Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard Archtop en versterking

    Ik heb een Aria FA50E archtop met floating pickup en volume en tone regeling.
    Ben nog steeds op zoek naar de juiste snaren.
    Heb laatst na een tip Martin Monel snaren erop gezet voor een akoestisch geluid als ik unplugged speel. Ik mis toch warmte in het geluid hierdoor.
    Dus ben nog niet tevreden met de sound. Iemand tips...ik speel toch voornamelijk uitversterkt.
    Over versterking gesproken.
    ik speel in een duo met een zangeres. Altijd met een normale electro akoestische gitaar rechtstreeks over de PA.
    Ik heb de Archtop omdat hij qua looks zo mooi past in onze stijl. We spelen 50s covers.
    Omdat ik niet graag sjouw met allerlei apparatuur zoals versterker.wilik de archtop ook via de PA doen.
    Hoe kan ik dat het beste doen?
    Ik heb een Behringer ADI21 preampvoor akoestische gitaar en een m-audio blackbox voor electrische gitaar. Ik wil het wel meer akoestisch en warm laten klinken omdat ik natuurlijk veel slag speel.
    Iemand ervaring?
    Gezien mijn ervaringen wisselt de kwaliteit van PA's en geluidsmannen dus wil de basis van mijn eigen gear in orde hebben.
    Heb nog budget voor 100 euro.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Je archtop komt waarschijnlijk meer tot zijn recht met flatwounds er op. Thomastik Infield wordt vaak bij flatwounds genoemd. Zelf speel ik met D'Addario flatwounds voor snaren 6,5 en 3 en 3 losse Elixers vwb 3,2 en 1 op de archtops. Qua versterking kom je met 100 Euro niet ver voor een eigen (warm, akoestisch) geluid. DV Mark Little Jazz, Lunchbox oid kosten zelfs gebruikt nog altijd veel meer dan 100 Euro.
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    De Harley Benton American Sound van €29,- heeft een speakersimulatie waarmee een gitaar rechtstreeks de PA cq de recorder in kan. Ik gebruik hem zelf als pedaaltje en hij is echt verrassend goed!

  4. #4

    Standaard

    Ben ff aan t experimenteren. De monelsnaren zijn nickelsnaren voor akoestische gitaar . Die reageren beter op een magnetisch element dan Phosfor/bronze snaren. Maar op de archtop klinken ze heel metaalachtig. Dus heb er toch weer ff electrische snaren op gedaan.Dit is al stukken beter en zelfs akoestisch produceert de archtop behoorlijk lawaai.
    Ik ga toch de flatwounds proberen en pak wel een lekkere dikte. 013 ofzo.
    Qua versterking: Ik heb nog een M audio blackbox, dat oa functoneert als amp modeller. Zitten leuke Fender ampjes en reverbs etc op.
    Dus gitaar-blackbox-pa ga ik testen. Speel toch altijd op kleine podia in bv café's . Dus het hoeft niet hard en ik speel clean.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Met die M-audio blackbox moet je een eind kunnen komen, maar zou mij veuls te ingewikkeld zijn.... De suggestie van Joost is een hele goede, heb die American Sound ook en daar kun je je geluid heel erg mee 'kneden'!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  6. #6

    Standaard

    Ok thanxs...kan ie ook cleane sounds of is ie meer gebaseerd op overdrives?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Jazeker, clean lukt heel goed, gain gewoon laag houden. Voor een idee (niet op een archtop ingespeeld, maar op een Gibson ES-333 met humbuckers): http://www.carohakim.com. Alle nummers onder 'sounds' zijn rechtstreeks in de mengtafel vanuit de American Sound ingespeeld.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  8. #8

    Standaard

    Thanxs....vlgs mij wordt dit pedaal onder verschillende merknamen uitgebracht.Harley benton, joyo etc. Is denk ik kopie v groot merk denk ik.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    het is een kopie van de Tech-21 Blonde, zo lees ik.
    Ik heb de joyo ook, maar heb moeite er een lekker geluid uit te krijgen.
    Een stevige overdrive is geen probleem, maar een lekkere crunch lukt me niet...
    Ik speel met een Gibson LP en Firebird via een klein 5 W tube-ampje.
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  10. #10

    Standaard

    Ja ik had ook al gekeken naar de vix pathfinder amp. Met versterkertjes werken ga je toch de route nemen met microfoon ervoor hangen. Hoewel deze amp een line out heeft , werd me geadviseerd om toch met mic te werken.
    Ik ga zowieso mijn m audio blackbox proberen en zeker ga ik de joyo bestellen. Ik wil gewoon snel kunnen inpluggen en spelen. Met name bij open podia is het snel opstellen noodzakelijk.
    Ik speel alleen met zangeres dus hoef niet zon groots geluid...acceptabel is al genoeg, ik hoef niet met andere instrumenten te mengen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top