Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard Dikke, energieke edoch melodieuze dubstep/drum n bass

    Met speciaal nu veel meer dynamiek, dus niet alles helemaal plat gecompressed. Uiteraard zit er wel flink wat compressie in (het is en blijft EDM he), maar ik heb nu t idee dat t veel meer ademt.

    Heel veel tracks met o.a. 3 synthesizers, een flinke lading VSTi's, vocal samples, drum samples, zelf geslicede breakbeats etc. Meningen welkom!

    http://soundcloud.com/mysticnetherla...enerud-lapette

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 maart 2004
    Locatie
    Julianadorp
    Berichten
    126

    Standaard

    Veel compressie, synhts, samples en breakbeats of niet: het is 'gewoon' wel weer een achtbaan geworden hè?
    Niet echt mijn kopje thee maar knap gedaan. Past naadloos in het EDM genre qua produktie in elk geval.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Dank je! Ik hoop dat t idd enigszins als volwassen in t genre past, maar er zijn nog veel verbeterpunten.

  4. #4

    Standaard

    Misschien meer iets voor het synth forum ;-) Het enige wat mij stoorde is de mastering. Je zou uitdaging kunnen halen uit een meer dynamische mastering waardoor het luistergenot wat mij betreft groter wordt. Over mijn monitoren klinkt het in iedergeval niet fraai. Het genre ken ik niet maar knap gedaan!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Hello,

    Ik ben het toch ook wel eens met de compressieklacht van Lo. Daar wil ik wel een aantal dingen bij opmerken/nuanceren:

    - Het intro tot 30 sec klinkt helder en open. Het rustigere stukje op 2.23 ook.

    - Je hebt het jezelf niet makkelijk gemaakt wat dynamiek betreft door die bijna constante drone-achtige bass-synth te gebruiken.

    - Die swell/golfbeweging die in het nummer zit door de heftige sidechaincompressie, is, zoals je al zegt, wel een beetje onderdeel van EDM. Normaal word ik kriegel van dat soort uitspraken, maar nu ben ik het er wel deels mee eens. In plaats van dat verschillende instrumenten/geluiden één geheel vormen, volgen ze elkaar nu meer in hoog tempo serieel op en dat kan leuk zijn. Het stuk vanaf 1.14 vind ik daar bijvoorbeeld erg geschikt voor. Het stuk van 0.30 tot aan 1.14 minder; de zang zou daar een mooie glijdende bovenlaag kunnen vormen, maar lijdt nu onder het steeds weggedrukt worden door de drums (wat niet wegneemt dat het stotterende duetjes kan doen met de drums, zoals op 0.59-1.01). Hetzelfde geldt voor het synthloopje vanaf 1.55. Kortom: dat sidechaincompressie een stijlkenmerk is van EDM, is nog geen reden om het standaard maar overal ieder moment open te gooien. Gebruik het waar het het doel dient. Dat laatste is trouwens bedoeld in het algemeen, niet specifiek op dit lied.

    - Over het tussenstukje op 2.23: die binnenkomst van de bas op 2.25/2.26, die weliswaar redelijk veel attack heeft, komt volgens mij dieper/harder binnen dan welke andere kickdrum in de rest van het hele nummer, puur doordat de 'omgevingsmuziek' daar wat zachter is en daardoor meer punch toelaat.

    - Op hoeveel dB normaliseren die compressors? Mocht je dat ergens kunnen instellen.


    Wat heb jij gedaan en wat Lapette? Dat Serenity van Lapette vind ik qua productie erg mooi trouwens. Als je met zo'n zelfde master agressievere instrumenten/geluiden zou gebruiken, heb je volgens mij aggressive EDM in z'n mooiste vorm.

    Verder vergeet ik bijna te reageren op het nummer zelf:

    Lekker chaotisch, maar toch met opbouw. Die hoge kristallen sequenced piepjes zijn een fijne toevoeging. Verder ben ik het eens met Heffie's achtbaan. Ook in de zin dat er stukken inzitten met dreiging (de bas vanaf 2.30 bijvoorbeeld). Een beetje een abrupt einde. Nice weer .

  6. #6

    Standaard

    Djiezoes je bent wel giga van het padje af zeg, ik mis de scheurijzers !! Verder wel knap gedaan.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Dank allen voor t luisteren en t commentaar!

    @Lo Lands: wat klinkt er precies niet fraai? De compressie? Ik vind t eigenlijk wel meevallen?

    @Cage: waar vind jij de compressor storend? En geen idee wie wat Lapette is, maar als ik de acapella gebruikte moest ik "Ft Anja & Lapette" vermelden hehe. Dus op de zang na (die overigens flink geknipt en gepitched is) na is alles van mij.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Dank allen voor t luisteren en t commentaar!

    @Lo Lands: wat klinkt er precies niet fraai? De compressie? Ik vind t eigenlijk wel meevallen?

    @Cage: waar vind jij de compressor storend? En geen idee wie wat Lapette is, maar als ik de acapella gebruikte moest ik "Ft Anja & Lapette" vermelden hehe. Dus op de zang na (die overigens flink geknipt en gepitched is) na is alles van mij.
    Aha, vandaar. Die Lapette had ook gereageerd xD.

    Storend op 0.50 - 1.12. Het stuk daarna is hij ook aanwezig, maar daar niet echt ongepast, zoals ik al zei. Verder op 2.31 - 2.53. Je hoort hem bijvoorbeeld nadrukkelijk op 2.36/2.37 een zang-uithaal (op 'li' van 'life') indrukken. Op 2.59 wordt de uithaal weer omlaag getrapt.

    Maar nogmaals, het is een lekkere track. Het is ook prettig dat het lang niet overal opgeblazen is. Dat geeft ook wel weer een dynamiek in open/dichte stukken. Net ook even het 'origineel' geluisterd. Jouw versie is beter.

  9. #9

    Standaard

    Das toch wel behoorlijk dikke energieke edoch melodieuze dinges! ;-) Toen ik m aanklikte vloog ik met stoel en al achterover vanachter mn bureau... Knap gemaakt. Ik zou Zoldergitarist een keertje laten langskomen om een paar minuten overheen te laten jammen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik heb m net even héél zachtjes op mijn mobieltje gespeeld en daarhoorde ik t wel, alhoewel 2:31 tm 2:53 hoorde ik weer niet. Maar ik speelde m net voor t eerst via Bluetooth over de autoradio en daar viel t niet op. Toegegeven ik lette nist echt op, maar wel n beetje. Als ik heel eerlijk ben vond ik m zo met n half oor luisterende eigenlijk best goed. Ik was best tevreden over t sublaag en alles was goed hoorbaar. Maar ik weet dat ik er n beetjr doof voor ben, die compressie, dus ik zal er zeker een keer heel aandachtig naar luisteren, speciaal de stukken die jij aangaf Cage, dank voor de moeite!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top