Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    7 oktober 2015
    Berichten
    8

    Standaard Stephan op Marktplaats DD-3

    Na het zien van meerdere clips over de oudere BOSS DD-3 van o.a. Eric Johnson op zoek gegaan naar dit pedaal

    Op marktplaats eentje gevonden van een aanbieder uit Wagenberg genaamd Stephan S., deze had een blue label variant in de aanbieding die er redelijk uitzag. In de beschrijving stond letterlijk 'Boss dd-3 digitale delay, een oude met de goede chip en de blauwe achterkant.'

    De oudere versie maakt gebruikt van een dure rack unit chip van Roland en het is dan in feite een DD-2 met een facelift. Deze klinken zeer gruizig en muzikaal. Vet pedaal voor die oude sounds zou je denken.

    Bod uitgebracht, kreeg meteen een reactie waarin hij nog vrolijk bevestigd dat 'oudere versies warmer klinken dan die koude/steriele nieuwe versies'.

    Uiteindelijk wordt het pedaal geleverd, blijkt het een Taiwan versie te zijn met een DSP chip erin...
    Ik contact opgenomen. Geen reactie. Na dreigen met aangifte wel een reactie en opeens is deze gast compleet leek geworden en zou geen woord gerept hebben over hoe het pedaal zou klinken of wat voor soort versie het is. Terwijl hij me een mail terug nog schrijft van het pedaal 'klinkt veel beter dan die nieuwere versies'. Serieus, geen enkele leek zal hier een woord over reppen zonder te weten wat het verschil is.

    Het pedaal heeft in totaal 3 versies, zijnde Roland Chip Japan, Taiwan DSP en Taiwan DSP met SMT onderdelen.

    Op de foto's bij de advertentie werd duidelijk geadverteerd met een blue label variant, waarbij de onderkant wel nder de velcro zat, maarja ik ga niet aan een verkoper vragen als hij schrijft met de goede chip, want dat is maar een versie van de drie. Hij bevestigde enig vermoeden door nog te zeggen dat hij zo lekker warm zou klinken... wat een berg BS

    Bij de overschrijving had ik zelfs specifiek 'BOSS DD-3 Long Chip' gezet, dit om enige twijfel te voorkomen.

    Nou, lekker opgelicht/bedrogen dus en een afgetrapte Chinees geleverd gekregen met van die voor mijn scenario niet bruikbare kraakheldere in-your-face delays... als ik die wilde stond er eentje lokaal te koop voor nog minder in nieuwstaat.

    Uiteindelijk slaat hij via de mail een agressieve toon aan en heb ik aangifte gedaan bij de politie. De banken ING & ABN AMRO bekijken de zaak ook meteen. Mochten ze er niks aan doen... jammer, maar dan heeft ie dat al tenminste in zijn dossier staan.

    Hij adverteert nog steeds op marktplaats, dus wees gewaarschuwd. Ohja, bij het pakket had ik ook nog eens de frankering extra betaald om het pakket als aangetekend te laten verzenden, deze had hij spontaan ook omgezet op normale pakketpost. Op dat moment had ik al zoiets van wat raar, maar mijn geld was toch al op zijn rekening natuurlijk.



    PS

    Iemand interesse in een DD-3?
    Taiwan versie voor de duidelijkheid

  2. #2

    Standaard

    Irritant. Het is altijd vervelend als je iets anders krijgt als je verwacht.

    Daarna,
    Je hebt jezelf een ongelofelijke hoveelheid mojo-zand in de ogen laten strooien. Geen enkele DD3 gebruikt een DSP chip en klankvariaties zijn eerder te wijten aan veroudering van onderdelen dan aan de werking. Alle DD3's werken volgens exact hetzelfde stokoude basisprincipe. Je maakt het probleem, klankmatig, dus veel groter dan het is.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.963

    Standaard

    Inderdaad vervelend als je verkeerd geleverd krijgt, en ook nobel dat je mensen hier wilt waarschuwen.
    Echter om een account aan te maken om iemand aan de schandpaal te nagelen vindt ik altijd wat overdreven.
    Daarnaast als het iets unieks of waardevols is en geen risico wilt lopen, ga je het ophalen. Verzenden via marktplaats blijft een risico en afwachten wat je krijgt. Wil je dat risico niet lopen? simpel, niet via marktplaats kopen of ophalen.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  4. #4

    Standaard

    rechter:
    "en meneer wat had u van het pedaal verwacht ?"
    gek met tiepdiploma
    "dat het zou klinken alsof ik gitaar kan spelen"

    rechter
    "die pedalen bestaan niet daar moet je voor oefenen
    ik veroordeel u tot een boete van 250 000 euro voor het misbruik maken van het rechtsysteem en het lastigvallen van onschuldige burgers.
    niks te maren nu opzouten"

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard

    Kooo, bedankt voor je bijdrage en nu opzouten.
    Om je nu te moeten registreren om zo'n reactie te plaatsen?

    Ik ben het eens met Thiez, als je nattigheid voelt of iets te mooi is om waar te zijn altijd even ophalen.
    Ben pas nog een klere eind naar Cocobolo gereden omdat ik die vent niet vertrouwde ()

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.264

    Standaard

    en koooo maakt hier ook speciaal een account vvor aan ?





  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FNaRK Bekijk bericht
    en koooo maakt hier ook speciaal een account vvor aan ?
    kokok wel hoor
    die gast blijft accounts aanmaken
    gewoon omdat het kan en,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, nou laat ik voorlopig ff aardig blijven

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Feter Bekijk bericht
    Kooo, bedankt voor je bijdrage en nu opzouten.
    Om je nu te moeten registreren om zo'n reactie te plaatsen?

    Ik ben het eens met Thiez, als je nattigheid voelt of iets te mooi is om waar te zijn altijd even ophalen.
    Ben pas nog een klere eind naar Cocobolo gereden omdat ik die vent niet vertrouwde ()
    daar wordt hard aan gewerkt
    alleen het werkt niet

  9. #9
    Junior Member
    Geregistreerd
    7 oktober 2015
    Berichten
    8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Irritant. Het is altijd vervelend als je iets anders krijgt als je verwacht.

    Daarna,
    Je hebt jezelf een ongelofelijke hoeveelheid mojo-zand in de ogen laten strooien. Geen enkele DD3 gebruikt een DSP chip en klankvariaties zijn eerder te wijten aan veroudering van onderdelen dan aan de werking. Alle DD3's werken volgens exact hetzelfde stokoude basisprincipe. Je maakt het probleem, klankmatig, dus veel groter dan het is.
    Overtuigd uzelf
    www.youtube.com/watch?v=04_J-TOyT4s

    Ik heb een Boss DD-7 die op de kast staat als het ware, puur omdat ie zo glashelder blijft. Niet mijn ding. Deze DD-3 vertoont datzelfde trekje.

    Er zijn wel degelijk verschillende versies op de markt hoor (http://stinkfoot.se/archives/516) die rack chip komt uit de DD-2. Die dan weer uit een rack unit komt. Dit is een analoge IC en een DSP is letterlijk een kleine digitale signaal processor. Die DSP is te nauwkeurig met de conversie, waar de IC te rauw is. Ik heb liever een donker geluid.

    @Thiez

    Ik zit zelf meer op mylespaul.com waar ik bijna 5000 posts heb, maar om daar nu te gaan posten over iets wat hier gebeurt lijkt me niet zo handy. Het komt wellicht verkeerd over (dat begrijp ik ten zeerste), maar wat die persoon doet lijkt mij erger. Schandpaal valt wel mee toch? Daarbij kun je je afvragen of hij het natuurlijk verdiend heeft.

    Ik zou mijn medemuzikanten niet naaien op deze manier, vooraal vanwege het feit dat deze persoon al jaren muziek speelt en zeer zeker op de hoogte is c.q. zal zijn van zijn gear Op zijn fb heeft ie vrolijk een pedalboard pic met een DM-2 staan tussen een berg moderne pedalen. Die koop je ook niet 'zomaar'.

    Daarbij begon hij merkwaardig te doen nadat het geld was overgemaakt. Ik koop en verkoop veel via online sites. Muzikanten zijn meestal wel eerlijk genoeg, bij bijvoorbeeld laptops heb ik echt al rare dingen meegemaakt.


    Ik lees trouwens heel veel op dit forum reageren of een account heb ik nooit de moeite voor genomen. Jammer dat het op deze manier moet natuurlijk.

    Allen bedankt voor de reacties.
    Laatst gewijzigd door Nightingale; 8 oktober 2015 om 16:58

  10. #10
    Junior Member
    Geregistreerd
    7 oktober 2015
    Berichten
    8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Feter Bekijk bericht
    Kooo, bedankt voor je bijdrage en nu opzouten.
    Om je nu te moeten registreren om zo'n reactie te plaatsen?

    Ik ben het eens met Thiez, als je nattigheid voelt of iets te mooi is om waar te zijn altijd even ophalen.
    Ben pas nog een klere eind naar Cocobolo gereden omdat ik die vent niet vertrouwde ()
    Klopt, zou ik normaliter ook doen, maar als de persoon al 8 jaar actief is op een site, plus google en de databank van de politie geeft je geen resultaten op het bankrekeningnummer dan heb ik er op zich wel vertrouwen in. Tevens geeft hij zelf aan dat het de 'correcte' versie is.

    Daarbij heb ik normaliter wel vertrouwen in mensen, maar nu heb ik wel mijn lesje geleerd.
    Bij 9/10 aankopen gaat het goed. Je wordt laks na een tijdje denk ik.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top