind soms t nummer te veel gas terug nemen waardoor de flow vaak stopt. Gaaf intermezzo met die bijna keelzang.

    Ik vinnum leuk. Stukje van t tweede nummer nu op, lekker uptemp.

    Goede transparante mix, heerlijke bas, maar mis wel sparkle en knallen. Ik geloof dat er veel meer te behalen valt.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Ik heb niet alles geluisterd; zit op mobieltje in trein (koptelefoon wel). Misschien moest ik even inkomen, maar nummer 1 vond ik niks. Inferno, Listening to the Dark en Veneralia vind ik erg leuk. Fijne synths, goede stem (Tame Impalish touch), lekker zweverige gitaren, een mooi en passend geluid van de snaredrum en een knorrend basje. Het knalt inderdaad niet zo. De drums zijn iets te zacht imo. Bij de meer shoegazy stukken is dat wel geslaagd, maar bij de down to earth stukken minder. Al met al een album dat past bij het weer van vandaag icm het vroege donker worden (en de album art niet te vergeten).

    Loeters,

    Merijn

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 maart 2004
    Locatie
    Julianadorp
    Berichten
    126

    Standaard

    Ik moest er even inkomen tijdens het eerste nummer maar toen Soundcloud het album loopte na het laatste nummer leek het er precies in te passen.
    Met veel plezier geluisterd in elk geval. Opgewekt somber sfeertje en dat is een prestatie op zichzelf. Komt ook wel door het lofi karakter van de produktie af en toe denk ik.
    Zoals jullie al aangeven best wel poppy zonder dat het glad wordt. Hier en daar knijpen de melodieën en harmonieën op een lekkere manier.
    De doorgaans spaarzame synths vullen de zang en de gitaren lekker aan. Mooie koortjes ook hoewel volgens mij elke leadzang partij dubbel getracked is en dat had beter uit de verf gekomen als er af en toe een 'gewone' zangpartij tussen gezeten had. Het maakt wel dat er een duidelijk overall sfeertje over het album hangt en als dat het doel was: mission accomplished!
    Veneralia als favoriet bij mij.

    Well done!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    bedankt voor het luisteren en de bemerkingen! Ik ben blij dat het redelijk gesmaakt wordt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top