Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1

    Standaard Limited edition 2012 takamine TLE-D1 ???

    Is er iemand die me iets meer kan vertellen van deze gitaar vind geen reviews , klinkt goed, is mooi, wel groot. Takamine TLE -D1 uit bouwjaar 2012

  2. #2

    Standaard

    er zijn er maar 12 van gemaakt dus mogelijk de speld in de hooiberg......

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    http://www.keymusic.com/nl/item/taka...ition-natural/

    De Takamine TLE-D1 Limited Edition is een strikt gelimiteerde dreadnought akoestische gitaar met pickupsysteem. De body, gemaakt van massief klankhout zoals spruce en Indisch Palissander, maakt indruk met zijn subtiele en verfijnde uiterlijk. Het ingebouwde 2-weg pickupsysteem heeft een hoge kwaliteit transducer zodat de akoestische gitaar ook versterkt authentieke klanken laat horen. Verder biedt de gitaar een unieke constructiekwaliteit en goed gebalanceerde klank. En ten slotte is de Takamine TLE-D1 Limited Edition helemaal af met de gedetailleerde maple inleg van sneeuwkristallen in de toets.

    Strictly limited to 12 pieces
    Body shape: dreadnought
    Top: spruce, solid
    Back and sides: Indian rosewood, solid
    Neck: mahogany
    Fingerboard: ebony
    Inlays: New Snow Chrystal, maple
    Frets: 20
    Scale length: 644 mm
    Width at nut: 42.5 mm
    Electronics: CT4-DX
    Bridge: ebony
    Tuner: closed, with ebony buttons
    Pickguard: tortoise
    Hardware: gold
    Colour: natural, high gloss


  4. #4

    Standaard

    Dankjewel Joost, die had ik idd ook gevonden maar geen enkel review of ervaring van iemand die er op speelt of gespeeld heeft is er te vinden. is wel een beauty van een gitaar. Klinkt ook super vind ik zelf. Zou ook willen weten wat ie kostte toen ie du nog te koop was. Nu is ie 2dehands te koop... wil echter meer weten als de prijs nu in gebruikte staat

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Ik neem aan dat het een €1000+ gitaar was en dat er nu nog steeds een aardig kaartje aan hangt.

  6. #6

    Standaard

    ook dat klopt, wat het bedrag toen was weet ik niet, zou wel meer willen weten, waarom een 50th jaar vieren met 12 stuks? En er is nergens geen melding van te vinden ook niet op Takamine site bij alle limited editions geen vermelding..... Sooow....was het iets speciaals als gift voor??? geen idee en wat was de waarde dan.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Misschien zit er een aardige pr-dame bij Takamine de mail te beantwoorden en voelt ze zich geroepen die vraag uit Holland eens goed te beantwoorden. Als je er echt interesse in hebt, zou ik zo'n mailtje er aan wagen.

  8. #8

    Standaard

    heb ik idd gedaan. ben benieuwd want ik heb die gitaar gekocht en kan die eerst een periode testen.
    En ik denk dat het echt 'mijn' gitaar is. zat wel boven begroting... Maar dit geluid beviel zo goed en al wat ik al gespeeld heb, ook weer in de winkel was precies niet voor mij gemaakt , en ik wilde eigenlijk geen dread wel liefst een geweldig geluid zoals een Martin en ook een smalle hals. , ja ik denk dat ik er echt aan hang!!!!!!!!!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Net een paar stukkies kunnen spelen en nu al last van GAS? Jij hebt het zwaar te pakken.. En een budget waar de meeste beginners van kunnen dromen..

  10. #10

    Standaard

    ja echt , dit is een gitaar die ik nooit zou kopen. hij is erg groot!
    De body is lower 40, taille 28, upper 30, dikte 12.5. nut width is 42.5 .
    En ik zocht juist naar een om of ooo . maar ik ben iemand die erg zacht speelt . En geen van de aagebode gitaren klonk me goed , ofwel lag me niet ofwel wel van geluid en niet van body of andersom.
    Jah de Santa Cruz en nog een merk maar die zijn dan 3x zo duur of meer, die wil ik niet serieus testen. die hebben alles mee behalve de prijs. en ja het budget...... ben 60 jaar ik heb er eventjes voor kunnen sparen , ik wil nu niet meer echt wachten om over 15 jaar pas een mooie te kopen, ik hoop dat ik er zal ingroeien in verbetering van spelen. Mijn moeder kocht een keyboardje toen wij allemaal al in de kinderen zaten en die heeft ze laten groeien (inruilen) tot een pracht computer gestuurde Roland piano, zij speelde ook niet prof! echt voor haar plezier en heeft gespeeld tot haar 92 jaar...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top