Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 32
  1. #21
    Junior Member
    Geregistreerd
    7 oktober 2015
    Berichten
    8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Blijf vooral je gelijk beweren maar leer dan ook eens echt begrijpen wat je leest voor je reageert. Tot nog toe is het een hoop klok, weinig klepel en een hele hoop hearsay. Als je je baseert op eigen ervaringen, prima, maar klets geen internetprietpraat na.

    De versie die jij zoekt bevat een RDD63H101 Controller. Een volwaardige CPU door Hitachi voor Boss gemaakt met een voorgeprogrammeerde mask rom. AD en DA conversie worden gedaan met een 12-bit R2R DA omzetter. Lekker goedkoop.

    Ga je vervolgens aan de slag met de latere DD3a en de DD3T dan kom je exact dezelfde conversietechniek tegen. Ook 12 bit dus, ook met dat R2R netwerk en ook volgens successieve approximatie. Never change a winning team. Al pak je een PIC, een AVR, een Pentium of whatever CPU een pas je deze techniek toe, het conversieresultaat zal hetzelfde zijn.

    Neemt niet weg dat in nieuwe DD3's geen DSP zit. Punt. discussie gesloten. Waarom zouden ze bij Boss ook? Er wordt helemaal niet ge-DSP-ed. Er wordt gesampled en die samples worden onbewerkt na een vertragingstijd weer afgespeeld.

    Wat is er vervolgens echt, dito, van invloed op de klank van je delay? De filtering voor en na de vertragingslijn. En laat die nou net voor alle versies van de DD3 exact hetzelfde zijn. En je sample rate dus geen drol meer uitmaken.

    Maar kunnen ze dan niet "anders klinken"? Ja natuurlijk. Een pedaal van 30 jaar oud heeft last van veroudering. Inclusief de 10uF/16 volt elko's die in elke oude DD2 en 3 gaan lekken. En ja, voordat ze er echt mee kappen (waarom denk je dat ik er zoveel van binnen heb gezien?) klinkt dat best gruizig. Daarna gate-end en daarna niks meer.

    En schei uit met dat DD7 vergelijk. Da's als een olifant met een leeuw vergelijken. Beide mooie beesten maar daarna stopt elke overeenkomst.
    Bedankt voor je bijdrage, alweer.

    Deze gast heeft mij het pedaal aangeraden (internetprietpraat) tijdens de meet & greet na de show ->

    Wellicht ben je MIPS, SPARC, RISC nog vergeten? Raar vergelijk overigens, want je noemt allemaal architecturen op, maar opeens hebben architecturen geen onderling verschil? Latency, slew rate, etc dan?

    Dan bestaan er 3 verschillende PCB's, 3 verschillende controllers, 5 verschillende soorten DRAM verspreid over 32 jaar en dan wijs jij het toe aan lekkende caps. Plus verschil in toleranties, waardeschommeling, constructietechniek, enz. Extreem efficiënte printplaten met laag tolerantie microcomponenten met marginale parasitaire capaciteit versus een inwendig spaghetti monster.

    De DD-7 betrek ik het in het vergelijk, omdat dit pedaal het directe vergelijk materiaal is wat ik beschikbaar heb? Ik ze niet en/of ergens DD-7 = DD-3.


    PS

    Hallo Roel
    Laatst gewijzigd door Nightingale; 10 oktober 2015 om 22:50

  2. #22
    Junior Member
    Geregistreerd
    7 oktober 2015
    Berichten
    8

    Standaard

    Het probleem heeft zich waarschijnlijk al opgelost.

    Bedankt voor jullie bijdragen en dat bedoel ik oprecht.

    Als iemand mij iets belooft om vervolgens die belofte niet na te komen dan heb ik geen interesse in een technische discussie, dan wil ik gewoon dat deze persoon het niet nog een keer flikt bij iemand anders.

    Dat is de essentie hier ofwel mijn opzet.



    PS
    D_H bedankt, ook al kom ik wellicht verkeerd uit de verf.

  3. #23

    Standaard

    Succes. Graag gedaan. Misschien snap je het over een paar jaar wel en weet je ook waar je eigen commentaren mank gaan. Ik ga er verder niet op in. Als jij zo graag wilt geloven in mojo.... ga je gang.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  4. #24
    Junior Member
    Geregistreerd
    7 oktober 2015
    Berichten
    8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Als jij zo graag wilt geloven in mojo.... ga je gang.
    Als het van E.J. afkomt geloof ik inderdaad graag.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    EJ heeft een perfect gehoor en is zeer kritisch maar wil er ook nog wel eens naast zitten, in interview over waarom hij de dimarzio hs3 gebruikte vertelde hij dat hij hem niet als echte humbucker gebruikte maar slechts 2 draden (+aarde) had aangesloten en omdat de onderste spoel zo dicht bij de snaren zat werkte hij nog steeds als een humbucker (in normale mensen speak, Eric verward de coiltap met een draadje dat de 2e spoel zou verbinden )
    life sucks and then you die

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nightingale Bekijk bericht
    Als het van E.J. afkomt geloof ik inderdaad graag.
    En daar zit het gedonder. Je wilt iets gehoormatigs aannemen van meneer Johnson en da's prima. Je onderbouwd je gehoormatige verhaal echter met een groot aantal zaken die niet kloppen. Analoge chips. Niet waar. Andere resolutie AD/DA converters. Niet waar.
    Da's dus niet omdat ze aan mening of smaak onderhavig zijn maar omdat ze technisch niet waar zijn. En je dus eventuele verschillen ergens anders zal moeten zoeken dan in de gebruikte techniek. En dat doe je niet. Je blijft maar doorgaan over een goed klinkende chip. Terwijl die niets anders doet dan digitale data binnenhalen en uitspugen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #27
    Junior Member
    Geregistreerd
    7 oktober 2015
    Berichten
    8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    EJ heeft een perfect gehoor en is zeer kritisch maar wil er ook nog wel eens naast zitten, in interview over waarom hij de dimarzio hs3 gebruikte vertelde hij dat hij hem niet als echte humbucker gebruikte maar slechts 2 draden (+aarde) had aangesloten en omdat de onderste spoel zo dicht bij de snaren zat werkte hij nog steeds als een humbucker (in normale mensen speak, Eric verward de coiltap met een draadje dat de 2e spoel zou verbinden )
    Die tweede spoel is aangesloten als air coil. Daarbij, zelfs al zou je hem niet direct in de schakeling opnemen dan beïnvloedt hij nog steeds het veld van de andere spoel. DiMarzio heeft dit bij zelfs á fabriek bij een HB, humbucker from hell meen ik of de bluesbucker. Hier missen de slugs als het ware.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Feter Bekijk bericht
    ...
    Ik ben het eens met Thiez, als je nattigheid voelt of iets te mooi is om waar te zijn altijd even ophalen.
    Ben pas nog een klere eind naar Cocobolo gereden omdat ik die vent niet vertrouwde ()
    ...en toen bleek het WEL mooi en ook nog eens waar he? Vertrouw je me nu wel ?
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard

    Met mate hoor, met mate.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2004
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    817

    Standaard

    JEZUS, wat een boksmatch! Heb met veel plezier alle posts gelezen en ook de uppercuts en rechtse hoeken tussen Nightingale en 'Golden Belt Holder' D_H !

    Nu ik kan mezelf ook in het 'kennershoekje' duwen van de DD reeks van Boss aangezien ik geruime tijd heb gewerkt voor dit Japanse topmerk en ik alle versies heb of gehad heb.

    Wat correct is dat de eerste en meest gewilde versie DD-2 eigenlijk niet het beste ontwerp is geweest, ze hebben alles uit een 19" module in een klein kastje willen proppen en dus maar veel te kleine elco's aangekocht om toch alles erin te krijgen, ze gaan wonderwel nog lang mee die kleintjes maar na een tijd moeten ze dus allemaal vervangen worden.

    Qua sound , de DD-2/3 (oude versie) of DD-5 zijn ouder en volgens mij niet meer 100% technisch io als een DD-6/7 of DD-20..

    Misschien klinken ze daarom 'warmer' voor de muzikanten en 'minder technisch io' voor de techneuten?
    Fender Stratocaster '60 Relic -Fender Telecaster Closet Classic '60- Gibson R8
    Fender Blackface family

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top