Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nightingale Bekijk bericht
Overtuigd uzelf
www.youtube.com/watch?v=04_J-TOyT4s

Ik heb een Boss DD-7 die op de kast staat als het ware, puur omdat ie zo glashelder blijft. Niet mijn ding. Deze DD-3 vertoont datzelfde trekje.

Er zijn wel degelijk verschillende versies op de markt hoor (http://stinkfoot.se/archives/516) die rack chip komt uit de DD-2. Die dan weer uit een rack unit komt. Dit is een analoge IC en een DSP is letterlijk een kleine digitale signaal processor. Die DSP is te nauwkeurig met de conversie, waar de IC te rauw is. Ik heb liever een donker geluid.
.
Ik heb meer DD3's op m'n werkbank gehad dan een prostituee klanten in d'r peeskamertje. Ik ken de DD2 en 3, in al z'n varianten van haver tot gort.

En in een oude, grote dus, zit geen analoge chip. Er zit een simpele door Hitachi voor Boss gemaakte en geprogrammeerde processor in die met successieve approximatie (google!!) een 12-bits AD conversie doet.

En in de latere versies is die processor kleiner geworden maar de AD en DA conversie gebeuren nog steeds exact hetzelfde. Klankverschillen kunnen er best zijn maar moet je niet zoeken in die chip.

Evenals dat je idd geen vergelijk met een DD7 moet maken.