Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard Eleven rack aanschaffen

    Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met een eleven rack en dan als stand-alone unit voor de effecten met een gewone versterker en zonder software als pro-tools.

    Is zo een situatie werkbaar? Dus dat ik de eleven rack hoofdzakelijk zou gebruiken voor de effecten.
    En is het mogelijk om de verschillende effecten apart te routen op die manier. Delay in de fx-loop, distortion ervoor etc.

    Wie heeft ervaring met de eleven rack op deze manier? Of zou het verstandiger zijn een g-major2 oid aan te schaffen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    De stilte is duidelijk. Eleven rack laten varen en een berg pedaaltjes gekocht, want de GAS sterk. Heel sterk.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Ik was juist zeer benieuwd naar de reactie. Jammer

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    Ik ook, maar als geen van de eigenaren hier het weet dan wil ik niet degene zijn die erachter komt dat het niet werkt. Zo groot is mijn budget helaas ook niet, dus op veilig gespeeld nu. Daarnaast, losse pedaaltjes hebben natuurlijk wel hun charme en dan kun je nog eens wat uitwisselen

  5. #5

    Standaard

    Ik heb de Eleven Rack wel eens uitgeprobeerd maar de kracht daarvan ligt imo meer in het leveren van een totaal concept (effecten + amp modeling) voor een betaalbare prijs.

    Als je voor de effecten gaat zou ik persoonlijk voor een hogere kwaliteit kiezen. Dus goede losse effecten (o.a. distortion, compressor etc.) maar daarbij bijvoorbeeld de Eventide H9 MAX te nemen als flexibel multi-effect. De Eventide is echt erg goed in vergelijking met andere effecten.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 11 oktober 2015 om 10:55

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik vind trouwens die eventide erg meevallen qua prijs, 799 bij Bax. Tel daarbij nog wel ff 300 eu voor een behringer fcb1010 om presets onder de knop te hebben en je hebt een mooi apparaat.
    Is dit beter dan een tc electronic gmajor?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Is dit beter dan een tc electronic gmajor?
    Absoluut. Ik was altijd behoorlijk TC minded maar de Eventide heeft gewoon veel meer diepte en complexiteit in de sounds. Veel van de presets zijn ook erg bruikbaar maar die eigenschap heeft TC Electronics ook wel (in tegenstelling tot de totaal onbruikbare presets van Line6 ;-)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Oke, maar m'n gmajor blijft het maar doen en voldoet zelfs na 13 jaar live gebruik! Onverwoestbaar. Mocht ik weer wat op fx gebied nodig hebben is de eventide zeker een mooie optie.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Na de stilte komt...

    Op mijn cleane Roland Cube 60 viel de 11R mij niet mee. Moeilijk om er een goed geluid uit te krijgen. Let wel hier heb ik dus wel gebruik gemaakt van de modelling. De cab/mic modelling uit gaf geen verbetering, integendeel. Ik gebruik hem in mijn homestudio om direct aan te sluiten op mijn portastudio of PC. Na wat werk valt er dan een prima gitaargeluid uit te halen wat je zo op kan nemen. Ook een uitstekende USB geluidsdoos voor bj je PC. Met midi-USB nog wel, VST softsynths aansturen met mijn antieke Korg M1!

    De effecten in de 11R zijn wel okee maar niet spectaculair IMHO. De goedkopere Boss GT-001 heeft meer effecten. De basis modelling is wel veel beter bij de 11R en daar gaat het mij om. Op het podium en dan direct de PA in, dat zou kunnen. Maar ik heb 35 jaar lang ruzie gehad met PA mensen, zal wel aan mij liggen...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    Dan klinkt het alsof ik de juiste keuze heb gemaakt met losse pedaaltjes. Had al een chorus, transparant OD en een cry baby, maar inmiddels uitgebreid met een delay, compressor, hot tubes nano en een nux loop core Ben er eigenlijk heel erg tevreden mee. Klinkt prima al is de hot tubes echt smerig. Op een positieve manier.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top